Brak mocy atlas 1404
Wysłany: 07 Kwi 2018 23:44
Marka i model maszyny: Atlas 1404
Rok produkcji: 1995
Numer seryjny: 141M43549
Witam wszystkich.
Niedawno stałem się posiadaczem nowej(starej) maszyny jak w opisie, od początku borykam się z problemem braku mocy podczas pracy i jazdy. Na zimnym jest trochę lepiej, ale już po 20min słabnie jeszcze bardziej podczas gdy olej hydrauliczny jest ledwie ciepły. Nawet po 2h pracy olej jest tylko ciepły a mocy odpowiedniej i tak nie ma. Maszyna była sprawdzona i wyregulowana pod kontem hydrauliki i elektroniki przez kolegę Atl, za co bardzo dziękuję. Lecz mocy nadal brak, więc wedle wskazówek Atl wziąłem się za sprawdzenie silnika i mam parę pytań:
Silnik BF4L/913 7470453 69kw
- zawory ssące i wydechowe wyregulowane na 0,20mm ( instrukcja podaje po 0,15mm ale tata twierdził że tak będzie lepiej) czy to może mieć jakieś znaczenie i czy tak może zostać? były tez regulowane na zimnym silniku czy to nie błąd?
- kompresji na cylindrach nie sprawdzaliśmy gdyż przy -10 odpala od "strzała" i każdy twierdzi że jak tak to będzie dobra,
- filtry paliwa wraz z przewodami i pompką wymienione, zbiornik wyczyszczony,
- wtryski mają nabite ciśnienie 175bar ( zmierzone 2szt po 165bar i 2szt po 175bar) czy te wtryski w ogóle są od tego silnika, gdyż instrukcja podaje że powinny być po 250bar?
- pompy wtryskowej na razie nie woziłem do sprawdzenia, wizualnie wycieków brak, pracuje i pali zawsze dobrze na zimnym czy na ciepłym bez różnicy, silnik nie dymi( puści tylko niedużą czarną chmurkę przy odpalaniu i dodani gazu),
- turbina ładuje 0,5bara, (zmierzone na kolektorze ssącym, na ciepłym silniku przy pełnych obrotach i obciążeniu) czy to nie za mało?
Czy winne mogą być nieoryginalne wtryski zbyt wcześnie rozpylające, zbyt małą dawkę paliwa przez co i turbina dostaje mniej spalin i słabiej ładuje, czy wykończone turbo?
Rok produkcji: 1995
Numer seryjny: 141M43549
Witam wszystkich.
Niedawno stałem się posiadaczem nowej(starej) maszyny jak w opisie, od początku borykam się z problemem braku mocy podczas pracy i jazdy. Na zimnym jest trochę lepiej, ale już po 20min słabnie jeszcze bardziej podczas gdy olej hydrauliczny jest ledwie ciepły. Nawet po 2h pracy olej jest tylko ciepły a mocy odpowiedniej i tak nie ma. Maszyna była sprawdzona i wyregulowana pod kontem hydrauliki i elektroniki przez kolegę Atl, za co bardzo dziękuję. Lecz mocy nadal brak, więc wedle wskazówek Atl wziąłem się za sprawdzenie silnika i mam parę pytań:
Silnik BF4L/913 7470453 69kw
- zawory ssące i wydechowe wyregulowane na 0,20mm ( instrukcja podaje po 0,15mm ale tata twierdził że tak będzie lepiej) czy to może mieć jakieś znaczenie i czy tak może zostać? były tez regulowane na zimnym silniku czy to nie błąd?
- kompresji na cylindrach nie sprawdzaliśmy gdyż przy -10 odpala od "strzała" i każdy twierdzi że jak tak to będzie dobra,
- filtry paliwa wraz z przewodami i pompką wymienione, zbiornik wyczyszczony,
- wtryski mają nabite ciśnienie 175bar ( zmierzone 2szt po 165bar i 2szt po 175bar) czy te wtryski w ogóle są od tego silnika, gdyż instrukcja podaje że powinny być po 250bar?
- pompy wtryskowej na razie nie woziłem do sprawdzenia, wizualnie wycieków brak, pracuje i pali zawsze dobrze na zimnym czy na ciepłym bez różnicy, silnik nie dymi( puści tylko niedużą czarną chmurkę przy odpalaniu i dodani gazu),
- turbina ładuje 0,5bara, (zmierzone na kolektorze ssącym, na ciepłym silniku przy pełnych obrotach i obciążeniu) czy to nie za mało?
Czy winne mogą być nieoryginalne wtryski zbyt wcześnie rozpylające, zbyt małą dawkę paliwa przez co i turbina dostaje mniej spalin i słabiej ładuje, czy wykończone turbo?