Strona 1 z 5

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 28 Cze 2014 11:14
przez marhenryk
Marka i model maszyny: koparka kołowa atlas 1104
Rok produkcji: 1994
Numer seryjny: 117M40806

Mam problem z koparką taki że jest słaba jazda jak jadę i zamykam łyżkę to koparka staje a jak w czasie jazdy podnoszę ramię to jest szybsza i nie dusi silnika. Proszę może ktoś miał takie objawy o pomoc. Podejrzewam że ktoś może grzebał przy silniku obrotu i pozamieniał węże i zawory zwrotne te co są na powrocie przy silniku obrotu. Przydałby się schemat tego układu hydraulicznego z powrotu oleju do zbiornika.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 28 Cze 2014 17:06
przez atdan
a może przecieki na kolumnie obrotu?

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 29 Cze 2014 08:38
przez marhenryk
będę sprawdzał kolumnę obrotu .Silnik ma nową pompkę paliwa i filtr ,wtryski,odpala na dotyk

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 29 Cze 2014 11:10
przez Atl
Podczas podnoszenia ramienia zwiększa się LS i pompa daje więcej litrów. To samo powinno być przy zamykaniu/otwieraniu łyżki. Co ma silnik obrotu do jazdy ? Przecież podczas jazdy go nie używasz o ile zrozumiałem z opisu. Strasznie to wszystko chaotyczne...
Chcesz pomocy, schematu a nie podałeś nawet ciśnień.

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 01 Lip 2014 19:30
przez marhenryk
mam pytanie czy tak jest dobrze z ty zaworami może to być przyczyna
01.JPG
tak są ustawione zawory w mojej koparce czy dobrze?

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 02 Lip 2014 00:10
przez Atl
Litości :wall:
Czy czytałeś co napisałem? Mierzyłeś ciśnienia na którejkolwiek z wadliwie pracujących funkcji?

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 02 Lip 2014 10:41
przez marhenryk
Atl ciśnienia mierzył pan i są dobre pamięta ta koparka co dusi silnik ,silnik sprawdzałem rozrząd niby wszystko okej i dalej dusi jak siłownik do końca na wszystkich funkcjach dlatego szukam co może nie tak i jazda jest taka jak opisałem .

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 02 Lip 2014 10:59
przez Atl
Gdzie to było?

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 03 Lip 2014 08:54
przez marhenryk
powiat Ostródzki koło Małdyt dwa miesiące temu i dalej mi szwankuje

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 03 Lip 2014 19:20
przez Atl
Pamiętam. Przy B2PV nie ma zbytnio czym regulować i silnik musi mieć pełną wydajność.
Dusi diesla ale na czarno nie kopci.
Zawory zwrotne na powrocie są OK i szukanie w nich przyczyny nie ma sensu. Obroty spadają już przy 150 barach a powinny się utrzymać przy 230 - 250. Diesel nawet nie próbuje że się tak wyrażę walczyć.
Rozrząd to nie wszystko. Naprawdę radzę zacząć od diesla.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 03 Lip 2014 19:56
przez Coval
Jak diesel to oleje, filtry, turbo, układ wtryskowy, głowica, zawory , ciśnienie sprężania, kroplówka... Szukajka więcej Ci powie :wink:

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 03 Lip 2014 20:04
przez marhenryk
Atl dzięki będę walczył z tym dieslem z tymi zaworami chciałem się upewnić .Jak znajdę niedomaganie diesla to napisze a wygląda niby tak dobrze przy niecałych 6000 tys.motogodzin

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 04 Lip 2014 08:36
przez Atl
Tu nie chodzi o zużycie silnika, tylko o usterkę w układzie paliwowym. Silnik dostaje za mało paliwa a bez paliwa nie ma mocy i momentu obrotowego.

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 04 Lip 2014 20:46
przez marhenryk
mierzyłem ciśnienie sprężania na tłokach i pokazało po 180-185 przy zimnym silniku na czterech cylindrach, nie za mało to.Będę sprawdzał pompki ,wtryski nowe ,turbina sprawdzona .Zastanawia mnie regulator obrotów .Z kroplówki to samo.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 04 Lip 2014 23:11
przez Atl
W jakich to jednostkach?
Ja pisałem o układzie paliwowym a nie o ciśnieniu sprężania. Jak sprawdzono turbinę?

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 05 Lip 2014 20:10
przez marhenryk
Jednostki to psi .Tak Atl układ paliwowy też będę sprawdzał ,ale ciekawy jestem w jakim stanie jest silnik.Turbinę wykręciłem i dałem do sprawdzenia w warsztacie gdzie regenerują ,jak odbierałem to powiedzieli że jest dobra i że ją tylko czyścili ,zamontowałem i dalej to samo mam nadzieję że `naprawdę ją sprawdzili...

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 05 Lip 2014 20:46
przez Atl
Sprawdzenie turbiny na zasadzie jest luz czy nie, jest trochę złudne. Pamiętam że silnik w ogóle nie miał doładowania i pracował strasznie "twardo", przy przeciążeniu zero dymu. Zostają pompy jedno sekcyjne, regulator, pompka zasilająca. Miałem u siebie identyczny silnik do naprawy i wiem że trzeba naprawdę właściwie zdiagnozować problem.

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 06 Lip 2014 11:55
przez marhenryk
Masz racje Atl ten silnik taki podejrzany z jego pracą,jak sprawdzę pompy i regulator obrotów a będą dobre wrócę jeszcze do turbiny ,pompka paliwową wstawiłem nową i nic nie pomogło.Ten silnik bf4l1011 ma ten regulator w trudno dostępnym miejscu mam na myśli jak jest silnik w koparce trzeba chyba wyjąć go.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 06 Lip 2014 12:13
przez Atl
Z regulatorem bym sobie na razie dał spokój. Po pierwsze układ paliwowy. Dobrze było by sprawdzić luz zaworowy przy okazji.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 06 Lip 2014 12:24
przez Coval
A ciśnienie doładowania sprawdzone? Pod obciążeniem i bez?