przez CSB_Ostrowski » 19 Sty 2021 18:21
Z tego co pamiętam to chyba było w ramie oczko przy kabinie między ramieniem ładowarki a siłownikiem albo też nie było żadnego. Lało się trochę na czuja ale nie do pełna bo maszyna w pracy przerzuca olej na zbiornik i wywala górą przez korek oryginalny który powinien się podnosić (taki mechanizm w nim jest). Olej do skrzyni masz w podłodze(jak obrócisz się do tyłu to pod nogą masz korek z miarką). Mosty to wiadomo dwa korki jeden w połowie to wlew i miarka jednocześnie dół to spust(do spuszczenia odkręcasz oba żeby wypchnąć powietrze na ciepłym oleju). Zwolnice korek u dołu-spust, strzałka oil level w pozimie lejesz pod korek. No i silnik i chyba to wszystko. Moja rada to odrysowanie ślimaka na sworzniu po którym chodzi rolka od obrotu ramienia tylnego. Ciężko to później napawać i ustawić(oczywiście można kupić nowy sworzeń),gdyby nie to rozwiązanie to maszyna byłaby całkiem spoko. Druga sprawa to listwy przesuwu bocznego jak mają duży luz to olej wypchnie tłoczek z uszczelnieniem i będzie do wymiany to samo jak by wypadł talerzy zawsze warto mieć jeden na zapas. Na pewno musisz przejrzeć zwrotnice w moście bo jest to słaby element i żeby nie było że czopy wytarły otwory i trzymanie w moście pęknie bo wtedy most do wymiany. Pamiętaj o filtrach powietrza są dwa i tak ma być bo zatrzesz silnik a wymianę oleju rób na zimę i lato. Jeżeli olej jest czarny wymieniaj częściej żeby silnik przeczyścić. Sprawdź czy turbo nie rzuca oleju na silnik. Pasek klinowy sprawdź, no i filtry hydrauliki albo pod maszyną(miałem taki w obudowie którą się odkręca i go wyjmuje) lub tam gdzie wlewasz olej tylko niżej, przy zmienniku filtr od skrzyni. Smaruj, pracuj, zarabiaj.
-- 19 Sty 2021 18:21 --
Jeszcze jedna rzecz na wskaźnikach deski masz ładowanie akumulatorów który jest chyba tylko w CASE'ach nie bez kozery po nim widać jaki stan jest akumulatora ale też alternatora. Może się zdarzyć że padnie regulator na alternatorze i będzie cały czas ładował-gotował akumulator, będzie to widać na wskaźniku. Jak masz stary akumulator to możesz stwierdzić że się kończy a nie koniecznie tak musi być ponieważ ciągłe ładowanie-gotowanie aku powoduje że woda z niego odparuje i padnie. Przy automacie nawet się nie zorientujesz bo nie ma korków i nie ma jak dolać wody dlatego nie kupuj akumulatorów bezobsługowych bez korków. Moja rada naładuj aku na maxa i sprawdź miernikiem stan aku oraz sprawdź miernikiem ładowanie w maszynie bez i pod obciążeniem. Jeżeli nie masz hebla to go załóż bo przez zwarcie jedna moja maszyna poszła z dymem(JCB) a drugą gasiłem podczas jazdy bo przewód z akumulatora się przetarł na wyjściu ze skrzynki(CASE). Takie przygody, zawsze coś się dziać musi grunt to wyciągać wnioski i nie popełniać tych samych błędów.