Strona 1 z 1

Wyciek z piasty

PostWysłany: 19 Lis 2015 23:23
przez grubas1058
Marka i model maszyny: atlas 1404m
Rok produkcji: 2001r

Mam dość obfity wyciek z przedniej piasty od strony mostu z uszczelniacza . Jak się do tego zabrać by nie rozbierać czegoś nie potrzebnie . Czy musze całą piastę rozebrać ? Czy np. wystarczy zdjąć obudowę zwolnicy i tam odkręcę półoś a następnie zdjąć z mostu cała piastę i stroną od krzyżaka dostane się do uszczelniacza by go wymienić ?

Wyciek z piasty

PostWysłany: 20 Lis 2015 09:02
przez Atl
Jeżeli od strony mostu to trzeba rozebrać praktycznie wszystko. Wyciek jest efektem luzu więc i tak trzeba sprawdzać elementy po kolei i zobaczyć co było jego przyczyną.

Re: Wyciek z piasty

PostWysłany: 20 Lis 2015 22:47
przez grubas1058
Dziś najpierw zdjąłem obudowę zwolnicy następnie koło zębate z półosi , później czopy zwrotnicy i następnie cała piastę . Problem w tym że same zwrotnice mam już mocno wybite i musze coś z nimi zrobić . Czopy chyba dam na szlifiernie by je lekko przeszlifowali i niech zrobią nowe tulejki z brązu w otwory w obudowie mostu. Martwi mnie fakt ze te stare tulejki choć nie są luźne w obudowie to sprawiają wrażenie przekrzywionych i nie wiem czy otwory nie będą rozbite i czy nie dać obudowy do ich poprawienia. Czy plan mojej naprawy jest poprawny?

Wyciek z piasty

PostWysłany: 21 Lis 2015 01:43
przez Atl
Przydałyby się zdjęcia.
Po co robić nowe tulejki gdy można kupić oryginał który na pewno wytrzyma dłużej. To trochę jak wiązanie buta dżdżownicą. :mrgreen:

Re: Wyciek z piasty

PostWysłany: 22 Lis 2015 13:55
przez grubas1058
Musiałem zdemontować połówki obudowy mostu bo dolne otwory zwrotnic są już lekko rozbite i trzeba je poprawić. Były tam zabite chyba oryginalne tulejki rozprężne z brązu . Dla mnie osobiście trochę za delikatnie te tulejki z brązu ,czy nie wytrzymalsze były by stalowe a mam możliwość takich dorobienia wraz z obróbką ulepszającą gdzie wychodzą naprawdę twarde?
Mam założone koła pojedyncze 600/50-22.5 ale widzę że atlasy jeżdżą i na innych rozmiarach opon ( tych pojedynczych) a jaki rozmiar jest przewidziany przez producenta?

Re: Wyciek z piasty

PostWysłany: 22 Lis 2015 15:09
przez Atl
Oryginalne są najlepsze tylko trzeba je smarować. Po to są kalamitki w sworzniach.
Dorabianie stalowych jest bez sensu bo tulejka jest najtańszym wymiennym rozwiązaniem. Stalowe tulejki będą twardsze od sworzni i przez to będą ścierać się właśnie sworznie które są droższe.
Można przerobić ale sensu nie widzę. Kiedyś w fabryce Atlasa wyskoczyłem z moim zdaniem lepszym rozwiązaniem i po szybkim sprawdzeniu okazało się, że kilku niemieckich inżynierów miało rację projektując pewne detale tak a nie inaczej.
Rozmiar opon mogę sprawdzić ale muszę mieć numer seryjny.

Re: Wyciek z piasty

PostWysłany: 22 Lis 2015 21:58
przez grubas1058
Myślę że w fabryce wiedzieli co robią stosując taki materiał a nie inny ,więc dorobimy z brązu . Chyba że są dostępne oryginalne ale nad wymiarowe bo sworznie trzeba lekko zabielić a otwory dolne trochę poprawić . A co do smarowania to o sprzęt dbam i smaruje ale ten dopiero zakupiony . Nie mam możliwości teraz do spisania numerów ale chodziło mi ogólnie jaki rozmiar przewiduje fabryka to takiej koparki nie koniecznie tej mojej.

Wyciek z piasty

PostWysłany: 23 Lis 2015 00:11
przez Atl
Opony - 9.00-20 M ZW-R