Strona 1 z 1

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 17 Sty 2016 13:17
przez grubas1058
Marka i model maszyny: atlas 1404
Rok produkcji: 2001

Mam taki dylemat. Podnosząc koparkę na pługu i obracając ręcznie kołem tylnej osi koło po przeciwnej stronie obraca się w przeciwnym kierunku tak jak powinno być , czyli wałek atakujący i koło talerzowe stoi w miejscu .Problemem jest to że obracając jednym bądź drugim kołem cyklicznie pojawia się opór , co równomiernych parę stopni obrotu koła, przypomina to obracanie dużego koła zębatego po posadzce betonowej i nawet podobny wydaje dźwięk . Nie ma efektu przepuszczania czy całkowitego blokowania . Kręcąc wałkiem atakującym gdzie dwa koła obracają się w tym samym kierunku ,gdzie mechanizm różnicowy nie pracuje tego efektu nie ma . Wydaje mi się że nie tak powinno to być i prosił bym o radę . Może ktoś przerabiał już ten temat bądź napisze czy taki efekt występuje w jego koparce.

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 17 Sty 2016 15:11
przez Audrius
Przerabiałem to kiedyś.
Na początku objaw był podobny, później przy mocniejszych skrętach zaczęło delikatnie szarpać podwoziem. Finalnie ogoliło koła zębate mechanizmu różnicowego. Zębatki owe mają mosiężne podkładki które się wyrobiły przez co zwiększył się luz. Małą powierzchnią się zazębiały co spowodowało szybsze zużycie i zniszczenie.

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 17 Sty 2016 21:36
przez Atl
Wysunąć półosie z piast i wyjąć cały mechanizm.
Spuściłbym olej z mostu i zobaczył czy nie ma kawałków zębów.

Audrius u Ciebie mogą być zupełnie inne mosty niż w 1404.

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 17 Sty 2016 23:08
przez Audrius
Pisze o 1404 bo na takiej robiłem wcześniej. Tak jak pisze Atl olej sprawdzić trzeba zobaczyć co on pokaże.

Re: Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 17 Sty 2016 23:17
przez grubas1058
Czyli nie mam złudzeń i trzeba wyciągnąć różnicowy . Planuje wyjąć z pod koparki cały most a następnie ściągnąć lewą piastę razem z półosią i lewą połówką obudowy mostu gdyż z tej strony jest odkręcana pokrywa za którą znajduje się różnicowy. Czy może się mylę i jest na to inny sposób?

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 18 Sty 2016 00:19
przez Audrius
U mnie wyciagany był cały most i rozdzielany bo były opiłki w środku i musiałem umyć wszystko. Najpierw olej spuść najlepiej od razu przez gazę przefiltrować i zobaczyć czy są opiłki i jakiego koloru.

Re: Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 18 Sty 2016 09:58
przez Atl
grubas1058 napisał(a):Czyli nie mam złudzeń i trzeba wyciągnąć różnicowy . Planuje wyjąć z pod koparki cały most a następnie ściągnąć lewą piastę razem z półosią i lewą połówką obudowy mostu gdyż z tej strony jest odkręcana pokrywa za którą znajduje się różnicowy. Czy może się mylę i jest na to inny sposób?



Podaj typ mostu.

Re: Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 18 Sty 2016 19:48
przez grubas1058
Typ. WY 183 2

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 18 Sty 2016 21:43
przez Atl
Wygodniej wymontować cały most. Tym bardziej że jest tylko na ośmiu śrubach.

Re: Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 18 Sty 2016 21:56
przez grubas1058
Będę wyciągał cały ,4 śruby już wykręcone a następne 4 popuszczone . dorobiłem sobie wózek na takich rolkach by most opuścić na niego i wyjechać z pod koparki . Ciekawy jestem czy nie odkręcając łożyska trzymającego mechanizm tylko całą pokrywę uda mi się wyjąć mechanizm bez konieczności późniejszego dystansowanie mechanizmu różnicowego.

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 18 Sty 2016 22:02
przez Atl
Jak wyciągniesz daj znać to podeślę rysunki.

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 18 Sty 2016 22:17
przez grubas1058
Dobrze. Przy okazji podpytam o jeszcze jedną sprawę , pocą mi się stabilizatory i mam problem z uszczelniaczami gdyż podobno jest to nowszy wypust tych stabilizatorów tłoczysko fi 85 i cena tych uszczelniaczy uważam ze trochę przesadzona ok 400 zł netto na jeden. Może jest jakiś mniej kosztowny sposób ,no pomijając wyeliminowanie ich ?

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 18 Sty 2016 22:25
przez Atl
Zapytaj w Atlas Części 530965444
Nie ma innego sposobu, dorabianie pomoże na krótko.

Re: Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 19 Sty 2016 19:28
przez grubas1058
Mechanizm wyciągnięty i rozebrany . Podkładki z brązu cienkie , cztery małe kółka na krzyżaku jak i dwa większe znajdujące się na półosiach posiadają ubytki na powierzchniach zębów są takie jakby podziobane a same zęby popiłowane jedne na ostro drugie pozaokrąglane. Czyli potrzebuje wszystkie sześć kół zębatych i sześć podkładek z brązu , ma ktoś może informacje gdzie takie dostane i jak wygląda sprawa ze zdystansowaniem tego , czy gdybym kupił wszystko nowe to tylko wkładam czy musze to w jakiś sposób zdystansować?

Re: Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 19 Sty 2016 19:52
przez Atl
Atlas Części Wejherowo tel 530965444 może będą mieć cały używany napęd jeżeli nie to części na pewno.

Re: Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 19 Sty 2016 19:58
przez grubas1058
A jak sprawa wygląda z dystansowaniem tego zespołu ?

Mechanizm róznicowy

PostWysłany: 19 Sty 2016 20:01
przez Atl
Sprawdzę i napiszę.