Strona 2 z 5

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 06 Lip 2014 13:40
przez marhenryk
Ciśnienia doładowania nie mierzyłem bo oddałem turbinę na sprawdzenie ,a kolega może podpowiedzieć jak sprawdzić swoim sposobem .

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 06 Lip 2014 20:12
przez Atl
Ciśnienia doładowania nie będzie bo jest za mało paliwa,spalin jest za mało i są zbyt wolne by je wytworzyć . Najpierw porządek z silnikiem a potem turbo.
Radzę sprawdzić układ paliwowy, luzy zaworowe.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 06 Lip 2014 23:14
przez Coval
Jeżeli układ paliwowy będzie sprawny, a filtr powietrza zabity, to również ciśnienia nie będzie. :mrgreen:
Musisz podłączyć manometr do kolektora ssącego między turbo a motorem, w celu sprawdzenia ciśnienia doładowania. Ale zanim to zrobisz, sprawdź najpierw układ paliwowy jak to radzi Atl, następnie wszystkie filtry oraz szukaj nieszczelności w przewodzie ciśnienia doładowania, może guma gdzieś pękła, opaska spadła, chłodnica IC (jeśli jest ) się rozszczelniła.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 07 Lip 2014 07:38
przez Atl
No tak ale wtedy będzie kopcić na czarno a tutaj zero dymu.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 07 Lip 2014 11:16
przez Coval
To też jest nie powiedziane do końca. Pompa wtryskowa ma korektor dawki sterowany z ciśnienia doładowania , więc może on ograniczyć dawkę, a kopcenie będzie minimalne. No chyba, że filtr jest już tak zabity , że nie potrafi motor sam się wkręcic, to wtedy będzie chmurzyć na czarno, bo korektor już nie jest w stanie skorygować odpowiedniej wartości. Dlatego jeszcze raz pisze, sprawdzamy wszystkie filtry, następnie kroplówka oraz układ paliwowy.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 07 Lip 2014 12:01
przez Atl
Rozumiem. Tylko tu jest tak że diesel strasznie twardo pracuje i już przy minimalnym obciążeniu nawet nie próbuje walczyć, poza tym ten silnik ma jedno sekcyjne pompy wtryskowe i regulator czego by nie robił to chociaż powinien próbować zwiększyć dawkę, niestety tutaj sytuacja jest taka że korektor nie ma czego ograniczać.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 07 Lip 2014 21:00
przez marhenryk
Dzwoniłem dzisiaj o sprawdzenie pomp wtryskowych jutro wykręcam je i daje do sprawdzenia .Diesel ma filtr powietrza nowy ,tłumik wydechowy też odkręciłem i dalej to samo ,zero dymu i gaśnie jak ma ciężko.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 07 Lip 2014 21:46
przez Atl
Tylko pompy trzeba potem wkręcić dokładnie tak samo jak były. Minimalna różnica spowoduje niewłaściwą pracę silnika.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 07 Lip 2014 22:32
przez Coval
Czyli pompki do sprawdzenia oraz wtryskiwacze.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 07 Lip 2014 23:38
przez Atl
O wtryskiwaczach chyba nie trzeba mówić :)

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 08 Lip 2014 19:37
przez marhenryk
Wtryskiwacze już ma wstawione nowe i nic nie pomogło pozostają tylko te pompki już mam wykręcone trzeba czekać tydzień na sprawdzenie bo sezon urlopowy.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 08 Lip 2014 19:41
przez Atl
A co było ze starymi?

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 08 Lip 2014 20:24
przez marhenryk
Stare nie były takie złe ale wymieniłem je ponieważ nie chciała koparka palić od strzała z rana długo trzeba było kręcić jak już zaskoczyła to po zgaszeniu paliła od razu ,a przyczyna była inna nie wtryski tylko nie dostawała prądu cewka zwiększająca dawkę paliwa teraz jak ją odpalam to od razu zapala i dymek poleci z wydechu a pod obciążeniem nie ma dymu i gaśnie.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 08 Lip 2014 20:51
przez Atl
Pompka zasilająca oczywiście wymieniona?

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 09 Lip 2014 21:31
przez marhenryk
Tak Atl pompka jest nowa czekam teraz co pokażą pompy dałem do sprawdzenia.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 09 Lip 2014 21:54
przez Atl
No to czekamy. Też jestem ciekawy.

Re: 1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 12 Lip 2014 20:42
przez marhenryk
Po wstępnych oględzinach pomp wtryskowych bo dzwonili z warsztatu że pompy są zajechane ,trzeba regenerować wszystkie cztery zobaczymy czy one są winne że silnik nie ma mocy i gaśnie pod obciążeniem chociaż ten pan co regeneruje powiedział że ręki nie dał by odciąć że to tylko one są winne.Zobaczymy w nadchodzącym tygodniu maj być gotowe

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 12 Lip 2014 22:00
przez Atl
Żeby tylko dobrze zregenerowali. Mam teraz przypadek klienta który zapłacił 12tys za pompy i turbo a przyczyna była śmieszna, olej hydr w oleju silnikowym czyli nasza ulubiona pompa dwu sekcyjna puszczała.
Ten kto naprawiał koparkę wziął kasę a potem gdy klient zwrócił mu uwagę że stan oleju nadal rośnie i w zasadzie pomogło to jak pompowanie koła, naprawiacz się obraził.
Pompy zamontowane przez niego prawdopodobnie się kończą bo silnik na gorąco nie chce zapalić.
Szczerze życzę by pompy zostały dobrze zregenerowane.

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 12 Lip 2014 23:01
przez Coval
Pompki według procedury naprawy przez BOSCH są nienaprawialne. Pozostaje tylko rzeźbienie :mrgreen:

A byłem pewien, że w tym roczniku jest pompa rzędowa :mrgreen:

1104 zawory zwrotne przy zbiorniku oleju

PostWysłany: 13 Lip 2014 01:01
przez Atl
Te z tego silnika podobno można regenerować, nie wiem z jakim skutkiem.