-- 30 Sty 2021, o 13:19 --
-- 30 Sty 2021, o 13:22 --
-- 30 Sty 2021, o 13:35 --
Witam
Dziękuję za odpowiedzi. Załączyłem kilka zdjęć i skan z książki. Książka obsługi pokazuje jakoby z pokrywy zaworów wyprowadzony był przewód do odpowietrznika a osadzony olej ma z powrotem spływać do komory silnika. Cały ten element narysowany jest od strony wydechu i alternatora. W realu natomiast rurka odpowietrzająca komorę silnika jest z drugiej strony pokrywy zaworów. Schodzi w dół do widocznego na zdjęciu "zbiorniczka" a z niego wyprowadzony jest przewód za tylną oś i tam wykapuje olej. Maszyna ma przepracowane dopiero 4000 MTG więc nie jest tak, że ma mocne przedmuchy. Sprawdziłem na otwartym korku wlewu oleju i nie ma sytuacji w której jakieś mocne ciśnienie (powietrza, spalin) wydobywa się przez otwór. To samo na bagnecie, żadnego ciśnienia ani wyrzuconego oleju.
Zapytałem o to dlatego, że nielogiczne wydaje mi się aby osadzony w odmie olej z np. mgły olejowej, który osadza się w odmie wypływał na zewnątrz.
-- 30 Sty 2021, o 13:53 --
Na tym zdjęciu na bloku silnika przy czarnym wężu jest jakiś dekielek w blok silnika. Zastanawiam się, czy nie zamontować na przewodzie wychodzącym z pokrywy zaworowej czegoś takiego:
https://allegro.pl/oferta/oil-catch-tan ... 6282405473a "wyłapany" olej wpuścić do komory silnika.