wibako

580SR+ '08 Wyciek płynu chłodniczego

580SR+ '08 Wyciek płynu chłodniczego

Postprzez elopento » 25 Lip 2023 15:47

Marka i model maszyny: Case 580SR+
Rok produkcji: 2008

Witam - zauważyłem dziś rano wyciek pod maszyną , gdy zajrzałem pod spód zauważyłem kroplę oleju na skrzyni biegów i początkowo podejrzewałem wyciek z wyjścia wału ze skrzyni do tylnego mostu ,ale po podniesieniu się na podporach i wczołganiu pod maszynę zobaczyłem że cieknie gdzieś z góry i pop prostu ścieka to po skrzyni :wall: nie znam budowy maszyny, nie jestem też mechanikiem , więc nie wiem czy to coś nad skrzynią to pompa ,ale na to wygląda idzie do niej przynajmniej jeden przewód od zbiornika oleju hydraulicznego :wink: na Googlach sprawdziłem też jak taka pompa wygląda , jest ona napędzana poprzez wałek chyba od skrzyni? no i ciekawi mnie czy jeśli jest dokręcana do skrzyni to jest tam jakieś uszczelnienie czy może puścił jakiś przewód - dobrze tego nie widać w warunkach polowych. Kolejne pytanie z czystej ciekawości jak do tego się dostać , czy trzeba demontować wał? opuszczać skrzynię czy może jest jakieś dojście od góry pod gumą podłogi? Zamieszczam dwa filmiki na jednym gdy jest tylko odpalony silnik i załączony napęd na tył , jak podejrzewałem skrzynię, drugi filmik pokazuje jak to się leje gdy jest używany osprzęt koparkowy.
https://youtu.be/XVQ2Fm9d08c
https://youtu.be/spsA-F2LzwA

-- 20 Lip 2023 15:24 --