Strona 1 z 1

case 580g 1985r.

PostWysłany: 09 Mar 2008 14:33
przez andrzejz
Mam pytanie do znawców tematu. Silnik po remoncie, nowy wał, panewki, tłoki, pierscienie, zrobiona głowica, zrobiona pompa wtryskowa, nowe wtryski. Po nagrzaniu silnik ładnie pracuje, równo ale po właczeniu jazdy nie moze wejśc na pełne obroty, nie ma mocy. przy temp. ok. 0*C nie odpali bez swiecy płomieniowej. mam prośbe jezeli ktoś miał taki problem i uporał sie z nim lub może cos doradzić bardzo prosze o pomoc. :cry:



z góry dziękuje pozdrawiam.

PostWysłany: 09 Mar 2008 14:59
przez jacek j
Kilka rzeczy: słaba wstępna pompka paliwa , zapchany filtr paliwa bądź powietrze w układzie paliwa, zbyt późny wtrysk paliwa lub źle ustawiona dawka paliwa na pompie.

PostWysłany: 09 Mar 2008 15:15
przez andrzejz
bardzo dziekuje za zainteresowanie

wszystkie opcje odpadają oprócz źle ustawionej dawki paliwa na pompie, problem jest jednak w tym ze nie wiem jak to sie ustawia???

PostWysłany: 09 Mar 2008 18:46
przez Hipo
Dawke ustawia pompiarz na maszynie, nie robi się tego na oko. Poza tym napewno wszystko jest OK z wtryskami? moze maja złe ciśnienie ustawione. Generalnie na wtryski wskazuje problem z rozruchem. Bo jesli dawka bedzie mała a wszystko jest OK reszte to ma zapalić.

PostWysłany: 09 Mar 2008 19:43
przez andrzejz
moze ktos wie jakie powinno byc cisnienie wtrysku w instrukcji(po niemiecku) tego nie ma, ja ustawiłem 190 atmosfer i nie wiem czy to nie za duze??????


dziekuje za zainteresowanie

PostWysłany: 09 Mar 2008 20:18
przez jacek j
Jeśli masz cummisa to 120 bar, a jak deywida browna to niewiem.

PostWysłany: 09 Mar 2008 20:32
przez andrzejz
to jest silnik david brown i byc moze 190 barów to za dużo spróbuje zadzwonić jeszcze do serwisu moze cos poradza


dziekuje za podpowiedzi

bo ten case 580g to jeszcze niezła maszynka tylko ten silnik mógłby byc mocniejszy

PostWysłany: 09 Mar 2008 21:09
przez Hipo
Perkinsy turbo chodzą na 220bar coniektóre wiec tutaj jesli masz turbo bedzie podobnie.

PostWysłany: 09 Mar 2008 21:17
przez andrzejz
to jest silnik wolnossący i raczej stara konstrukcja to być może 190 barów to za dużo. Pozdrawiam.

PostWysłany: 09 Mar 2008 21:40
przez Hipo
W takim razie coś bliżej 160-170 bar

PostWysłany: 10 Mar 2008 07:43
przez andrzejp
też mam DAVID BROWN i jak go rozbierałem to miał na dwóch cylindrach 140 a na dwóch pozostrałych 150 i 160, po remoncie ustawiłem 140.

PostWysłany: 08 Lut 2009 10:43
przez ir-kop
Kolego ja woziłem wtryski do naprawy do warsztatu tam mieli dokumentację i ustawili na 130 , powiedzieli żetak ma być byłem przy tym. Koparkę mam taką samą case 580G z silnikiem dawid brown AD4/55.Jeżdzę już 1.5 roku i wszystko gra.

PostWysłany: 11 Lut 2009 18:32
przez BOLO
Sprawdź filtr paliwa, kolejność rurek z pompy do wtryskiwaczy, źle ustawiony luz zaworowy, kolejnosc zaplonu

PostWysłany: 15 Lut 2009 13:06
przez andrzejz
Panowie, dziękuję za zainteresowanie się moim problemem i za cenne rady.
Wszystko jest już jasne. Firma AGROMAJ z miejscowości Czerwonak koło Poznania po prostu spartaczyła robotę. Około cztery lata temu powierzyłem im silnik do remontu i oto jaką odstawili fuszerkę:

-nieosiowo do wału korbowego ustawiona obudowa napędu rozrządu (trzykrotna wymiana simeringu zanim kapnąłem się o co chodzi)
-nie zrobione osiowanie gniazd czopów głównych (pęknięcie wału korbowego)
-żle zrobiony szlif wału, nie zachowane promienie (skutek jak wyżej)
-niedokładnie wykonany szlif cylindrów, (branie oleju)
-zamontowana grubsza o 0,5 mm od oryginalnej uszczelka pod głowicę
-założone po dwie podkładki pod wtryskiwacze
-zamontowane nieodpowiednie [od silnika turbo] tłoki [głębsze komory spalania]
(tak "WYREMONTOWANY" silnik nie mógł dobrze palić ani mieć odpowiedniej mocy)
-niedokładny montaż (silnik mokry w każdym z możliwych miejsc)
-na koniec bez uzgodnienia ze mną wymalowali [opaprali] silnik żółtą olejną farbą (dzień mycia rozpuszczalnikiem nitro)

Moje straty spowodowane ich partactwem wyniosły ok. 30 - 40 tyś.zł.

W związku z tym proponuję żeby pisać na FORUM o takich nierzetelnych Firmach.
Ja nie kupię u nich już nawet najzwyklejszej śrubki i nikomu nie poleciłbym tej Firmy.

Wystrzegajcie się takich.

POZDRAWIAM

Re: case 580g 1985r.

PostWysłany: 04 Sty 2023 20:13
przez witoldb21
Witam Jeśli możesz napisz czy silnik wymieniłeś na inny czy ten naprawiałeś ? Jak on teraz odpala ? Co wymieniałeś z części ?Pozdrawiam W