31 Gru 2015 10:14
W koparce siedzi chyba silnik Cumminsa? Jak temperatura spada poniżej zera to zaczynają się problemy.
Żeby wykluczyć blokowanie silnika przez hydraulikę, odkręć z przodu sprzęgło ( cztery śruby ).
Świeca płomieniowa działa?
Przewody elektryczne założyłeś nowe ale na łączeniach ( stykach ) wyczyściłeś + i -?
Dobrze by było sprawdzić na innym rozruszniku.
No i skoro wcześniej musiałeś się wspomagać samostartem to silnik już pewnie słabej kondycji. I w temperaturach minusowych będziesz miał problem z odpalaniem.
Możesz się jeszcze posilić zalewając układ chłodzenia gorącą wodą. Odczekać kilka minut by silnik złapał wyższą temperaturę i wtedy próbować.
31 Gru 2015 19:04
Dziś odpalila. Kolega powiedział żeby podgrzać olej silnikowy , wiec postanowiliśmy tak zrobić. Po odkreceniu śrub zaczął sie lac "olej jak smola ; gesty czarny). Po podgrzaniu oleju wlalismy go spowtotem i z dodatkiem trochę samostartu odpalila bez problemu. Po czym gdy jechałem (2 biegiem) zauważyłem ze gdy dodaje gazu zaczyna się świecić kontrolka /filtru hydraulicznego/ ...... czy trzeba wymieniać filtry i oleje czy same filtry/oleje.
31 Gru 2015 19:34
Po zakupie wypadałoby wymienić wszystkie filtry i oleje. Później postępować wg wytycznych z DTR.
- Załączniki
-
- Nie mam dtr do 580k, ale znalazłem gdzieś dtr do 580 SLE - wytyczne dotyczące konserwacji maszyny.
31 Gru 2015 19:47
A jak wymienię tylko filtr oleju i olej silnikowy to będzie odpalac normalnie ?
31 Gru 2015 20:00
Biorąc pod uwagę, że przyczyna najprawdopodobniej tkwi w tym (sądząc po opisie) - powinna.
31 Gru 2015 20:33
Dziś wymieniłem filtr oleju hydrauliki. Koszt 98zł (zamiennik)
31 Gru 2015 21:28
Ok dzięki za pomoc . Jak coś to się odezwę
31 Gru 2015 21:42
Jak już mowa o tym to ile jest filtrów w tej korpace? Filtr oleju silnikowego może kosztować 13 zl ? A ile może kosztować i jaki powinien byc olej silnikowy.
01 Sty 2016 15:44
Po zakupie maszyny należy wszystkie płyny, oleje, filtry wymienić. Jesteś pewny, że poprzedni właściciel kiedy powie Ci, że oleje wymieniał 100mtg temu mówi prawdę? Jeszcze może był to handlarz, a nie prywatny właściciel. Wiesz wtedy na czym stoisz. Będziesz już znał interwał wymian i przeglądów i możesz spać spokojnie
A tak to wychodzi różnie, masz już przykład z własnej autopsji;)
13zł to jakieś ścierwo, takiego czegoś nie kupowałbym. Jeśli chcesz kupować zamienniki to wybieraj renomowanych producentów, m.in.
STANADYNE, WIX, HiFi, DONALDSON, FLEETGUARD
Nie znam Twojej maszyny ale przeciętnie w koparko ładowarce masz
filtr powietrza (wewnętrzny i zewnętrzny), kabinowy, oleju silnikowego, paliwa, skrzyni biegów, oleju hydraulicznego. Dodatkowo możesz mieć filtr paliwa z separatorem wody, który się czyści cyklicznie (ok 200mtg).
01 Sty 2016 15:48
puszek_ZGY napisał(a):Po zakupie maszyny należy wszystkie płyny, oleje, filtry wymienić. Jesteś pewny, że poprzedni właściciel kiedy powie Ci, że oleje wymieniał 100mtg temu mówi prawdę? Jeszcze może był to handlarz, a nie prywatny właściciel.
13zł to jakieś ścierwo, takiego czegoś nie kupowałbym. Jeśli chcesz kupować zamienniki to wybieraj renomowanych producentów, m.in.
STANADYNE, WIX, HiFi, DONALDSON, FLEETGUARD
Nie znam Twojej maszyny ale przeciętnie w koparko ładowarce masz
filtr powietrza (wewnętrzny i zewnętrzny), kabinowy, oleju silnikowego, paliwa, skrzyni biegów, oleju hydraulicznego. Dodatkowo możesz mieć filtr paliwa z separatorem wody, który się czyści cyklicznie (ok 200mtg).
Dodam tylko do wypowiedzi kolegi link do tematu z wyszukiwarkami olejów oraz filtrów:
viewtopic.php?f=22&t=14471
02 Sty 2016 18:22
To jak wymienię filtr oleju silnikowego i olej silnikowy to będzie palić na mrozie ? Bo dziś lalismy gorący olej i nie odpalila a rozrusznik kręcił jak mógł .
02 Sty 2016 23:41
Chłopie wymień wszystko z marszu jak leci, znał będziesz wtedy cały interwał wymian i przeglądów. Takie wymienianie filtrów bądź olei kiedy dopiero coś się dzieje z maszyną jest jak proszenie się o mechanika/serwis, co daje relatywnie większe koszty aniżeli sama wymiana.
Olej gorący laliście, jeszcze powiedz, że ten przepracowany co sam stwierdziłeś, że był bez mało jak mazut podczas spuszczania?
Jak już są mrozy dochodzące do -15st albo i więcej, możesz mieć również problem ze strony zasilania ON.
Pewnie pełnego zbiornika "ropki" nie masz, więc i wilgoć obiega wewnętrzne ścianki zbiornika, co przy mrozie przekłada się na to, że zamarza, a jak zamarza to tworzy się opór, który zatyka przepływ paliwa, jeśli we filtrze masz również "ową" wodę (w sumie już zamarzniętą), to efekt jest ten sam.
Stosuje się depresator (w stosunku 1:1000), który zapobiega się wytwarzaniu parafiny. bardziej "oszczędni" stosują poczciwy deneturat, który miesza się z wodą i ją wiąże, niestety zostaje po nim swego rodzaju zawiesina/skrzep. Sam ON z denaturatem się nie miesza. Benzyna niskooktanowa w niewielkich ilościach 3-5%, choć sugerowałbym max 2%,ponieważ przy wyższym stężeniu silnik może być trochę "nerwowy".
07 Sty 2016 22:07
Mam pytanie , szkoda ze wczesniej nie napisałem. Chodzi o to ze mam podpieta kleme do aku. Za każdym razem jak wkładamy aku to ona wchodzi do polowy aku. Może tam nie ma dobrego przekazu prądu i słabiej rozrusznik kręci. Myślę o założeniu starych kabli i tez o bezpośrednio z aku do rozrusznika i wtedy bym miał jasność czy jest to wina instalacji ÷ - . Jeszcze jedno , czytałem na tym forum jak ktoś pisze ze podczas odpalania naciska się stopkę i jakoś odłącza pape chydrauliczna ????? Czy cos takiego ... I mam taka mała stpoke obok gazu a hamulca (na podłodze) i nie wiem czy jak to wcisne podczas kręcenia czy to cos da ? Proszę o odpowiedz ☺
08 Sty 2016 13:58
?????
Ostatnio edytowany przez
MARIO/MECALAC, 08 Sty 2016 19:49, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Co ten post oznacza? Zabronione jest pisanie posta pod własnym postem jeżeli od ostatniego nie upłynęło 24h - w takim przypadku należy skorzystać z opcji edycji ostatniej wiadomości.
08 Sty 2016 14:39
Ta stopka to regulacja położenia kierownicy,jeśli dobrze pojmuje, ty raczej nie masz tego rozłącznika. Znajomy w new-holandzie (pokrewna maszyna) miał podobny problem, założył dwa aku szeregowo i problem znikł.
08 Sty 2016 18:17
Teraz byłem zobaczyć i to nie jest do regulacji kierownicy, bo jak naciskam to się nie dało ruszyć kierownicy ...... to jednak będzie to co powyżej pisałem. Jak ktoś coś na ten temat wie to proszę o odpowiedź
Ostatnio edytowany przez
MARIO/MECALAC, 08 Sty 2016 19:51, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Proszę się zapoznać z Regulaminem Forum. Tu obowiązuje NETYKIETA.
08 Sty 2016 18:44
Ja w Case 580 SLE z 1999 roku mam dwa aku. Zamontowałem tam przełącznik 12/24V kilka lat temu . Od tej pory brak problemów z zapalaniem. Jeden aku tam gdzie jego miejsce .Drugi po prawej stronie w kabinie . Niewygodnie ,ale coś za coś.
08 Sty 2016 19:24
Da sie jakoś odłączyć pąpę przy odpaleniu czy nie ? Bo nie wiem teraz do czego służy ta stopka .
08 Sty 2016 19:28
kubackim napisał(a):W koparce siedzi chyba silnik Cumminsa? Jak temperatura spada poniżej zera to zaczynają się problemy.
Żeby wykluczyć blokowanie silnika przez hydraulikę, odkręć z przodu sprzęgło ( cztery śruby ).
Świeca płomieniowa działa?
Przewody elektryczne założyłeś nowe ale na łączeniach ( stykach ) wyczyściłeś + i -?
Dobrze by było sprawdzić na innym rozruszniku.
No i skoro wcześniej musiałeś się wspomagać samostartem to silnik już pewnie słabej kondycji. I w temperaturach minusowych będziesz miał problem z odpalaniem.
Możesz się jeszcze posilić zalewając układ chłodzenia gorącą wodą. Odczekać kilka minut by silnik złapał wyższą temperaturę i wtedy próbować.
Gdzie konkretnie znajduje się stopka? Bo może mówisz o blokadzie mechanizmu różnicowego w tylnym moście...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.