Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Pytania Atlas 1104

12 Sty 2015 23:14

Witam. Mam klika pytań dotyczących tej maszyny rocznik 1993 nr 117M40681. Szczególnie do pana Atl. Czy złącza pomiarowe zaznaczone na zdjęciu są podłączone do rozdzielaczy hydraulicznych? Jeżeli nie to co idzie nimi zmierzyć. Drugie pytanie z tym związane czy między pompa hydrauliczną a rozdzielaczem jest jeszcze jakiś zawór regulujący ciśnienie pracy, czy tylko na poszczególnych sekcjach na rozdzielaczu za pomocą śrub imbusowych następuje regulacja ciśnienia? Pytanie następne śruby zaznaczone na silniku obrotu do czego służą?
Załączniki
post-16155-1353258636_thumb.jpg

Pytania Atlas 1104

12 Sty 2015 23:49

W tym miejscu powinny być porty P i LS. Można tu zmierzyć ciśnienie robocze pompy hydraulicznej i Load Sensing.
P to port na którym jest wyższe ciśnienie na wolnych obrotach bez wykonania jakiejkolwiek funkcji.

Re: Pytania Atlas 1104

13 Sty 2015 00:32

Coś się wyjaśniło. A jak jest z tym ciśnieniem na poszczególnych funkcjach reguluje się ciśnienie bezpieczeństwa a rozdzielacz ma swój zawór przelewowy??

Re: Pytania Atlas 1104

01 Lut 2015 17:21

Witam ponownie. Pytania które kierowałem po wyżej pomogły mi w sprawdzeniu maszyny i zakupie Atlasa 1104 1993r. Koparka pracowała w niemieckiej firmie została sprzedana ponieważ miedzy innymi były tam dwie inne nowe i większe maszyny a po drugie była słaba jak i ze strony silnika taki i hydraulik kupiłem ją od gościa który kupił ją w ciemno ewentualnie na części bo mało za nią zapłacił. Po zdiagnozowaniu zużycia pompki zasilającej i kompletnie zapchanego odstojnika silnik ożył. Naprawa silnika była wyznacznikiem aby sprawdzić hydraulikę. Jazda była mocna, z pracą ramienia było gorzej chodziło niby szybko ale koparka nie miał siły bo diagnozie okazało się że zostały rozregulowane zawory bezpieczeństwa jak i przelewowe i na silniku obrotu. Wizualnie tez można było zaobserwować ze ktoś przy nich grzebała farba była też zerwana. Wynikało z tego iż operator w Niemczech z racji iż silnika nie domagał wpadł na pomysł aby pozmniejsza ciśnienia aby koparki nie muliło. Na dzień dzisiejszy koparka rusza się bardzo żwawo i ma siłę przy kopaniu. Pompa jest zdrowa osiąga bez problemu maksymalne ciśnienie.
Pewnie dużo z was pewnie to nie wieży ale według mnie to właśnie jest okazja bo koparka jest kupiona za dobre pieniądze.


Będę miał trochę pytań z tą koparką związanych:
Stabilizatory blokuje przyciskiem który znajduje się po prawej stronie operatora. Czy to jedyna metoda czy podczas zahamowania pedałem który można zablokować zapadką nie powinny też się blokować.

Czy silnik Deutz bf4l1011 ma tak zwany zimny star w jak sposób to jest zrobione, bo mam taki przycisk który podpisany jest po niemiecku zimny start?

Pytania Atlas 1104

01 Lut 2015 18:37

Cold start to wyposażenie opcjonalne. W korektor ssący masz wkręcone lub wkręconą ( 1 lub 2 sztuki) świece podgrzewające powietrze.

Re: Pytania Atlas 1104

01 Lut 2015 18:38

Przycisk stabilizacji ma dwa położenia, pierwsze blokuje stabilizację tylko po wciśnięciu hamulca, drugie cały czas.
Silnik powinien odpalić bez żadnej pomocy, może mieć świecę wkręconą w kolektor.


Ps. Jesteś kolejną osobą która obala mit super zadbanych maszyn zza granicy. :mrgreen:

Re: Pytania Atlas 1104

01 Lut 2015 20:43

Zobacz czy przy kręceniu rozrusznikiem włącza się listwa zwiększająca dawkę paliwa.Mam 1104 z94r.i z tym silnikiem u mnie jak to było zepsute słabo paliła.

Re: Pytania Atlas 1104

01 Lut 2015 21:53

Kolego Alt przycisk stabilizatorów ma jedno położenie. Jakieś pomysły?
A widzisz posiadam jeszcze jeden przycisk który nie wiem do czego służy jest tam też na tej konsoli sprawdzę to może mam to porostu rozbite niestety piktogram jest starty.

Kolego Kamal jeżeli jest tam ten układ to zrobię kilka pomiarów i zobaczę czy to wogóle chodzi bo rożnie z tym bywa. Z tymi pompkami zasilającymi też jest trochę cyrk ponieważ od mocowania do końca trzpienia podawane są różne odległość różnią się parom minimetrami. Jakie masz z tym doświadczenie?


Marhenryk

Zobacz czy przy kręceniu rozrusznikiem włącza się listwa zwiększająca dawkę paliwa.Mam 1104 z94r.i z tym silnikiem u mnie jak to było zepsute słabo paliła.

A jak to sprawdzić i gdzie??
Ostatnio edytowany przez Rabe, 01 Lut 2015 22:02, edytowano w sumie 1 raz

Pytania Atlas 1104

01 Lut 2015 22:24

Jeżeli masz wkręconą świece w kolektor, sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem dochodzi do niej prąd.
Przycisk zazwyczaj miał dwa położenia.
W tej sytuacji trzeba szukać gdzie prowadzi instalacja drugiego przycisku który masz w koparce.

Listwa nie ma tu nic do świec i zimnego startu.

Re: Pytania Atlas 1104

01 Lut 2015 22:40

Sprawdzę ale ja mam też przycisk do zimnego startu nie wiem jak to nazwać taki odbijający n przytrzymanie. Bo zależy o jakich świecach mówimy. Bo płomieniowa działa przy rozruch a żarową trzeba rozgrzać przed. Tu raczej będzie żarowa. Sprawdzę to.

co do stabilizacji po kablach to raczej niemożliwe bo by było trzeba wiązki pruć tyle tam tego że nie ma szans najpierw trzeba włączyć ten przycisk i spróbować z tym hamowaniem. bo ten standardowy jest 100 % jedno pozycyjny z drugiej strony po co jest ten przy którym ja się upieram.

Re: Pytania Atlas 1104

01 Lut 2015 23:03

Do świecy będzie dochodził przewód elektryczny, wystarczy wziąć miernik i sprawdzić czy podczas przytrzymania przycisku pojawia się napięcie.
Co drugiego przycisku, trzeba szukać po instalacji.

Re: Pytania Atlas 1104

02 Lut 2015 00:09

Pompka zasilająca tylko jedna więc nie ma cyrku. Świeca lub świece oczywiście żarowe. Grzanie przed rozruchem

Pytania Atlas 1104

02 Lut 2015 11:33

Co do stabilizatorów to:
przycisk pomarańczowy - stabilizatory zablokowane cały czas
przycisk czerwony - stabilizatory włączane razem z hamulcem

Re: Pytania Atlas 1104

02 Lut 2015 19:54

To pasuje bo ten przycisk właśnie jest czerwony a emblemat wytarty, jak wyjadę koparką to sprawdzę czy działa. Mam silnik Deutz BF4L1011 jakie ma być ciśnienie na wtryskach? Spotkałem się z 210 bar mam serwisówke ale niestety do silnika typu F on się trochę różni. Pewnie do mojego nie do zdobycia??

Mam jeszcze pytanie co do sterownia czy powinien być luz na dżojstikach bo idzie go zniwelować po przez regulację płaskiej nakrętki która styka się z łebkami poszczególnych sekcji, nie chce niepotrzebnie tego ruszać, a jeżeli ten luz ma być to jaki??

Re: Pytania Atlas 1104

03 Lut 2015 00:13

Rabe napisał(a):. Mam silnik Deutz BF4L1011 jakie ma być ciśnienie na wtryskach? Spotkałem się z 210 bar mam serwisówke ale niestety do silnika typu F on się trochę różni. Pewnie do mojego nie do zdobycia??

Książkę kupisz w BTH Fast kosztuje 6300 brutto. A ciśnienie masz nabite na wtryskach.

Pytania Atlas 1104

03 Lut 2015 01:25

Żeby wydać 6300 zł na instrukcje żeby kilka razy do roku tam zajrzeć to bym musiał być walnięty.

Co do zimnego startu. Świecy w kolektorze nie ma jest zaślepione ale za to jak się przełączy ten przycisk to coś tyka w silniku muszę to zlokalizować ale dziś nie maiłem szans żeby kogoś wzywać do pomocy bo z kabiny tego nie zrobię :)

Re: Pytania Atlas 1104

03 Lut 2015 08:38

Rabe napisał(a):Żeby wydać 6300 zł na instrukcje żeby kilka razy do roku tam zajrzeć to bym musiał być walnięty.


A co jak ukradniesz to będziesz normalny? bo inaczej zaglądać się nie da i twierdzisz że to wszystko w porządku? :evil:

Rabe napisał(a):Co do zimnego startu. Świecy w kolektorze nie ma jest zaślepione ale za to jak się przełączy ten przycisk to coś tyka w silniku muszę to zlokalizować ale dziś nie maiłem szans żeby kogoś wzywać do pomocy bo z kabiny tego nie zrobię :)


Przekaźnik ci stuka, takiego prądu beż przekaźnika to się tym wyłącznikiem w kabinie nie da.

Pytania Atlas 1104

03 Lut 2015 14:38

Stuk jest tak duży że to jakby jakaś cewka była a nie przekaźnik myślałem że to jakieś zwiększanie dawki lub coś innego tak dobrze nie znam tego silnika co tam jest jeszcze możliwe.. Dzisiaj może będzie czas to zobaczę bo sprawa jest dziwna bo świecy nie ma w dolocie jest zaślepka.

Re: Pytania Atlas 1104

03 Lut 2015 16:04

Może cewka gaszenia.

Re: Pytania Atlas 1104

03 Lut 2015 18:01

Cewka gaszenia jak sama nazwa mówi służy do gaszenia do rozruchu. Nie wspominam o tym że jest cicha. Natomiast przekaźnik dużej mocy jest głośny. Wygląda jak elektromagnes rozrusznika, tak sama zasada działania. Przykręcony do czgoś metalowego robi naprawdę spory hałas. Jak byś walnoł młotkiem w ramę.
Ostatnio edytowany przez Kamal, 03 Lut 2015 20:36, edytowano w sumie 1 raz
Wyślij odpowiedź