Strona 1 z 1

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 24 Wrz 2015 08:05
przez PiatyElement
Marka i model maszyny: ATLAS 1905
Rok produkcji: 2004
Numer seryjny: 195M301273

Witam.
Koparka wyświetla:
06-005 GLR ERROR Prop. output - cable breakage
04-003 SE Error ( AN Comunications EMR data missing )
06-009 GLR error CAN Communication, EMR data missing, SE data missing

Ponadto w komorze aku. mam kabe które mi się nie podobają ( ktoś, coś kombinował ? )
Przewody nr:
4-41 żółty - ucięty - nie wiem do czego był podpięty.
4-25 biały - podłączony do cewki i aku.
4-40 żółty - podpięty do cewki.

Z wszelką pomoc i wyjaśnienie gdzie co jest ( np. Prop. output, EMR, GLR itp...) będę wdzięczny.
Pozdrawiam.

Re: ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 24 Wrz 2015 08:30
przez Atl
GLR układ regulacji obciążenia granicznego - steruje wydajnością hydrauliki
EMR - układ regulacji silnika - steruje obrotami, mocą itd. Tutaj Kamal jest profesorem :ok:


Błędy wskazują na problemy z komunikacją między komputerami.

Co do kabli muszę posiedzieć nad schematami.
4-41 masa czujnika temperatury oleju. Jeżeli nie masz błędu to albo puszczony na nowo albo ktoś zrobił totalną bzdurę.

Re: ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 24 Wrz 2015 08:36
przez PiatyElement
Witam
Widzę że Kolega Atl zawsze na posterunku ....... :mrgreen:

Gdzie umiejscowione są EMR i GLR oraz prop. output ( zawór proporcjonalny ???? ) w tej maszynie ???
Będę wdzięczny za sprawdzenie tych kabelków - tak koparka została kupiona, jako uszkodzona i chciał bym ją doprowadzić do ładu. Pomijając kabelki skoro są błędy w komunikacji i ogólnie z elektroniką w kilku miejscach, to możliwe że ktoś ją odpalał z kabli.

Pozdrawiam

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 24 Wrz 2015 08:42
przez Atl
EMR to komputer silnika i regulator przykręcony do silnika
GLR to elektronika w komputerze maszyny
Prop Valve to zawór sterujący na pompie hydraulicznej.

Naprawa nie jest trudna ale trzeba się podłączyć i zobaczyć co jest w pamięci. To co piszesz o przewodach jest naprawdę zastanawiające bo takie podłączenia i błędy mogą wskazywać nawet na usterkę komputera.

Re: ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 24 Wrz 2015 08:50
przez PiatyElement
Komputer za siedzeniem sprawdziłem. Jeśli chodzi o usterki fizyczne elektroniki - nie stwierdziłem. Zastanawia mnie tylko fakt tylu błędów pomiędzy poszczególnymi podzespołami w komunikacji. Posprawdzam jeszcze zasilania. Martwią mnie te kable po przeróbkach ( ktoś pewnie pogrzebał aby w ogóle odpaliła ) ponieważ nie wiem jak prawidłowo powinny być podpięte - brak schematu aby to posprawdzać.
Czekam na sprawdzenie przewodów o których pisałem, jeśli Szanowny Kolega znajdzie chwilę. Jeśli do czegoś sam dojdę dam znać.

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 24 Wrz 2015 09:34
przez Atl
Podrzucę później ale te przewody nie mają zbyt wiele do błędów z listy.

Re: ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 26 Wrz 2015 07:31
przez Kamal
To nie błędy silnika tylko błędy komunikacji z silnikiem. Trzeba zdjąć wtyczki i poszukać zielonego. Po szarpać kablami czy nie są lużne i nie wychodzą z wtyczek lub zacisków.

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 26 Wrz 2015 10:41
przez Atl
X163 to stałe zasilanie dodatkowego ogrzewania postojowego.

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 27 Wrz 2015 14:45
przez PiatyElement
Witam Panowie, dziękuję za sugestie.

Atl - dziękuję za odpowiedź, nie zdążyłem odebrać telefonu, a później się nie mogłem dodzwonić - za pomoc tel. pochwała.

Kamal - zauważyłem i też doszedłem do tego, że problem jest ze sterownikiem silnika, gdyż w obu błędach jest EMR data missing.

Przewody sprawdziłem - OK
wtyczki - OK

I wisienka na torcie.
Postanowiłem rozebrać sterownik i wylała się z niego woda. Dużo wody. Cała płytka była mokra, a jej część aż pływała. Powytapiane luty od obu gniazd, itp, itd .... ogólnie gnój i masakra - brakowało tylko wodorostów i glonów.
Ale o dziwo zasilanie było.
Zobaczę co z tego wyjdzie i poinformuję.

Pozdrawiam.

p.s. od czego jest przekaźnik K1 - bo stopiło wywyższy przekaźnik i jego gniazdo.

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 27 Wrz 2015 18:32
przez Atl
K1 - Przekaźnik główny.

Re: ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 27 Wrz 2015 19:35
przez PiatyElement
Dziękuję.
Ponieważ przekaźnik się roztopił ( dosłownie ) zwarłem na chwilę styki w jego gnieździe na krótko drutem. Robi się gorący. Zaden bezpiecznik się nie pali. Nie sprawdziłem tylko czy robi się również gorący po odpięciu EMR, bo w chwili gdy sprawdzałem był podpięty, a ten wygląda nie ciekawie, jak pisałem powyżej. Jak coś ustalę dam znać.

Pozdrawiam

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 09 Lut 2016 08:44
przez PiatyElement
Ciepło się zrobiło i zabrałem się za kończenie koparki.

Komputer zrobiony, błędy zginęły. Koparka działa, ale jest jeszcze kilka drobnostek, które chciał bym do ładu doprowadzić. Ktoś grzebał w przewodach i tak:

1. przy alternatorze przewód żółty nr 4-3 jest nie podpięty do niczego
2. za siedzeniem w kabinie przewód żółty 6-11 złączony jest z żółtym 4-24
3. za siedzeniem w kabinie przewód żółty 6-10 złączony jest z białym 4-25
4. w komorze akumulatorów czujnik temperatury oleju podpięty do masy 4-40 (czyli prawidłowo) ale drugi przewód czujnika do + z aku ( i działa bo po odpięciu z + z aku komputer sygnalizuje błąd, a tak błędu nie ma) obok jest ucięty przewód biały 4-41 czy to nie jest przewód od czujnika prawidłowy?
5. rozrusznik daje się uruchomić tylko wtedy kiedy na prawym joysticku załączona jest jazda przód, lub tył. Gdy jazda w pozycji neutral - rozrusznik nie kręci. (pkt 3 ???)
6. Od czego dokładnie jest K1, bo jak pisałem wytopiło przekaźnik. Drugi też zaczął się robić bardzo gorący, aż zaczął parzyć. Przekaźnik łączy przewody 7-20 i 0-33 na którym chyba jest 24V i oba idą na zewnątrz kabiny. Do czego? bo widać coś ma zwarcie i ciągnie za dużo prądu. Niby jest to przekaźnik główny, a bez niego (wyjęty) koparka działa i nic nie wyświetla z błędów. Po uruchomieniu koparki nawet się nie załącza sam, musiałem go zewrzeć na próbę.

Pewnie część rzeczy ( objawów i przeróbek w kablach ) jest ze sobą powiązana, ale za podpowiedzi będę wdzięczny, bo oszczędzi mi to rozkręcania plastików, osłon i szukania gdzie przewody idą, tak jak np od K1....

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 09 Lut 2016 09:02
przez Atl
K1 przekaźnik główny, już pisałem. Włączany stacyjką. Wszystkie przewody idą do kompa.

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 09 Lut 2016 09:50
przez PiatyElement
Witam. Dziękuję za odpowiedź.
Jedyne co się dowiedziałem to to, że K1 ma się załączyć ze stacyjki. Ale co on załącza poza kabiną, że się topi przekaźnik? I od jakich obwodów są połączone przewody o których pisałem .... widać będzie rozkręcanie. Nie wszystkie idą do kompa bo przewody ze styków roboczych K1 idą poza kabinę, 6-10 idzie pod prawą konsolę, od czego 4-3 przy alternatorze ... ????
Z połączonymi przewodami o różnych numerach nie było by może problemu gdyby były cięte, ale nie ma uciętych ich drugich części, więc wychodzi na to, że ktoś je wypiął z listwy z zaciskami i połączył.

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 09 Lut 2016 10:21
przez Atl
K1 załącza wszystko co idzie po linii 15 czyli plus po zapłonie.
Maszyna mocno poprzerabiana bo np 6-10 nieodłączony powinien skutkować brakiem ruchów. 6-10 idzie do komputera, 4-3 też no chyba że mam opis od kombajnu.
4-40 i 4-41 tak samo ale powinny być podłączone do czujnika a nie do aku.

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 09 Lut 2016 23:23
przez Kamal
No to chyba ktoś ten sterownik otwierał wcześniej albo odpowietrznik zaj....
Bo w życiu jeszce wody w nim nie widziałem Oprócz drobnych skroplin.

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 10 Lut 2016 00:41
przez PiatyElement
Kamal napisał(a):No to chyba ktoś ten sterownik otwierał wcześniej albo odpowietrznik zaj....

A nie wiem czy otwierał wcześniej bo nie zwróciłem uwagi jak go otwierałem.

Teraz będę przywracał wspomniane przewody do ładu, bo te przeróbki mnie irytują, pomimo tego, że koparka działa i nie wyświetla żadnych błędów.


Atl napisał(a):4-40 i 4-41 tak samo ale powinny być podłączone do czujnika a nie do aku

4-40 jest podpięty do czujnika, a widocznie z 4-41 nie było zasilania na czujnik i ktoś na krótko podpiął pod 24V. Dlaczego? Nie wiem, będę dzwonił kable i sprawdzał co dalej z tym fantem, ale chociaż w końcu wiem że oba są do czujnika.


Atl napisał(a):6-10 nieodłączony powinien skutkować brakiem ruchów

nieodłączony czyli podłączony. A więc zapytam inaczej: podłączony do czego powinien skutkować brakiem ruchów? Bo na razie jest zesztukowany z 4-25 i ruchy są.


Atl napisał(a):6-10 idzie do komputera

W tej koparce 6-10 idzie od konsoli z prawej strony siedzenia do skrzynki z GLR i resztą elektryki i tam jet złączony z białym 4-25 który wchodzi w gniazdo na spodzie całej skrzynki z elektroniką ( pisząc skrzynki z elektroniką, mam na myśli obudowę dla komputera, listwy z zaciskami i bezpiecznikami, przekaźnikami i wszystkimi przewodami ) To akurat sprawdziłem bo nic nie musiałem rozkręcać. To jedyny przewód z przeróbek, jaki idzie do konsoli z prawym joystickiem na którym musi być załączona jazda w przód lub tył aby zechciał kręcić rozrusznik. Widać będę musiał rozebrać plastiki aby się o tym przekonać

Napisałem też, że te przewody nie były przecinane, bo nie ma ich drugich końcówek wiszących luzem, stąd też wnioskuję, że zostały wypięte z listwy zaciskowej i złączone razem. Więc jeśli się nie mylę, to wystarczyło by napisać że przewód 4-25 jest wpięty na listwie do zacisku nr .... i 6-10 do zacisku nr .... i po temacie


Atl napisał(a): 4-3 też

Nie mówię że nie idzie do komputera. Ale to jeden koniec przewodu idzie do komputera, a ja cały czas, od początku, pytam o drugi koniec przewodu 4-3 który jest w wiązce do alternatora i nie jest do niczego podpięty - gdzie go podpiąć. Więc nie wiem co Szanowny Kolega się uparł z tłumaczeniem że ten przewód idzie od komputera ( może raczej zaczyna się od komputera).


Atl napisał(a):no chyba że mam opis od kombajnu.

może być i od kombajnu i może być od od T-34, byle zadziałało w finale. :mrgreen:

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 11 Lut 2016 17:54
przez PiatyElement
Witam.
Przyznaję, że nie wiem jak ja patrzyłem, ale przekaźnik który się stopił to nie K1, ale K5. Moja wina. Może ktoś podpowiedzieć od czego jest K5 ??? Z góry dziękuję.

ATLAS 1905 Błędy

PostWysłany: 11 Lut 2016 21:20
przez Atl
Świece żarowe, lub jedną w kolektorze ssącym.
Zależy od wersji. Sterowany z emr Deutza.
Może tranzystor sterujący przekaźnik jest uszkodzony...

Jakie jest napięcie ładowania?