Strona 1 z 1

wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 11 Cze 2015 20:09
przez marhenryk
Marka i model maszyny: Atlas 1104
Rok produkcji: 1994
Numer seryjny: 117M40806

Tak jak w temacie mam wyciek oleju od strony wału napędowego.Mam pytanie jak zabrać się za to odkręciłem wał i nie mogę odkręcić tej dużej nakrętki z tylnego mostu czy jest tam prawy gwint.Proszę o oto jak zablokować żeby odkręcić i jaki jest tam uszczelniacz.Dzięki za podpowiedzi

wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 11 Cze 2015 22:24
przez Audrius
Ta nakrętka normalnie jest tak mocno dokręcona, u mnie w 1404 gwint jest prawy, odkręcasz ściagasz tą flanszę z wieloklinu, pod nią jest simering (lub dwa bo spotkałem się z takimi przypadkami). Wymieniając zwróć uwagę czy na tej flanszy symering nie wytarł juz kanaliku jest tam dość miejsca by nowy zamontować tak aby nieco zmienił położenie, lepiej uszczelnił i wolniej się zużywał. No i najważniejsze to składając dobrze nakręcić tą "dużą nakrętkę".

Re: wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 12 Cze 2015 09:21
przez marhenryk
Kolego blokowałeś tylny most to znaczy flanszę jak odkręcałeś nakrętkę bo u mnie koła się kręcąjak kręce kluczem a na hamulcu boje się o mechanizm różnicowy.

wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 12 Cze 2015 14:24
przez Atl
Normalny gwint. Kiedyś zaparłem klucz o ramę i odepchnąłem się łyżką, oczywiście we właściwym kierunku.

Ps. Co to byłby za mechanizm gdyby udało się go urwać przy pomocy klucza :mrgreen:

Re: wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 13 Cze 2015 14:07
przez marhenryk
ATL dobry pomysł tak zrobiłem i jak ciągnąłem się tą łyżką to koła w koparce wlokły się a nakrętka ani drgnęła oczywiście w dobrą stronę ciągnąłem .Tak mocno jest dowalona może jeszcze jakieś pomysły bo mi ich brak .

wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 13 Cze 2015 14:36
przez Atl
Ja tak odkręcałem w modelu 1905 a to już duża maszyna. Trzeba próbować. Można też zamówić nową nakrętkę w Atlas Części a tę przeciąć.

Re: wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 14 Cze 2015 08:20
przez arek 1404
Witam miałem podobny problem i zrobiłem banalną blokadę z kawałka" teownika" którą przykręcam do flanszy wału i już 4 razy życie mi to uratowało.

Re: wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 22 Cze 2015 20:47
przez marhenryk
Zrobiłem blokadę flanszy jak Arek i udało się odkręcić nakrętkę szła ciężko bo była na klej zakręcona.Po wymianie uszczelniaczy skręciłem mocno jak było i jest luz na flanszy .Pytanie jak skasować żeby zlikwidować ,może ktoś ma rysunek tylnego mostu jak to jest skręcone.

wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 22 Cze 2015 21:38
przez Audrius
Kolego u siebie miałem podobnie, ale wystarczyło mocniej dokręcić i jest ok.

wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 23 Cze 2015 00:14
przez Atl
Dokręć mocniej.

Re: wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 23 Cze 2015 18:59
przez marhenryk
Mieliście racje dokręciłem mocniej jest okej bez luzu.

wyciek oleju z tylnego mostu

PostWysłany: 23 Cze 2015 19:14
przez Audrius
W takim razie nie pozostaje nic tylko życzyć bezawaryjnej pracy :)