wibako

Pytania Atlas 1104

Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 22 Lut 2015 21:08

Dziwi mnie jedna rzecz są trzy pozycje Przekładnia redukcyjna, skrzynia biegów i jeszcze raz przekładnia a ot czego??

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Reklama

simmet

Pytania Atlas 1104

Postprzez Atl » 24 Lut 2015 00:50

Możesz wyjaśnić dokładniej o co chodzi?
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3903
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 24 Lut 2015 08:23

A szukałem oleju do przekładni i na stronach producentów olei jest wyszukiwarka która dopasowuje oleje do maszyny. I pokazuje jak powyżej. Z drugiej strony zadam pytanie inaczej w czym wymienić jeszcze olej oprócz głównego i i silnika? Mosty , przekładania, reduktor obrotów.

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Pytania Atlas 1104

Postprzez Atl » 25 Lut 2015 16:00

Silnik, hydraulika, skrzynia przekładniowa, mosty, zwolnice.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3903
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 25 Lut 2015 17:17

A jak jest z reduktorem od obrotów?

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Atl » 25 Lut 2015 19:05

Nie.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3903
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 05 Mar 2015 23:47

Wracając do tematu silnika bo olej już wymieniony prędkość silnik a podczas odpalania około 330 obr. Po paru obrotach robi się nawet 450 i słychać iż silnik zaczyna palić choć to nie wystarcza trzeba go męczyć bardzo długo żeby chodził o własnych siłach :P poszukam jak sprawdzić pompki i sprawdzę je też plus nieszczęsne sprężanie.

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Pytania Atlas 1104

Postprzez Atl » 06 Mar 2015 01:56

Raczej pompkę wstępną paliwa. Jeżeli na zimnym silniku tak się dzieje to nie pompki tylko pompka wstępna do wymiany no i sprawdzenie czy się nie zapowietrza.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3903
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 06 Mar 2015 08:54

Pompka dawno wymieniona wszystkie wężyki od paliwa też i odstojnik na filtr przepływowy bo ciągnął fałszywe powietrze już na samym początku z tym był problem. Ważna rzecz jak już odpali i np zgaszę go z 10 minut i odpalam to jest już dobrze.

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 06 Mar 2015 10:01

Jak się sprawdza pompkę paliwa i wtryskowe, podawałem na forum. A te obroty rozrusznika to mi za nic nie podchodzą. Coś trochę za duże.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 06 Mar 2015 12:49

Zawsze przyrząd może źle pokazywać albo przez to iż instalacja jest na 24 V jest tak rozrusznik dobrany że żwawiej kręci. Wiem gdzieś było muszę poszukać

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 06 Mar 2015 14:07

No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 08 Mar 2015 13:26

Sciągnełem przelew i rzeczywiste tak jak w opisie przy odpalaniu pompował paliwo po odpaleniu leciało strumieniem. Ale zauważywszy też ciekawą rzecz iż po odpaleniu jak jest zimny silnik i da się na bieg jałowy to silnik kuleje tak pulsuje z obrotami jakby na jeden cylinder nie palił. Po rozgrzaniu tego nie ma. Przy obciążeniu które zadusza silnik ani czarnego dymka nie puści. Puki nie zmierzę ciśnienia w cylindrach i pompek to wróżenie z fusów. Może w tym tygodniu za to się wezmę i napisze o wynikach. Mam pytanie czy w tych silnikach zdarzały się problemy z uszczelką pod głowicą?


Kolego Kamal mam jeszcze jedno pytanie jak zdiagnozować sprawnosć czujnika temperatury i wskaźnika bo i pokazuje zaledwie na 1/5 skali temperaturę przy rozgrzanym silniku.

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 08 Mar 2015 17:26

Uszczelka pod głowica to najczęstsza przyczyna wszystkich awarii silników chłodzonych olejem firmy Deutz. Choć z każdym kolejnym modelem rozwojowym silnika występuje rzadszej. Wskaźnik prosto patrzysz na jego reakcje ściągając go z czujnika i dotykając do masy. Możesz też wsiąść potencjometr 2K i się nim pobawić to będziesz widział reakcje wskaźnika. A czujnik mierzysz jego oporność przy danej temperaturze porównując go z tabela wzorcowa producenta. Od ręki tej tabeli nie znajdę a poza tym producent maszyny mógł sobie zażyczyć czujników o zupełnie innej charakterystyce.

Silnik zapal bez problemowo po 10 minutach, bo. Kręci szybciej. To raz a dwa że ma już rozgrzane cylindry, więc paliwo łatwiej się zapal.
Dymka nie puscza bo nie dostaje paliwa do cylindrów.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 08 Mar 2015 20:08

Kolego ten wskaźnik działa po przekręceniu kluczyka już wskazówka drgnie ale po rozgrzaniu się dźwiga na 1/5 skali. Pytanie czy zakres pracy temperatury tego silnika jest taki duży ogólnie jest na dworze zimno co innego jak będzie np. 28 stopni nie znam możliwości regulacji temperatury tego silnika. W silniku chłodzonym cieczą jest to dla mnie zrozumiałe. A mógłbyś powiedzieć jakie tam temperatury panują w tym silniku? Wiem że się czepiam. Ale nie chce w przyszłości silnika przegrzać.



Dymka nie puszcza bo nie dostaje paliwa do cylindrów

Nie rozumiem?

Chodzi mi o obciążenie. Jak to kolega ATL powiedział iż silnik nie walczy. Każdy Diesel przy obciążeniu puści dymka chyba że już ma Ad blue bo tu już jest trochę inaczej. Czyli spekulujesz (bo pompki nie są zmierzone prze zemnie) iż przy obciążeniu dawka się zwiększa a one nie są wstanie paliwa tyle napompować?

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 09 Mar 2015 08:43

W tym silniku masz termostat musisz mieć bo masz ogrzewanie kabiny. Termostat zaczyna się otwierać przy 93-98 stopniach celcjusza. Kończy 110. Normalna temperatura pracy tego silnika dochodzi do 120 stopni. Dopuszczalna temperatura oleju w misce to 130 stopni. Czujniki przegrzania są w tym silniku nastawiona na 145-155 stopni celsjusza. Wskaźniki są tak konstruowane by pokazywały połowe zakresu przy normalnej temperatura pracy silnika. I masz to w instrukcji obsługi maszyny a nie silnika. I sprawdź wreszcie to co miałeś bo dalsze dyskusja robi się bezsensowna.
Ma ma paliwo ma moc nie ma paliwa nie ma mocy czego nie rozumiesz? Odwieczna zasada chcesz wykonać pracę musisz włożyć energię inaczej się nie da. :mrgreen:
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Atl » 09 Mar 2015 09:26

Kamal napisał(a): (...) Ma ma paliwo ma moc nie ma paliwa nie ma mocy czego nie rozumiesz? Odwieczna zasada chcesz wykonać pracę musisz włożyć energię inaczej się nie da. :mrgreen:



10/10
Nie ma perpetum mobile.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3903
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 09 Mar 2015 11:53

Ale paliwo samo się nie przemieszcza. Jest kilka elementów za to odpowiedzialnych. Jeżeli będzie awaria bardzie złożona, będę pewnie jest stopniowo poznawał w tym silniku. Oby nie :P Dobra kupię przejściówki i to pomierzę obym wtryski wyciągnął bez ruszania chłodnicy oleju. Bo ktoś chyba tak kombinował bo w miejscu wytrysku pogięta jest chłodnica. Zobaczymy.


Kolego ALT nie ma nic za darmo wiec powiedz mi jedną rzecz. Pojawiają się Atlasy gdzieś za granicą z tych lat i mają naklejkę 25 km/h. Wiem ze nakleję se można nakleić każdą, ale są dość leciwe i pytanie brzmi czy te 20 to ze względów prawnych jest bo podejrzewam że zapas w hydraulice jest. Jeden serwisant opowiadał mi o konkretnym typie kombajnu który na naszym rynku miał prędkość 20 a na innym 30 bo to tylko ze względów prawnych. Po podciągnięciu prędkości można zaoszczędzić paliwo bo żeby te 20 jechać nie trzeba kręcić silnika tak wysoko. Bo widać iż po ogólnych pomiarach ciśnienia silnika jazdy przy maksymalnej prędkości jazdy jest małe w porównaniu z ściśnieniem przy pacy na lemieszem. Kwestia ilości olej który przepływa a nie ciśnienia.

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 09 Mar 2015 20:22

To odkręć korek spustowy w zbiorniku i zobaczysz jak samo paliwo będzie popie..... znaczy przemieszczać się :mrgreen:
Ty pracę doktorską piszesz i zbierasz materiały? Bo ciągle o coś pytasz a nic nie robisz.
Chłodnica ma fabryczne nacięcia pod wtryski. Chociaż samą harmonijkę ludzie w tych okolicach masakrują. Chłodnicę musisz wyjąc podstawę chłodnice mocowaną na 3 śruby dwie na górze do alternator i jedna pod spodem do bloku też, bo nie wyciągniesz ostatniego wtryska. Do pomiaru kompresji chłodnicę musisz włożyć powrotem i zamocować ja na jedna śrubę inaczej z podstawy termostatu biedzi się ci leciał olej. Dla pompek możesz tez zrobić prosty test jak na moim filmie.
View My Video
Jak widzisz tylko jeden wtrysk rozpyla i tak silnik zapala na 1 cylindrze potem na drugim a następnie na trzecim. Czwarty w ogóle nie pracuje, bo klient zgubił zaworek jak wymieniał sobie o-ring. To zrobiłem tylko dla ciebie, bo po pomiarze pirometrem wiedziałem, które pompki są sprawne.
Baryłki pod chłodnice masz po tym do wymiany no cyba że stary typ to wtedy tylko o-ringi. Podkładki pod wtryski nowe
Tu ci pokazałem pomiar samych pompek manometrem akurat to silnik 511 ale idea w twoim ta sam.
Image

Autor postu otrzymał pochwałę
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Pytania Atlas 1104

Postprzez Atl » 09 Mar 2015 22:20

Jak po podniesieniu prędkości chcesz zaoszczędzić paliwo? To naprawdę tak nie działa.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3903
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej