wibako

nowo zakupiony CASE 580G

nowo zakupiony CASE 580G

Postprzez mileq » 03 Wrz 2018 00:49

Marka i model maszyny: CASE 580 G
Rok produkcji: 88
Numer seryjny: brak

Witajcie, Jestem nowy, gdyż od niedawna posiadam CASE G. Chciałbym pozdrowić wszystkich oraz szczególne słowa uznania kieruję do tych którzy na co dzień naprawiają takie sprzęty a mimo natłoku obowiązków starają się pomagać innym. Takim m.in. jak ja, którzy kupują starą maszynę do celów prywatnych a nie zarobkowych i rzecz jasna będą naprawiali i serwisowali sami!!!

Moja maszyna to CASE 580G z końca lat 80' z teleskopem z tyłu oraz szczęką na przedniej łyżce, silnik to wolnossący DAVID BROWN.
Maszyna mocno wysłużona oraz zaniedbana a chciałbym aby jeszcze prywatnie posłużyła.
Mam kilka pytań oraz proszę o parady co w pierwszej kolejności posprawdzać i powymieniać.

Pierwsze spostrzeżenia.
1. Elektryka nie działa, brak odczytu jakichkolwiek parametrów.
2. Silnik nie odpala bez samostartu (płomieniowa nie działa) ciśnienia na cylindrach 17,18,20,19, po odpaleniu i chwilowym rozgrzaniu z 3 cylindra z wydechu wydobywa się w niewielkiej ilości olej !!! Moc raczej jest!
3. Rusza z 1,2,3 oprócz biegu 4 ?! W czasie jazdy tylko po łące (niewielka prędkość) po włączeniu biegu 4 coś zaczęło zgrzytać i turkotać ale nie miał mocy jechać więc już go nie męczyłem.
4. przednią łyżką darninę na łące zrywa, tylne ramie coś tam kopie, na przedniej łyżce i podnośnikach z tyłu podnosi się!!!

Pytania.

1. czy mógłby mi ktoś podać wymiary bagnetu do sprawdzania iloci oleju w zmienniku jazdy, z rurki koło rozrusznika.
2. czy istnieje w tym sprzęcie coś takiego jak biegi szybkie i wolne (do pracy i uliczne)?
3. czy hamulce w takim sprzęcie to powinne być brzytwa? (w moim przepadku bardziej zwalnia, staje maszyna po wyluzowaniu wajchą kierunku jazdy, hamowanie poprzez wciśnięcie nożnym hamulcem znikome ?!
4. olej hydrauliczny jest lepki i ma kolor mleczny (prawidłowo?) - czy na dolewkę będzie dobry HL46
5. olej w zmienniku jazdy ciemny typowy hydrauliczny, brak oznak przypalenia - od razu wymieniać, spuszczać i patrzyć ile jest?
Czy jest to ten sam olej, który jest w zmienniku momentu (sprzęgle HK) w korpusie od sprzęgła HK jest śruba spust oleju?

Z góry dziękuję za podpowiedzi !
Jeszcze raz pozdrawiam
mileq

mileq
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 02 Wrz 2018 22:11

Maszyna: CASE 580G

Firma: własna


Reklama

simmet

Re: nowo zakupiony CASE 580G

Postprzez xnicram » 03 Wrz 2018 23:57

Pewnie nie pomogę ale na kilka pytań odpowiem:

P2. Nie? Z tego co się orientuję to w G jest podobnie jak w SLK (ja mam SLK) 1-2 używam do pracy, 3 na gorszych drogach dojazdowych lub dłuższe dojazdy na równym terenie na miejscu pracy bieg 4 tylko dojazdy do miejsca pracy

P3. Dobre hamulce to podstawa, u mnie (w 580 SLK) jak depnę w pedał to potrafi się natychmiast w miejscu zatrzymać nawet jak jadę kilkanaście km/h

P4. Kolor mleczny? To bym raczej obstawiał że woda w oleju albo powietrze...

xnicram
Pomocnik operatora

Maszyna: Case 580SLE Raid control

Firma: Jeszcze nie pracuję


Re: nowo zakupiony CASE 580G

Postprzez kruchy_26 » 28 Lis 2018 23:05

jak się nie mylę to G prawie niczym nie różni się od f, mechanicznie to takie same maszyny, do biegów szybkich jest na środku wajcha, do przodu H do tyłu L ale zawrotnej prędkości to i tak nie osiąga, hamulce ma tarczowe najpierw dobrze je odpowietrz, gdy podczas hamowania będziesz słyszał metaliczny dźwięk to znaczy że musisz tarcze zmienić

kruchy_26
Pomocnik operatora

Maszyna: case580f

Firma: strabag


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej