Strona 1 z 1

Atlas 1504 obrót i wspomaganie

PostWysłany: 22 Lis 2008 13:52
przez misza_007
Mam problem z obrotem w maszynie z 99r. Jest słaby tak że samym obrotem nie idzie zamiatać, ale w połączeniu z inną funkcją odzyskuje siłę, wystarczy "dotknąć" pedału jazdy. Przy normalnym kopaniu problem jest, niezauważalny.
Druga usterka to znikające wspomaganie, raz było raz nie. W końcu padło całkiem. Popuściłem węża od siłownika ukł. kierowniczego tak jakby zeszło powietrze , przez tydzień wspomaganie było ok. Ale teraz znów nie ma i takie odpowietrzanie nie pomaga. Poradzicie coś?

PostWysłany: 04 Gru 2008 23:40
przez grzes7622
ja mialem troche inny problem po prostu zablokowalo mi kierownice winien byl zaworek ktory jest w orbitrolu,taka mala uwaga w 15o4 co jakis czas powinienes uslyszec i poczuc jak pracuje zawor pod pedalem hamulca takie pstykniecie i to jest powiazane z orbitrolem i moze narobic sporo klopotu i kosztow.mam pytanie do ciebie czy zdarzylo ci ze po przelaczeniu na 2 bieg maszyna ciagle jest na 1 po wlaczeniu na zero tez jest 1 pozdrawiam

PostWysłany: 07 Gru 2008 13:07
przez Atl
Podaj nr ser.

[ Dodano: Nie Gru 07, 2008 12:14 pm ]
Misza,
Przy silniku masz małą pompe dwu sekcyjną i przylacze do manometru (tylko jedno) na przewodzie i to jest przylacze do pomiaru cisn. w ukladzie kierowniczym. Jakie masz cisnienie na wolnych obrotach?
Słaby obrót oznacza ze z sygnalem LS z sekcji obrotu jest problem i w sytuacji gdy dodajesz jakakolwiek inna funkcje pompa wysterowuje sie na wieksza wydajnosc i obrot sie pojawia. Podaj nr seryjny i jezeli mozesz to zmierz cisnienie na przyłaczu o ktorym Ci pisalem. Manometr minimum 200 - 250bar Powinno byc okolo 160 ale majac nr ser. moge sprawdzic ile bylo na hamowni w fabryce Atlasa.

PostWysłany: 29 Mar 2009 11:22
przez misza_007
No trochę to trwało, ale zmierzyłem w końcu ciśnienie, i zegar pokazuje 15 atm a podczas ruchu kierownicą 200. Nr bodajże 150m301911. Kierownica daje się kręcić lekko ale powoli. Co bo biegów to raz zdarzyło mi się że mimo przełączenia przełącznikiem na szosowe biegi bieg terenowy był nadal załączony , ale zdarzyło się tylko raz.

Ze słabym obrotem problem rozwiązany. Po prostu pedał jazdy nie oddaje do końca czasem muszę go cofnąć ręcznie i jest wszystko o.k.

PostWysłany: 29 Mar 2009 14:22
przez Atl
Wybij tulejkę od pedału (jeżeli to na niej jest zatarty pedał), przeczyść i złóż. Powinno być po problemie.

PostWysłany: 29 Mar 2009 17:28
przez misza_007
Więc pompa wspomagania jest ok, to co może być powodem że to wspomaganie nie działa? (w sumie działa, ale trzeba kręcić kierownicą bardzo wolno) Gdzie są jakieś zaworki w ukł. kierowniczym może jakiś paproch podszedł?

PostWysłany: 29 Mar 2009 22:08
przez Atl
Stawiałbym raczej na orbitrol. W zasadzie to nie masz raczej czym regulować układu skrętu. Ciśnienie narasta do 200bar a to w zupełności wystarczy. Na paproch raczej nie licz :).

Atlas 1504 obrót i wspomaganie

PostWysłany: 18 Lis 2018 08:47
przez jacekb
Atlas 15tka jak się zagrzeje nie działa wspomaganie ( i nie ma "cykania" pod pedałem hamulca które wcześniej było)
- co może być?
pompa (mierzone ciśnienie)- dobra, "kość"(rozdzielacz) podmieniany- dobra

czy jest "jakaś" zależność temperatura oleju hydraulicznego a działanie wspomagania?

Atlas 1504 obrót i wspomaganie

PostWysłany: 18 Lis 2018 09:43
przez zeppelin zm 15
Załóż nowy temat z wszystkimi danymi maszyny i przede wszystkim z Numerem seryjnym. !

Atlas 1504 obrót i wspomaganie

PostWysłany: 18 Lis 2018 17:06
przez Sebastian Dukarski
A Moze siłownik skrętu ostatnio robiłem, ciśnienie było kręcił się skręt bardzo wolno, uszkodzona Rura z uszczelnieniem. A z obrotem miałem to samo silnik obrotu był wyciągnięty sprawdzony a po założeniu zaczął działać.