28 Cze 2014 11:14
Marka i model maszyny: koparka kołowa atlas 1104
Rok produkcji: 1994
Numer seryjny: 117M40806
Mam problem z koparką taki że jest słaba jazda jak jadę i zamykam łyżkę to koparka staje a jak w czasie jazdy podnoszę ramię to jest szybsza i nie dusi silnika. Proszę może ktoś miał takie objawy o pomoc. Podejrzewam że ktoś może grzebał przy silniku obrotu i pozamieniał węże i zawory zwrotne te co są na powrocie przy silniku obrotu. Przydałby się schemat tego układu hydraulicznego z powrotu oleju do zbiornika.
28 Cze 2014 17:06
a może przecieki na kolumnie obrotu?
29 Cze 2014 08:38
będę sprawdzał kolumnę obrotu .Silnik ma nową pompkę paliwa i filtr ,wtryski,odpala na dotyk
29 Cze 2014 11:10
Podczas podnoszenia ramienia zwiększa się LS i pompa daje więcej litrów. To samo powinno być przy zamykaniu/otwieraniu łyżki. Co ma silnik obrotu do jazdy ? Przecież podczas jazdy go nie używasz o ile zrozumiałem z opisu. Strasznie to wszystko chaotyczne...
Chcesz pomocy, schematu a nie podałeś nawet ciśnień.
01 Lip 2014 19:30
mam pytanie czy tak jest dobrze z ty zaworami może to być przyczyna
- tak są ustawione zawory w mojej koparce czy dobrze?
02 Lip 2014 00:10
Litości
Czy czytałeś co napisałem? Mierzyłeś ciśnienia na którejkolwiek z wadliwie pracujących funkcji?
02 Lip 2014 10:41
Atl ciśnienia mierzył pan i są dobre pamięta ta koparka co dusi silnik ,silnik sprawdzałem rozrząd niby wszystko okej i dalej dusi jak siłownik do końca na wszystkich funkcjach dlatego szukam co może nie tak i jazda jest taka jak opisałem .
02 Lip 2014 10:59
Gdzie to było?
03 Lip 2014 08:54
powiat Ostródzki koło Małdyt dwa miesiące temu i dalej mi szwankuje
03 Lip 2014 19:20
Pamiętam. Przy B2PV nie ma zbytnio czym regulować i silnik musi mieć pełną wydajność.
Dusi diesla ale na czarno nie kopci.
Zawory zwrotne na powrocie są OK i szukanie w nich przyczyny nie ma sensu. Obroty spadają już przy 150 barach a powinny się utrzymać przy 230 - 250. Diesel nawet nie próbuje że się tak wyrażę walczyć.
Rozrząd to nie wszystko. Naprawdę radzę zacząć od diesla.
03 Lip 2014 19:56
Jak diesel to oleje, filtry, turbo, układ wtryskowy, głowica, zawory , ciśnienie sprężania, kroplówka... Szukajka więcej Ci powie
03 Lip 2014 20:04
Atl dzięki będę walczył z tym dieslem z tymi zaworami chciałem się upewnić .Jak znajdę niedomaganie diesla to napisze a wygląda niby tak dobrze przy niecałych 6000 tys.motogodzin
04 Lip 2014 08:36
Tu nie chodzi o zużycie silnika, tylko o usterkę w układzie paliwowym. Silnik dostaje za mało paliwa a bez paliwa nie ma mocy i momentu obrotowego.
04 Lip 2014 20:46
mierzyłem ciśnienie sprężania na tłokach i pokazało po 180-185 przy zimnym silniku na czterech cylindrach, nie za mało to.Będę sprawdzał pompki ,wtryski nowe ,turbina sprawdzona .Zastanawia mnie regulator obrotów .Z kroplówki to samo.
04 Lip 2014 23:11
W jakich to jednostkach?
Ja pisałem o układzie paliwowym a nie o ciśnieniu sprężania. Jak sprawdzono turbinę?
05 Lip 2014 20:10
Jednostki to psi .Tak Atl układ paliwowy też będę sprawdzał ,ale ciekawy jestem w jakim stanie jest silnik.Turbinę wykręciłem i dałem do sprawdzenia w warsztacie gdzie regenerują ,jak odbierałem to powiedzieli że jest dobra i że ją tylko czyścili ,zamontowałem i dalej to samo mam nadzieję że `naprawdę ją sprawdzili...
05 Lip 2014 20:46
Sprawdzenie turbiny na zasadzie jest luz czy nie, jest trochę złudne. Pamiętam że silnik w ogóle nie miał doładowania i pracował strasznie "twardo", przy przeciążeniu zero dymu. Zostają pompy jedno sekcyjne, regulator, pompka zasilająca. Miałem u siebie identyczny silnik do naprawy i wiem że trzeba naprawdę właściwie zdiagnozować problem.
06 Lip 2014 11:55
Masz racje Atl ten silnik taki podejrzany z jego pracą,jak sprawdzę pompy i regulator obrotów a będą dobre wrócę jeszcze do turbiny ,pompka paliwową wstawiłem nową i nic nie pomogło.Ten silnik bf4l1011 ma ten regulator w trudno dostępnym miejscu mam na myśli jak jest silnik w koparce trzeba chyba wyjąć go.
06 Lip 2014 12:13
Z regulatorem bym sobie na razie dał spokój. Po pierwsze układ paliwowy. Dobrze było by sprawdzić luz zaworowy przy okazji.
06 Lip 2014 12:24
A ciśnienie doładowania sprawdzone? Pod obciążeniem i bez?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.