wibako

Pytania Atlas 1104

Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 17 Lut 2015 16:39

Kamal napisał(a):Coś mi tak świta że część silników miała jeszcze cewkę w pokrywie przedniej. Działało to na regulator. A i w olejowych silnikach widzę że jest w dokumentacji ten pojemnik do samostartu. Który przy przeglądzie się wymienia. Ale na żywo tego nie widziałem.


Pewnie chodzi o tą na zdjęciu przy regulatorze, pytanie czy kręcąc śrubą na regulatorze zwiększamy dawkę wkręcając ją czy wykręcając.
Załączniki
DSC_1269.jpg

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Reklama

simmet

Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 18 Lut 2015 20:31

To korektor dymienia.
Wstaw zdjęcie ogóle jak to wygląda w całości.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 20 Lut 2015 13:38

Przesyłam zdjęcie całość. Silnik obrzygany olejem wymieniłem już te bałwanki gumowe którymi płynie olej do chłodnicy. Ten wężyk który jest przyłączony idzie od kolektora dolotowego
Załączniki
DSC_1284[1].jpg

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 20 Lut 2015 14:18

Napewno olejem a nie paliwem zmieszanym z kurzem?
Tak jak pisałem to korektor dymienia, tą śrubą dawki rozruchowej się nie reguluje. Nie ma powietrza z turbo to korektor ogranicza dawkę paliwa bo i tak silnik tego nie spali, a za to wypuścić chmurę dymu. Turbo nabije powietrze to i paliwa można więcej w razie potrzeby wtrysnąc.
Cewka służy do rozblokowania listwy na czas rozruchu by łatwiej zapalił.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 20 Lut 2015 15:16

Może paliwo też, Bo powroty wymieniłem bo ciekły. Wiem że się nie reguluje dawki rozruchowej. Ale tak jakby reguluje się w ogóle dawkę uzależnioną od doładowania. Bo u mnie ktoś tym kręcił i pytanie co z tym zrobić a silnik nie jest za mocny. W kacu w 100 % wyjaśniło się po co ten przycisk w kabinie jest i czym steruje.

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 20 Lut 2015 16:00

Przy 0,6bara ma dostać pełną dawkę. A moc bierze się z paru rzeczy. Kompesji ( stan silnika ). Wtryskiwanego paliwa ( pompa paliwa i pompki wtryskowe + wtryskiwacze). Do tego stan turbo i szczelność układu.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 20 Lut 2015 16:59

Tak ale te rzeczy to łańcuszek który bez jednego ogniwa niezadziałania. Wymieniłem rozrząd i wtryski są nowe i ustawione na wtryskach nabite jest 250 bar gdzieś czytałem ze miało być 210 ale w sumie stare miały od 200 do 230 ale były wymęczone. Silnik ciężko pali, przy odpaleniu kopci na biało strasznie (czy to objaw iż z układem paliwa jest wszystko ok?) gdy zablokuje ten korektor dymienia kopci jeszcze bardziej na biło jak już odpali chodzi dobrze i jak się zagrzeje odpala dobrze. Ale nie ma do końca mocy. Dlatego czepiam się tego korektora dymienia bo jeżeli bym go prze regulował musiał bym doprowadzić do takiej dawki paliwa żeby silnik zakopcił na czarno przy obciążeniu. Jeżeli pompki padają ktoś doradził mi w prosty sposób żeby to sprawdzić odkręcić jeden wtrysk podpiąć go po za silnikiem i kręcić rozrusznikiem jak się nie otworzy to pompka padnięta ale jak to się ma do tego że silnik dymi na biało jak głupi przy rozruchu? Pompka podająca wymieniona zamiast odstojnika filtr przepływowy bo powietrze ciągnął ślepe pozostałe przewody paliwowe wszystkie nowe.

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez rado735 » 20 Lut 2015 19:29

Rabe nie masz czasami rozrządu przestawionego? Doczytałem się, że zmieniałeś rorząd - miałeś kołki ustalające czy robiłeś to na znaki?

Ostatnio miałem do czynienia z takim silnikiem w ładowarce, ciężko palił, po odpaleniu kopcił na biało, był słabowity - wina: rozrząd przestawiony o około 1,5 ząbka, - a znaki na kołach to miał i białe, i nawet gwoździem rysowane. Maszynę znajomy przez tą "awarię" kupił za półdarmo

rado735
Operator

  • Posty: 364
  • Rejestracja: 22 Cze 2012 23:19
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Pochwały: 15

Maszyna: liebherr a310, FK E70 SR

Firma: .


Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 20 Lut 2015 20:35

Ustawialem to na blokady ale wlasnie przy ustawianiu zaskoczyl mnie fakt zablokowalem rorzad a wal byl w takim miejscu ze dopiero po sciagnieciu paska moglem wal przekrecic w prawo zeby sie opar o blokade. Po zalozeniu nowego muisialem jeszcze kolo na rorzadzie poluzowac zeby skorygowac i wtym samym kierunku. Jutro chce to sprawdzic jeszcze raz i pytanie brzmi rorzad punk gmb ma w momecie zamkietych zaworow na pierwszym cylindrze ( pierwszy jest od strony rorzadu tak ?) a na ostatnim zaczyna sie otwierac tak ?

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 20 Lut 2015 20:55

Kopci na biało bo ma zły kont wtrysku. Na co wpływa ustawienie rozrzadu, a wał w tym silniku można zablokować źle. Do tego ori kołki bo jest też w nich jeden cymes. Podkładki pod pompki wtryskowe i ich wytrymowanie oraz ich stan. Pisałem na forum jak się je sprawdza. Ciśnienie na wtryskiwaczach! Zmniejszenie ciśnienia prowadzi do wcześniejszego wtrysku. I kolejna ważna rzecz to kompresja. Jej brak też prowadzi do kopcenia na biało. Do tego mogą dojść nieprawidłowe końcówki wtryskowe. A do turbo są inne niż do wolnossącego.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 20 Lut 2015 21:19

To kolego pomożesz mi sprawdzić ten pasek. I wytlumaczysz ten cymens o co w nim chodzi? Skoro idzie źle wal zablokować to może skoro rorzad tyle musiałem przestawić to go zle zablokowalem?

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 20 Lut 2015 21:55

Przecież masz książkę. We wszystkich silnikach tej serii pasek ustawia się tak samo. A różne zawiłości techniczne omawia się na szkoleniach. Dodatkowo po takim szkoleniu dostajesz bardzo ważną pozycję, mianowicie Service Training. Książka podobnej grubości co serwisówka w której jest podane bardzo wiele informacji technicznych i serwisowych. I tego nie sciągniesz z netu ( czytaj ukradniesz ) bo o tej pozycji wiedzą tylko wyskoleni serwisanci. Ja nie mam zamiaru zdradzać wszystkiego bo zapłaciłem za swoją wiedzę sporo kasy i to w ejro. A poza tym to jest czasami jak danie małpie brzytwy. Tam trzebat wiedzieć co się robi i dlaczego a nie bezmyślnie robić bo tak trzeba to nie jest tak.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 20 Lut 2015 22:38

A już wszysto wiadomo. Wiem ale nie powiem. Kolego jeżeli masz problem to po sie wypowiadasz. Nie ma problemu. Szukam ludzi z którymi mogę podyskutować. Skoro jesteś taki wykształcony to co szukasz takim forum?

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 21 Lut 2015 03:31

A ja rozumiem że ty nic nie rozumiesz. Sciągłeś z netu książkę i myślisz że zjadłeś wszystkie rozumy. Dla mnie wymiana paska to prosta sprawa i inni twierdzą tak samo. Niestety rzeczywistość jest troszkę inna. Dlatego ja zawsze maxsymalnie ograniczam dostęp do wiedzy na temat paska. Bo ludzie który by dostali tą dodatkową wiedze zachowywali by się jak ty z tą książką którą defakto ukradłeś i nie potrafisz z tej wiedzy skorzystać twierdząc że zjadłeś wszystkie rozumy i że wszystko już wiesz. I z tą dodatkową wiedzą i podrabianymi narzędziami zrobił byś silnikowi jeszcze większą krzywdę. Wymiana pask w ASO to wydatek od 250-300zł w zależności od dostępu. Do tego dojazd i sam pasek. A ty w tej chwili straciłeś więcej coraz bardziej brnąc w swoje zddufanie. Podałem ci że ciśnienie wybite na wtrysku, a ty i tak ustawiłeś po swojemu. Uczepiłeś się śrubki na LDA upatrując tam swoich problemów. A ja ci pisałem ze jak silnik kopci na biało to zwiększenie ilości paliwa nie spowoduje że zakopci na czarno. Bo dawkę to ustawia się gdzie indziej. I w dokumentacji pisze że nie wolno tego ruszać. Ja do regulacji dawki sięgam bardzo rzadko jak wyczerpie inne regulacje i nastawy. W swojej karierze zrobiłem to może z własne woli 2 lub 3 razy. I sporo więcej bo klijent pokręcił. Jak bym ci to opisał to byś tam napewno pokręcił rozrególowując totalnie silnik. Bo problem to dla mnie raczej leży w braku kompresji. Bo drobne przesunięcie rozrządu ( przy sprawnych pozostałych układach )nie powoduje kopcenia na biało, a większe powoduje popychanie zaworów przez tłoki. A ty czepiasz się wszystkiego próbując na siłę rozregulować cały silnik. Nie rozumiejąc zasady działania podstawowych mechanizmów składowych.
Więc na chwilę obecną to ty masz wielki problem, ale z sobą. I niech te gożkie słowa z mojej strony trafią ci do głowy. Bo przez swoją i tego nie boję się powiedzieć głupotę i zadufanie w swoją wiedzę zabrniesz w miejsce z którego już nie będzie odwrotu. Albo będzie to nieżle kosztowało. A tych kosztów przez twoje zadufanie chcę ci oszczędzić.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 21 Lut 2015 08:25

Czy ja się przechwalam. Pytam bo mnie ciekawi coś albo czegoś nie rozumiem. Czasem pytam o rzeczy podstawowe bo ktoś mnie wprowadza w błąd Tym samym sam brnę w ślepy róg. Jest kłótnia nie wiadomo o co. I w niczym nie pomaga. Uczepiłeś się tej książki o której mówiłem iż nie rozumiem technicznego języka obcego. Jakbym pozjadał wszystkie rozumy to bym tu nie pytał. Kołki sam stawiasz zdjęcia na Internet i podajesz długość a się dziwisz ze ludzie to dorabiają. Ciśnienie ustawiłem te co było na bite na wtryskach. A pytałem czemu takie bo dużo osób mówi o niższym. Uczepiłem się korektora dymienia bo ktoś w nim kręcił. Jak mam cię słuchać skoro pisze ogólnikowo nie pełnie a ma to na celu całkiem coś innego. Skoro jest taki problem po co się wypowiadasz. Zostawmy ten temat i tyle. Takie kłótnie tylko zniechęcają innych to takiego forum.

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 21 Lut 2015 10:05

Wyregulować zawory i zrobić pomiar kompresji. Do tego podasz predkość obrotową silnika podczas rozruchu. Pomierzysz to podaj te wartości.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 21 Lut 2015 16:55

Rozebralem osłony zablkowalem silnik i Sie okazało ze jest przesunięty orz zablokowanym walku rozrządu. Blokadę wału nie udało Sie wkręcić zostało pół centymetra gwintu poluzowalem koło na rorzadzie i skorygowalem. Albo za nerwowo i szybko to robiłem albo koło Sie zluzowalo. Silnik prZ odpalaniu dużo mniej kopcil wiadomo z jakiej przyczyny. I moc wrucila. Wyszła ina pierdola wyciek z filtra paliwa ale usunięte. Przestroga dla innych miałem problem ze pompka ciągnęła przy polaczeniach werzykow powietrze a wycieku nie było bo Bak z paliwem jest niZje.

Zawory wyregulowane na samym początku drobna kosmetyka. Jak zmierzyć prędkość silnika kupić zestaw do podlaczenia pod alternator? Masz coś do zaproponowania żeby bubla nie kupić?

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Kamal » 21 Lut 2015 18:22

Ustawiałeś rozrząd i nie sprawdziłeś po wszystkim czy jest dobrze? Przecież to podstawowa zasada w dowolnym silniku!!!
Jak mi rozrząd się przesuwa sam to wymieniam koło bo jest zużyte.

Wpisz na allegro hasło tachometr ceny od 50 zł
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Pytania Atlas 1104

Postprzez Rabe » 22 Lut 2015 20:40

Po sprawdzeniu silnika i odblokowaniu. silnika jeszcze raz sprawdzałem dokręcenie koła i w tedy mogłem je przesunąć. Albo je za słabo dokręciłem i się przesunęło alb jest problem o którym mówisz. Koparka była na robocie i było wszyto ok.
Jak zamontuje miernik prędkości będziemy dyskutować dalej. Mam pytanie jak sprawdzić czujnik temperatury i wskaźnik. Podczas pracy pokazuje gdzieś na jedną piątej skali.


Do kolegi Alt do skrzyni zalać zwykły olej przekładniowy? Do przekładni mechanicznych.

Rabe
Młodszy operator

  • Posty: 134
  • Rejestracja: 10 Paź 2013 22:03

Maszyna: Atlas 1104

Firma: KRUK


Pytania Atlas 1104

Postprzez rado735 » 22 Lut 2015 20:42

Masz w pogaduchach "dobierz olej do swojej maszyny" tam sobie sam sprawdź

rado735
Operator

  • Posty: 364
  • Rejestracja: 22 Cze 2012 23:19
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Pochwały: 15

Maszyna: liebherr a310, FK E70 SR

Firma: .


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej