Strona 1 z 1

Przygotowania po zakupie AB 1302 D

PostWysłany: 04 Lip 2019 10:57
przez kogut1991
Marka i model maszyny: Atlas AB 1302 D
Rok produkcji: 1978

Witam,
Jestem w trakcie serwisowania koparki przed rozpoczęciem wykopków.
Martwi mnie temat kompresora (pompuje mi około 4+ bara przy wysokich obrotach), czytałem że trzeba podpiąć zewnętrzną instalację by sprawdzić gdzie jest ewentualna nieszczelność.
Pytania:
1. W którym miejscu wpiąć zewnętrzny kompresor? Mile widziane zdjęcie. Mogę wstawić swoje by ułatwić dogadanie.
2. W okolicach wysp zaworowych wkręcony jest toczony element z otworem który zaślepia rurę. Po zgaszeniu słychać jak powietrze ucieka przez niego. Zdjęcie dodam po południu. Czy to pełni rolę zaworu upustowego po zakończeniu pracy?
3. Gdzie znajdę wlew oleju hydraulicznego? Widzę tylko dużą pokrywę przykręcaną na kilka śrub.
4. Kiedy należy odpowietrzać zbiornik hydrauliki? Coś tłumaczył mi poprzedni właściciel że przed odpaleniem? :o
5. Szukałem jakiejkolwiek serwisówki/instrukcji. Pierwszy sprzęt przy którym mam takie problemy. Posiada ktoś?

Przygotowania po zakupie

PostWysłany: 04 Lip 2019 12:24
przez Atl
1. Do przewodu który wychodzi z kompresora.
2. Czekam na zdjęcie
3. Najlepiej lać przez filtr oleju, pokrywa do odkrecenia.
4. Ze zbiornika należy spuścić powietrze przed odkręceniem pokrywy filtra. Nie odpowietrza się zbiornika. W nim ma być nadciśnienie podczas pracy. 0.5 do 0.8bar.
5. Nie ma serwisówki

Re: Przygotowania po zakupie

PostWysłany: 05 Lip 2019 10:39
przez kogut1991
Zrobiłem zdjęcia.
Poopisywane numerami by było powiązanie z pytaniami.

-- 05 Lip 2019 09:37 --

Jeszcze jedno, czy to są śruby pomiaru poziomu oleju w mostach?

Przygotowania po zakupie

PostWysłany: 05 Lip 2019 10:46
przez Atl
Ostatnie zdjęcie. Tak tu wepnij zewnętrzny kompresor, pompuj i słuchaj gdzie jest nieszczelność.

Mosty. Te śruby odkręcasz i wlewasz olej przekładniowy do chwili gdy osiągnie poziom otworu. Na dole jest korek do spuszczania oleju. Podnieś się do góry, tak żeby mieć koła w powietrzu i chociaż ze dwie minuty pokręć kołami. Dopiero wtedy spuść olej z mostów.

Re: Przygotowania po zakupie

PostWysłany: 05 Lip 2019 11:31
przez kogut1991
Co do reszty zdjęć jest tak jak napisałem?
Potrzebował bym wysyłki części.
Filtra hydrauliki oraz wkładu odstojnika paliwa bo Janusz puścił obejściem.

Przygotowania po zakupie

PostWysłany: 05 Lip 2019 15:21
przez Atl
Co do pojemności to muszę poszukać. Odstojnik załóż jak największy z jak najmniejszymi oporami, tylko napisz czy odstojnik w ogóle jest zdemontowany czy została obudowa ale nie ma wkładu.
Filtr hydrauliki spróbuj w Atlas Części 668673316

Re: Przygotowania po zakupie

PostWysłany: 19 Lip 2019 14:41
przez kogut1991
Odstojnik został pominięty. Po części będę dzwonił.
Udało się podłączyć zewnętrzny obieg.
Powietrze ucieka tylko z tego odpowietrznika z fotografi nr2. oraz z siłownika hamulca obrotu.
Chociaż zdecydowana większość przez ten odpowietrznik.
Rozkręciłem go wyczyściłem. Jest tam tylko sprężynka podkładka i zbita druciana siatka. Skręciłem to tak że poniżej 2 bar powietrze już nie ucieka. Tak ma być? :roll:
Co do hamulca obrotu też widzę był patent. Dźwignia jest zblokowana kawałkiem blachy. :bangin:

-- 19 Lip 2019 13:38 --

Wykręciłem siłownik hamulca obrotu,
1. Da radę go samemu uszczelnić? Czy tylko regeneracja?
Nie słyszę już nieszczelności, w zbiorniku olejowym utrzymuję max ciśnienie 1bar przy pełnych obrotach. (regulacja przez ten zaworek z siatką drucianą i sprężyną)
2. Jednak Kompresor pompuje układ pneumatyki do niecałych 4 bar. Wyciągać i remontować? (przy jakim ciśnieniu powinien zacząć puszczać siłownik obrotu? dotychczas był podparty blachą)

Przygotowania po zakupie AB 1302 D

PostWysłany: 20 Lip 2019 17:55
przez Atl
Podłączyłeś zewnętrzny kompresor?

Re: Przygotowania po zakupie AB 1302 D

PostWysłany: 05 Sie 2019 10:46
przez kogut1991
Kompresor podpięty.
Znalazłem dwie nieszczelności. Siłownik hamulca obrotu, oraz uszkodzony przewód hamulca (taka dźwignia z wyciąganym grzybkiem)
Powyższe poprawione/zaślepione. Po chwilowym zatkaniu odpowietrznika zbiornika oleju (chodzi o ten z foto- upuszcza wszystko co powyżej 1 bara) nie słyszymy już innego wycieku. :roll:
Maksymalnie co udało się napompować to 3 bary (odczyt z kabiny jak i kompresora) :cry:
1. Możliwe jest to że przez zbiornik oleju (odpowietrznik) ucieka całe ciśnienie tworzone przez kompresor?
2. Nieszczelności szukać na zablokowanych hamulcach?
Generalnie koparka działa. biegi jazdy, hamulce (z wyjątkiem hamulca obrotu bo siłownik został wykręcony)
Hamulec obrotu chętnie bym zrobił ale bez odpowiedniego minimum dla ciśnienia ciągle będzie zablokowany :s

Przygotowania po zakupie AB 1302 D

PostWysłany: 05 Sie 2019 19:55
przez Atl
3 bary to zdecydowanie za mało. Zawór główny zbija ciśnienie?

Re: Przygotowania po zakupie AB 1302 D

PostWysłany: 05 Sie 2019 20:34
przez kogut1991
Mowa o tym?
Jak mogę to sprawdzić?

Przygotowania po zakupie AB 1302 D

PostWysłany: 05 Sie 2019 21:31
przez Atl
Główny to pierwszy za kompresorem

Re: Przygotowania po zakupie AB 1302 D

PostWysłany: 16 Sie 2019 10:26
przez kogut1991
Kręciłem przy tym regulatorze ciśnienia i brak reakcji. Myślę żeby go rozebrać i wyczyścić.
A dwa przy okazji podepnę kompresor z jego pominięciem.

-- 13 Sie 2019 11:20 --

Odwiedził mnie mechanik sprzętów rolniczych.
Stwierdził że zbyt dużo powietrza ucieka przez układ olejowy. (pisałem o tym wcześniej że ucieka nim powietrze) Wykręciłem cały zaworek nie tylko stronę odpowietrzenia. Cały był zarzucony syfem. Gumka wykąpana w silikonie w sprayu.
Kompresor pompuje teraz pożądane wartości. około 7 bar w pneumatyce i 0,7 bara w hydraulice :ok: