Strona 1 z 2

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 24 Wrz 2015 15:03
przez viansa2003
Marka i model maszyny: ATLAS
Rok produkcji: 1978
Numer seryjny: 1302

Witam jestem tu nowy więc pozdrawiam wszystkich kopaczy,Więc kupiłem koparke atlas z 78 roku ,jestem zielony w tym temacie więc prosze o mądrą porade,silnik chodzi super,sprezarka ładuje 4 do 5 atm,gdy jade do przodu lub tyłu to jest ok do póki nie ma dołka lub małego wzniesienia bo wtedy koparka sie zatrzymuje jak by nie miała siły i musze przełączyć na ten drugi bieg (wolny czy terenowy) wtedy jest silna i bez problemu jedzie tylko że bardzo powoli,po drugie to obrót prawo lewo raz chodzi raz nie, słychać syczenie i widać że węże się napinają lecz nie obraca się,po trzecie to chciał bym wszystko przeczyścić co możliwe i wymienic wszystkie filtry od hydrauliki tylko nie wiem gdzie spuszczać dolewać i jak to zrobić,więc prosze o pomoc jak to zrobic jaki olej lac i jaki filter kupić,gdzie sprawdzić stan oleju w hydraulice????

Re: prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 24 Wrz 2015 15:48
przez Atl
Sprężarka powinna ładować do 8.
Słaba jazda w tym roczniku może być spowodowana wieloma przyczynami, od silnika jazdy przez kolumnę obrotu do ciśnienia sterowania ale bez sprawdzenia to loteria i wróżenie z fusów.
Problemy z obrotem tak samo trudno określić ale sądzę, że tu problemem jest luzownik od obrotu który jest sterowny pneumatyką.
Najpierw należy uszczelnić pneumatykę.
Poziom oleju sprawdza się na zbiorniku, powinny być dwa szklane wzierniki.

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 24 Wrz 2015 17:55
przez viansa2003
Dziękuje za odpowiedz,pneumatyke mam szczelną,jutro zobacze te szklane wzierniki,gdzie znajde ten luzownik od obrotów,czy można go jakąś naprawić?

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 24 Wrz 2015 19:18
przez Atl
Cisnienie jest za niskie. Ma byc 8bar. Jezeli tyle nie bedzie moze byc problem z obrotem. Luzownik to to cos wygladajace jak beben hamulcowy przy mechanizmie obrotu. Dopóki nie będzie ciśnienia w pneumatyce naprawianie luzownika jest bez sensu.

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 24 Wrz 2015 19:55
przez bastekwa
chyba że odłączy luzownik i ten pręt od bębna przywiąże na drut hahaha.

Re: prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 24 Wrz 2015 21:18
przez Atl
Usunięcie skutku a nie przyczyny jest dosyć modnym sposobem "napraw". :)

Re: prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 25 Wrz 2015 15:15
przez viansa2003
dziękuje wszystkim za odpowiedzi,czyli najpierw zabieram się za naprawe ciśnienia,czyli mam się zabrać za remont sprężarki czy są jakieś zawory które trzeba zrobić?

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 25 Wrz 2015 16:25
przez Atl
Opisywałem wiele razy.
Proszę podpiąć zewnętrzny kompresor i włączyć zapłon. Jeżeli uda się nabić do 8bar to kompresor do naprawy. Jeżeli nie to będzie słychać gdzie jest nieszczelność.

Re: prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 25 Wrz 2015 18:01
przez viansa2003
Troche nie rozumie,jak podpiąć kompresor? ja kompresor mam cały czas podpięty (czyli pasek klinowy jest nałożony na koła "pasowe i spręzarki "i chodzą cały czas po odpaleniu.U mnie trzeba odpalić silnik żeby kompresor nabijał (nie wystarczy włączyć tylko zapłonu?,po odpaleniu musze czekać około 5 minut zanim całkiem nabije sie powietrze,na zegarze atm.mam podziałki czyli dwie kreski czerwone na 4 atm i na 6 atm czyli wychodzi na to że 4 atm to min.i 6atm to max???chyba że się myle? I jeszcze jedna kwestia,czy sa jakies filtry zamienniki tańsze do hydrauliki?? bo na allegro kosztuje 220 zł .czy to normalna cena?

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 25 Wrz 2015 18:32
przez Brandix
Chodzi o to, że na włączonym silniku nie słychać dokładnie nieszczelności (a na wyłączonym nie napompujesz powietrza do układu sprężarką w maszynie - logiczne) - należy odkręcić przewód od kompresora (w maszynie) i połączyć zewnętrzny kompresor, którym napompujesz układ.

A co do ceny filtrów - według mnie w miarę normalna cena.

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 25 Wrz 2015 18:48
przez Atl
Proponuję poczytać moje posty o pneumatyce. Napisałem "podłącz zewnętrzny kompresor".

Można poszukać, opisywałem to. Jeżeli nabija 5 minut to jest bardzo źle ale nie będę się kłócił bo przecież wszystko jest idealne.

Co do cen... to nie Waryński z 1978r.

Ps. W sumie i to i prezerwatywę można skleić... Zawsze taniej ale nie znaczy, że dobrze.

Re: prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 25 Wrz 2015 20:17
przez viansa2003
Przepraszam jesli uraziłem dume.Ja nie pisałem ze wszystko idealnie ,jestem tu poniewaz potrzebuje porady,więc zaczne od naprawy sprezarki udroznienia przewodów bo napewno tez pordzewiałe od wody,napewno jakies zawory zwrotne są,i mogą tez nie działać...jak to opanuje to napisze jak działa i czy problem rozwiazany.dziekuje

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 25 Wrz 2015 20:24
przez Atl
Tu nie chodzi o urażoną dumę. Maszyna jest stara i zakładanie że jest ok jest trochę optymistyczne. Napisałem wyraźnie czego szukać i nie miałem na myśli naprawy sprężarki. Jednak widzę że to co pisałem było chyba stratą czasu ponieważ nadal naprawa sprężarki jest na pierwszym miejscu...

No niestety w tych maszynach pneumatyka jest bardzo ważna. Każda nieszczelność spowoduje problemy.
Jak pisałem, zewnętrzny kompresor i słuchamy gdzie ucieka. Dopiero potem ewentualny remont kompresora.

Re: prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 26 Wrz 2015 10:07
przez viansa2003
No tak bo ja zapomniałem napisać ze u mnie nic nie syczy ani nie ucieka,tylko jak sie nabije sprezarka do końca to od spodu co jakiś czas puszcza zawór bezpieczeństwa,raz miałem nieszczelnośc przy zaworku do spuszczania wody w baniaku ale pare razy nacisnąłem i już się uszczelnił.Sprezarka dalej nabija jak nabijała.dlatego pomyślałem ze odrazu ją rozbiore i zobacze co wymienić,czy ma pan może jakieś namiary do części od takich koparek?

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 26 Wrz 2015 10:39
przez Atl
Podczas pracy silnika naprawdę nie słychać czy coś syczy. Wiele razy spotykałem takie sytuacje. To może być mała nieszczelność. Z częściami do tego rocznika może być trudno ale można próbować w Atlas Części:
viewtopic.php?f=18&t=18806&p=168907#p148343

Ps. Czasem przewód między sprężarką a zaworem powietrznym może być przetarty.

Re: prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 26 Wrz 2015 17:03
przez viansa2003
Właśnie nic nie słychać,może jak dopiero kręce kierownicą to przy maksymalnym skręcie słychać lekko jak by powietrze syczało ,chociaz w samochodzie jest podobnie tylko tam słychac olej hydrauliczny,czy wspomaganie w koparce tez jest hydrauliczne?w poniedziałek odpale maszyne i sprawdze dokładnie kazdy przewód podłączenia itd..

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 26 Wrz 2015 17:31
przez bastekwa
a jak wdusisz i zablokujesz pedał hamulca?to też nie syczy nigdzie?jak nie to masz cud malina maszynę haha bo bardzo ,niektóre tylko nie syczą.

Re: prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 26 Wrz 2015 18:54
przez viansa2003
jak wdusze to nie syczy ,dopiero jak zluzuje to krótko syknie

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 26 Wrz 2015 21:58
przez Atl
Po co ja się produkuję...

prosze o porade problem z napędam i obrotem

PostWysłany: 26 Wrz 2015 22:44
przez arturhhh
Kolego ATL moja rada przeczytaj i jak "nie wiesz to sie nie odzywaj" tragedia,większość ludzi na tym forum nie wie jak działają koparki