Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

1404 dusi siknik

29 Cze 2015 09:45

Ja po nr seryjnym mam typ silnika, pompy itd. Wtedy jest łatwiej coś powiedzieć o usterce.

Re: 1404 dusi siknik

29 Cze 2015 15:07

vin to 141m.. tyle pamietam a silnik to bf4l913 z turbo. grzeje się bo widzę po kontrolce temperatury w kabinie. znalazłem gzdieś na forum, że zakładają mniejsze koło pasowe na wentylator ale ja raczej nie jestem zwolennikiem tego typu rozwiązań :-) ps. chłodnica wyczyszczona . przy lekkiej pracy jest ok ale przy hałdowaniu i dłuższych załadunkach się grzeje i wtedy czasami ja przydusi

1404 dusi siknik

29 Cze 2015 15:14

Co do grzania jesteś pewien na 100% że czujnik masz sprawny i że nie zawyża wskazań ?

Re: 1404 dusi siknik

29 Cze 2015 15:37

raczej tak kolego bo tak jak napisałem przy lekkiej pracy jest ok a gdy maszyna ma ciężko to temperatura rośnie a jak dam jej odsapnąć to temperatura spada czyli czujnik raczej jest ok

Re: 1404 dusi siknik

29 Cze 2015 18:15

Standartowo w tej masszynie mierzy się temp. oleju. Do sprawdzenia chłodnica oleju i oblachowanie. Silnik wysilony więc ustawienie konta wtrysku ma spory wpływ na temp. Chociaż widywałem ten silnik z innymi tłokami bo panie te co powinny być to drogie. A na tych też chodzi. A z że krótko i latem się grzeje......

Re: 1404 dusi siknik

29 Cze 2015 19:09

chłodnica była myta z zewnątrz i od środka zastanawia mnie jeszcze termostat ale podobno można go sprawdzić tylko przez wymianę a kosztuje ok 500 to tak słabo wymieniać w ciemno. a co do tłoków to ok dwa lata temu robiłem kapitalkę i pamiętam, że były dwa rodzaje bardzo podobne i były wstawione te droższe sprawdzona pompa wtryskowe nowe koncowki wtryskiwaczy nowa pompa olejowa itd dlatego troche dziwi mnie to grzanie sie :?:

1404 dusi siknik

29 Cze 2015 19:30

Silnik się grzeje bo jest przeciążony. Zresztą podczas jazdy zazwyczaj łapie wyższą temperaturę. To że ma problem z paliwem i słabnie nie znaczy że nie da się przeciążyć.
Tak przy okazji 141M to nie VIN tylko typ. Podaj cyfry które są po 141M.

Re: 1404 dusi siknik

29 Cze 2015 20:04

Podobno to kiedyś na świecie były krasnoludki. A termostat sprawdza się standartowo tylko grzeje się go w oleju a nie w wodzie. Tłoki, końcówki wtrysków dobiera się po numerze silnika, a nie po wyglądzie. Jeżeli masz te problemy od tamtej wymiany to masz odpowiedź. Niestety ale kapitalka takiego silnika to około 20000-25000zł +-. Co z natryskami oleju na tłok?

Re: 1404 dusi siknik

29 Cze 2015 20:57

niestety nie mam maszyny pod domem a 141m tylko zapamietalem reszte napisze jutro. kolego Kamal ja nie jestem mechanikiem i wychodzę z założenia, ze forum jest dla wszystkich- nie wiesz ile wydałem na remont wiec nie wiem w jakim celu podajesz te kwoty- uwazasz, że tylko Ty naprawiasz silniki deutz czy o co Ci chodzi. moze kolega Atl podpowie mi co na temat tego przeciazenia- znalazlem gdzies na forum, ze w starszych maszynach regulowalo sie jakas sruba na papie. rozumiem, ze chodzi o to, ze pompa jest zle wyregulowana wzgledem silnika- tak?

1404 dusi siknik

29 Cze 2015 21:02

Najpierw zrób porządek z układem paliwowym a potem dopiero będziemy myśleć co z hydrauliką.

1404 dusi siknik

29 Cze 2015 21:03

Kolego danielatlas, szybkie pytanie szybka odpowiedź. Jak dobrałeś wtryski jak były regulowane? od kiedy przegrzewa Ci się silnik i ją dusi? ja bym pierwsze co to wtryski sprawdził i dobrał po nr silnika takie jakie mają być.

Re: 1404 dusi siknik

29 Cze 2015 21:22

Jest kilka powodów ,że dusi silnik bez profesjonalnej diagnostyki koparki można tu pisać o wszystkim w koparkach z elektroniką nie jest to takie proste ale do zrobienia bez problemu . Chyba ,że chce Pan zrobić sobie sam to życzę powodzenia .

Re: 1404 dusi siknik

29 Cze 2015 21:28

oddalem pompe razem z wtryskami do pompiarza, ktory czesto ustawia pompy do deutza- przez rok po remacie bylo ok. dopiero w tym sezonie cos sie dzieje. jedno jeszcze mnie zastanawia- na poczatku postu pisalem, ze gyd odpalam maszyne, jak juz jest rozgrzana to przez kilka pierwszych sekund nierowno pracuje? a co z tym przeciazeniem o ktorym pisal Atl czym to moze byc spowodowane? a z tym duszeniem to co najdziwniejsze to jest naprawde sporadycznie

1404 dusi siknik

29 Cze 2015 21:32

Nie chce mi się dziesiąty raz pisać tego samego. Wybacz ale chyba nie czytasz tego co piszemy.
Jeżeli nierówno pracuje ZRÓB PORZĄDEK Z UKŁADEM PALIWOWYM. Wymień separator, filtr, pompkę. Zapomnij chwilowo o elektronice i hydraulice. Masz objaw w postaci nierównej pracy silnika
Ostatnio edytowany przez Atl, 29 Cze 2015 21:36, edytowano w sumie 1 raz

1404 dusi siknik

29 Cze 2015 21:36

dzieki za pomoc ale tak jak radzi kolega Atl zaczne od paliwa- pompke juz zamowilem ( przy remacie nie byla wymieniana wiec nie zaszkodzi :-) plus filtry, sprawdze jeszcze luzy zaworowe bo po remacie tylko raz byly regulowane i zobacze co dalej

1404 dusi siknik

29 Cze 2015 21:45

Pomyśl też o przewodach paliwowych.

Re: 1404 dusi siknik

29 Cze 2015 21:50

Cenę ci podałem bo tanie mieso to psy jedzą. Tani remont to jako taka przez sezon a potem problemy. Parę wskazówek dostałeś teraz działaj. A co do pomy wtryskowej to tam siedzi Bosch a jak czasem słyszę że dałem do kogoś co robił deutz więc napewno jest dobrze. To z racji doświadczenia bojowego jakie zdobyłem na klijentach w PL to podchodzę do tego bardzo sceptycznie.

Re: 1404 dusi siknik

14 Lip 2015 22:11

problem grzania opanowany- nowa pompka, nowy filtr, nowy olej i jeszcze raz wymyta chłodnica i jest ok- nawet w gorace dnia :D ale duszenie nestety dzisiaj znowu mnie dopadło. wydaje mi się jednak, że problemem będzie przycinanie sie jakiegoś zaworu. podczas pracy słychac zawsze charakterystyczny "syk" powietrza podczas opuszczania ramienia, otwierania łyżki itd. im szybciej te czynności sa wykonywane ty jest to głośniejsze- u mnie pojawił sie jakiś czas temu jeszcze jakby pisk ( coś jakby nie nasmarowany sworzen ale to napewno nie to). jakby piszczało powietrze wydobywające się z zaworu. w momęcie duszenia słychać wlasnie, że mocno syczy powietrze jakbym szybko opuszczał ramie ( oczywiście manetek nie dotykam) i dusi silnik a po chwili syczenie słabnie i silnik wkręca się na obroty- dalej jest ok. kiedyś czytałem taki post z piszczeniem podczas opuszczania ramienia niestety nie mogę go odszukać i nie wiem czy ktos to wyjasnił. i czy jedynym saworem, ktory wypuszcza cisnienie jest przy zbiorniku hydrauliki bo wydaje mi sie, ze to nie zniego syczy. pewnie malo profesjonalnie to opisalem ale jak ktos mial taki problem to zrozumie o co chodzi :)

1404 dusi siknik

14 Lip 2015 22:47

Ten syk i piszczenie raczej trudno będzie zdiagnozować.
Gdzie to słychać? Rozdzielacz czy bliżej zbiornika oleju?

Re: 1404 dusi siknik

19 Lip 2015 20:42

raczej bliżej rozdzielacza- chyba muszę czekać aż się zatnie całkowicie albo chociaż będzie częściej się zacinać bo tak to nawet specjaliście będzie ciężko coś zdiagnozować bo przez 99% pracuje normalnie. chyba, że to piszczenie ma coś z tym wspólnego bo to zaczyna zawsze robić po rozgrzaniu oleju- jak zimna to słychać normalny "syk" :-)
Wyślij odpowiedź