wibako

Case 580sk Gdzie i jaki plyn do wspomagania

Case 580sk Gdzie i jaki plyn do wspomagania

Postprzez freedom189 » 17 Gru 2020 13:33

Witam
Od jakiegoś czasu leje mi się trochę z silownika. Podejrzewam ze juz jest mało płynu. Niestety nie widzę nigdzie zbiorniczka jest tylko jeden kolo wlewu paliwa ale to raczej zbiorniczek płynu hamulcowego. Widzę że idą dwa węże z siłowników i idą do jakiegoś zaworu za kierownicą i wychodzą z niego 3 ktore nie mogę się dopatrzyć gdzie idą. Gdzie mogę dodać płynu do wspomagania, jaki ten plyn i w jaki sposób sprawdzic ile go tam wlac?

Drugie pytanko
Jak sprawdzic ilość oleju w przedniej osi ? I Gdzie go dolac ?
Posiadam olej
Jason GL-5 85w-40
Czy on się nada?

Pozdrawiam

freedom189
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 06 Sie 2020 17:46

Maszyna: Case 580 sk turbo

Firma: dom-bud


Reklama

simmet

Case 580sk Gdzie i jaki plyn do wspomagania

Postprzez kword » 21 Gru 2020 20:28

w 580sle mam dwie pompy hydrauliczne, duża jest od hydrauliki roboczej, a mała od wspomagania. Układ kierowniczy jest na orbitrolu, trochę to inne jak wspomaganie. Pewnie masz podobnie, wszystko pracuje na oleju hydraulicznym.

kword
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 17 Lis 2020 23:25

Maszyna: CASE 580 Super LE

Firma: własna


Case 580sk Gdzie i jaki plyn do wspomagania

Postprzez dawidg2 » 22 Gru 2020 02:29

freedom189 napisał(a):Jak sprawdzic ilość oleju w przedniej osi ? I Gdzie go dolac ?

korek wlewowy jest również tzn miarką, wlewa się tyle aż nie poleci korkiem wlewowym. wskazane stać na w miarę równym terenie.

freedom189 napisał(a):Jason GL-5 85w-40

chyba 85W140.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Case 580sk Gdzie i jaki plyn do wspomagania

Postprzez kword » 22 Gru 2020 14:29

ja do skrzyni, mostów i zwolnic leję UTTO 10w30

kword
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 17 Lis 2020 23:25

Maszyna: CASE 580 Super LE

Firma: własna


Case 580sk Gdzie i jaki plyn do wspomagania

Postprzez pawel19 » 01 Sty 2021 19:42

witam. Jesli chodzi o case 580 sle i sm to układ wspomagania jest z pompy głównej hydraulicznej tej co jest przed silnikiem.. i nie ma tam żadnej małej pompy oddzielnej do wspomagania. Jak dobrze pamientam to w modelu 580 sk tez podobnie było.. jedynie model 580 g miał osobny układ wspomagania osobna pompa i zbiornik
pawel

pawel19
Pomocnik operatora

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 09 Gru 2007 16:12
  • Miejscowość: Lublin
  • Pochwały: 1

Maszyna: case 580 SLE


Case 580sk Gdzie i jaki plyn do wspomagania

Postprzez CSB_Ostrowski » 18 Sty 2021 20:21

Za układ skrętu odpowiada olej hydrauliczny napędzany z pompy głównej. Zasilanie idzie na orbitrol który steruje układem skrętu ot cała filozofia. Także nie szukaj zbiorniczka bo go nie znajdziesz. Reszta jak dawidg2. Jason może być.

CSB_Ostrowski
Nowicjusz

Maszyna: JCB 3CX

Firma: CSB_Ostrowski


Re: Case 580sk Gdzie i jaki plyn do wspomagania

Postprzez freedom189 » 19 Sty 2021 14:33

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Sytuacja wygląda tak ze ta koparke niedawno kupiłem. I właśnie szukam co i gdzie dolac. Jakis czas temu dolalem płynu hydraulicznego HV 46. Ale najwidoczniej za mało. Nie widzę nigdzie miernika nie chce wlac za dużo zeby czegoś nie zepsuć. Jak mogę sprawdzić ile go wlac?

Pozdrawiam

freedom189
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 06 Sie 2020 17:46

Maszyna: Case 580 sk turbo

Firma: dom-bud


Case 580sk Gdzie i jaki plyn do wspomagania

Postprzez CSB_Ostrowski » 19 Sty 2021 18:21

Z tego co pamiętam to chyba było w ramie oczko przy kabinie między ramieniem ładowarki a siłownikiem albo też nie było żadnego. Lało się trochę na czuja ale nie do pełna bo maszyna w pracy przerzuca olej na zbiornik i wywala górą przez korek oryginalny który powinien się podnosić (taki mechanizm w nim jest). Olej do skrzyni masz w podłodze(jak obrócisz się do tyłu to pod nogą masz korek z miarką). Mosty to wiadomo dwa korki jeden w połowie to wlew i miarka jednocześnie dół to spust(do spuszczenia odkręcasz oba żeby wypchnąć powietrze na ciepłym oleju). Zwolnice korek u dołu-spust, strzałka oil level w pozimie lejesz pod korek. No i silnik i chyba to wszystko. Moja rada to odrysowanie ślimaka na sworzniu po którym chodzi rolka od obrotu ramienia tylnego. Ciężko to później napawać i ustawić(oczywiście można kupić nowy sworzeń),gdyby nie to rozwiązanie to maszyna byłaby całkiem spoko. Druga sprawa to listwy przesuwu bocznego jak mają duży luz to olej wypchnie tłoczek z uszczelnieniem i będzie do wymiany to samo jak by wypadł talerzy zawsze warto mieć jeden na zapas. Na pewno musisz przejrzeć zwrotnice w moście bo jest to słaby element i żeby nie było że czopy wytarły otwory i trzymanie w moście pęknie bo wtedy most do wymiany. Pamiętaj o filtrach powietrza są dwa i tak ma być bo zatrzesz silnik a wymianę oleju rób na zimę i lato. Jeżeli olej jest czarny wymieniaj częściej żeby silnik przeczyścić. Sprawdź czy turbo nie rzuca oleju na silnik. Pasek klinowy sprawdź, no i filtry hydrauliki albo pod maszyną(miałem taki w obudowie którą się odkręca i go wyjmuje) lub tam gdzie wlewasz olej tylko niżej, przy zmienniku filtr od skrzyni. Smaruj, pracuj, zarabiaj.

-- 19 Sty 2021 18:21 --

Jeszcze jedna rzecz na wskaźnikach deski masz ładowanie akumulatorów który jest chyba tylko w CASE'ach nie bez kozery po nim widać jaki stan jest akumulatora ale też alternatora. Może się zdarzyć że padnie regulator na alternatorze i będzie cały czas ładował-gotował akumulator, będzie to widać na wskaźniku. Jak masz stary akumulator to możesz stwierdzić że się kończy a nie koniecznie tak musi być ponieważ ciągłe ładowanie-gotowanie aku powoduje że woda z niego odparuje i padnie. Przy automacie nawet się nie zorientujesz bo nie ma korków i nie ma jak dolać wody dlatego nie kupuj akumulatorów bezobsługowych bez korków. Moja rada naładuj aku na maxa i sprawdź miernikiem stan aku oraz sprawdź miernikiem ładowanie w maszynie bez i pod obciążeniem. Jeżeli nie masz hebla to go załóż bo przez zwarcie jedna moja maszyna poszła z dymem(JCB) a drugą gasiłem podczas jazdy bo przewód z akumulatora się przetarł na wyjściu ze skrzynki(CASE). Takie przygody, zawsze coś się dziać musi grunt to wyciągać wnioski i nie popełniać tych samych błędów.

CSB_Ostrowski
Nowicjusz

Maszyna: JCB 3CX

Firma: CSB_Ostrowski


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej