Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Paski klinowe Atlas 1304 '00

10 Wrz 2010 14:40

Witam!
Jaka powinna być długość paska klinowego napędzającego wentylator w DEUTZ BF4L913?
A także alternator i kompresor?
Szukam i jakoś znaleźć nie mogę...a DEUTZ takich informacji nie chce udzielić...ręce opadają!
Pomoże ktoś?
Koparka z 2000 roku, Atlas 1304.
Z góry wielkie dzięki.
Ostatnio edytowany przez wyndkorz 14 Wrz 2010 12:56, edytowano w sumie 2 razy

10 Wrz 2010 21:00

weź jakiś sznurek opleć nim te dwa koła i zmierz, a w sklepie podaj długość w milimetrach no i czy to klinowy, klinowy z zębami itp. Najlepiej żebyś nie miał problemu z długością, to ustaw naciąg tak żebyś miał jak najmniejszą odległość i weź taką długość lub lekko dłuższy
Ostatnio edytowany przez mivhal, 10 Wrz 2010 22:13, edytowano w sumie 1 raz

10 Wrz 2010 21:55

Dokładnie weź sznurek i do mierzenia. Tylko tak mniej więcej najwyżej wymienisz w sklepie na trochę krótszy lub dłuższy.

11 Wrz 2010 20:46

mistrzu w poniedziałek ci podam numery pasków sam niedawno zmieniałem

11 Wrz 2010 22:11

9,50 x 0,00 x 1.150,00 klinowy zębaty
12,50 x 0,00 x 1.075,00 klinowy
9,50 x 0,00 x 1.350,00 klinowy zębaty

12 Wrz 2010 19:49

Atl napisał(a):9,50 x 0,00 x 1.150,00 klinowy zębaty
12,50 x 0,00 x 1.075,00 klinowy
9,50 x 0,00 x 1.350,00 klinowy zębaty

No i to jest odpowiedź!
Dziękuję Atl!
A ze sznurkiem to od biedy tez jakiś sposób jest, lecz wolę dokładnie jak fabryka dała pierwotnie.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam wszystkich.

13 Wrz 2010 19:51

kolega alt mnie wyprzedził

13 Wrz 2010 21:51

Witam
To ja dodam od siebie szczegóły
10 x 1150 mm zębaty alternator
13 x 1075 mm klinowy kompresor
10 x 1337 mm zębaty wentylator
Trzeba zwrócić uwagę czy dobrze układa się koło pasowe wału z resztą bo tu były schody z dystansem, różne koła pasowe przy tych samych silnikach.
No chyba że to nie ta epoka to kolega Atl wyprostuje ;)

15 Wrz 2010 22:37

Wszystko OK martini_pl nie trzeba nic prostować. Pozdrawiam. :)

17 Wrz 2010 00:23

to ja jeszcze dorzucę coś od siebie bo rzadko mam okazję w tym dziale :faja:
paski posiadają tylko kilka typowych szerokości 9,5 (9,8 albo 10 to samo co 3/8`) 12,5 (12,7 albo 13 czyli 1/2`), 11/16 czyli 17,5mm i jeszcze parę (w ISO dokładnie 7 a rozbieżności rozmiarów wynikają z różnic norm, jedna mierzy szerokość wierzchu paska druga szerokość rowka koła pasowego czyli tzw "szajbki")
paski klinowe zębate (COG TYPE) i gładkie (NON-COG TYPE) mogą być stosowane zamiennie i nie grozi to żadnymi poważnymi konsekwencjami
ząbkowanie zostało wprowadzone w celu polepszenia dolegania paska na małych średnicach kół pasowych np alternatorze czy napinaczu co wpływa na ich żywotność i skłonność do poślizgu (piski)
standardowe długości EUROPEJSKICH pasków rosną co 25 mm czyli 1000-1025-1050-1075-1100-1125 i tak dalej, jeśli producent sprzętu zaleca pasek o rozmiarze 1335mm lub 1710mm należy sprawdzić czy chodzi o rozmiar zewnętrzny czy wewnętrzny czy uśredniony (literki przy oznakowaniu, w tej chwili nie pamiętam kodów) ale ja zawsze trzymam się zaokrąglania w dól i jak na razie się nie zawiodłem, jeśli pasek ma mieć 1335 mm to kupuje 1325 (CAT 428C) bo jak mnie doświadczenie nauczyło 1350 wychodzi poza regulację... różnice wynikają oczywiście z różnych norm dotyczących pomiaru...

z tego co zauważyłem w Atlasie a właściwie silniku DEUTZ bardzo ważne są:
-sprawny czujnik na napinaczu paska wentylatora chłodzenia
-sprawny termostat chłodnicy oleju silnika
wszyscy bardzo chwalą te silniki zwłaszcza że nawet jak padną to ich remont jest mało skomplikowany i tani (jak to w powietrzniaku hehe)

Re: Paski klinowe Atlas 1304 '00

20 Paź 2014 20:05

Witam. A czy ktoś podpowie jakiej długości pasek ma być w atlasie 1404 2001rok? pozdrawiam

Paski klinowe Atlas 1304 '00

20 Paź 2014 20:19

Radzę dopasować bo występowały różne średnice kół, różne wersje osprzętu itd.
Może ktoś poda rozmiar ale może nie pasować.

Paski klinowe Atlas 1304 '00

20 Paź 2014 20:42

WĄTEK MA 4 LATA a pytanie nie dotyczy maszyny z tematu, przypominam że jedną z głównych zasad forum jest NOWY PROBLEM - NOWY TEMAT!
Wyślij odpowiedź