wibako

problem z jazda atlas 1304

Postprzez bolsiak » 16 Lut 2009 09:35

A w czym według Ciebie tkwi problem, jakiw mogą być możliwe przyczyny?

Awatar użytkownika
bolsiak
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 03 Kwi 2008 20:15
  • Miejscowość: Płock

Reklama

simmet

Postprzez Kubaa » 23 Lut 2009 21:10

Anonymous napisał(a):nalezy unikakac regulacji pompy ,problem tkwi gdzie indziej.mechanik ktory wam to proponuje to samouk.pozdrawiam j


pompa sie zacier wiec ma wycieki-dociska wirnik do płyty rozrządczej tarcie hamuje silnik

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 8:14 pm ]
Anonymous napisał(a):nalezy unikakac regulacji pompy ,problem tkwi gdzie indziej.mechanik ktory wam to proponuje to samouk.pozdrawiam j

Kubaa
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 23 Lut 2009 20:35
  • Miejscowość: kalisz

Postprzez Atl » 04 Mar 2009 23:21

Gdyby tarcie hamowało silnik to przy tej powierzchni szybko by się rozsypała. Pompa o zmiennej wydajności potrzebuje sygnału LS (load sensing) do tego by się wysterować. Wystarczy przeciek na tłoczku sterującym i gdy potzrbujesz np .30l/min pompa "wyskakuje" np na 60l/min niestety układ hydrauliczny jest w stanie przyjąć tylko te 30l wiec silnik kreci pompą która nie ma gdzie wcisnac takiej ilosci oleju wiec silnik zatrzymuje się.

To trochę tak jakbyś chciał ruszyć autem na piątym biegu.

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3909
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez bolsiak » 05 Mar 2009 00:04

Miałem tak, przy zamykaniu łyżki lub cofaniu ramienia potrafiło przydusić silnik, ale jak obie funkcje jednocześnie to nie dusiło, był mechanik, podregulował pompę i jest ok, najgożej dusiło podczas jazdy, coś syczało przy silniku jazdy, aktualnie silnik jazdy zdemontowany oddałem do regeneracji, ciekawe czy pomoże, jak odbiore i zamontuje dam znac czy pomogło.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 11:08 pm ]
Atl,
Jaka może być przyczynz źle działającego obrotu. W jedną stronę działa prawidłowo a w drugą nie ma siły i obciąża diesla. Zamieniłem przewody od sterowania ale wtedy ani w jedną ani w drugą nie miał siły. ATLAS 1304 1995r.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 11:27 pm ]
Atl,
Czy lekko przeciekająca kolumna obrotu ma jakikolwiek wpływ na prace koparki ?

Awatar użytkownika
bolsiak
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 03 Kwi 2008 20:15
  • Miejscowość: Płock

Postprzez Atl » 05 Mar 2009 23:27

bolsiak napisał(a):Miałem tak, przy zamykaniu łyżki lub cofaniu ramienia potrafiło przydusić silnik, ale jak obie funkcje jednocześnie to nie dusiło, był mechanik, podregulował pompę i jest ok, najgożej dusiło podczas jazdy, coś syczało przy silniku jazdy, aktualnie silnik jazdy zdemontowany oddałem do regeneracji, ciekawe czy pomoże, jak odbiore i zamontuje dam znac czy pomogło.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 11:08 pm ]
Atl,
Jaka może być przyczynz źle działającego obrotu. W jedną stronę działa prawidłowo a w drugą nie ma siły i obciąża diesla. Zamieniłem przewody od sterowania ale wtedy ani w jedną ani w drugą nie miał siły. ATLAS 1304 1995r.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 11:27 pm ]
Atl,
Czy lekko przeciekająca kolumna obrotu ma jakikolwiek wpływ na prace koparki ?

Widać że jest problem z regulacją wydajności pompy głównej.


Jeżeli zamieniłeś przewody to nic dziwnego że obrotu nie było. Pozostaje kwestia hamulca obrotu.
Kolumna obrotu. |Czy są wycieki na zewnątrz, czy przecieki między sekcjami?
Czy w czasie gdy się przydusza to zaczyna kopcić na czarno?

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3909
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez bolsiak » 06 Mar 2009 11:07

Atl,
Są wycieki na zewnątrz a czy między sekcjami to ciężko stwierdzić.
U mnie jak przydusza to silnik kopci.
A co z tym hamulcem obrotu?

Awatar użytkownika
bolsiak
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 03 Kwi 2008 20:15
  • Miejscowość: Płock

Postprzez Atl » 07 Mar 2009 00:31

Wygląda na za duzy LS. Bez pomiarów cisnien nie mozna dac zadnej diagnozy. Mam wielu klientow ktorzy umoczyli duzo pieniedzy a rezultatu nie było. Trzeba sprawdzic cisnienia, to znaczy Delta P czyli róznica cisnien i sprwadzic LS. Ale delty nie ustawisz bez odpowiedniego sprzetu.

NIE KRECIC CZYM SIE DA.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3909
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez bolsiak » 09 Mar 2009 19:49

Po oddaniu silnika jazdy do naprawy okazało się że na wałku sterującym są wymyte uszczelnienia i wszystko jest zapieczone, no i tam gdzie załącza się żółwia też wszystko zapieczone. Pod koniec tygodnia odbieram z naprawy i montuję w koparce. Ciekawe czy to pomoże, chyba miało jakiś wpływ na zła jazde?

[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 6:09 pm ]
Silnik Jazdy zamontowany, wszystko działa jak należy. Teraz to i bez gazu idzie w ciężkim terenie.

[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 6:54 pm ]
Atl,
Co może byc przyczyna źle działającego obrotu , w jedną stronę działa normalnie w drugą nie ma siły, czy przyczyną mogą byc zawory przy silniku obrotu, od czego zacząć sprawdzenie.

Awatar użytkownika
bolsiak
Fizol

  • Posty: 44
  • Rejestracja: 03 Kwi 2008 20:15
  • Miejscowość: Płock

Re: problem z jazda atlas 1304

Postprzez pomarancza » 27 Mar 2009 20:44

Panowie w koparce nieradze dotykac sie do hydrauliki bo to sie niepsuje to jest problem w elektryce ja tez tak miałem silnik sie dusił i było słychac swist
1 Sprawdzic czy od dzwigni gazu wychodzą kable i czy sa podłaczone
2 Sprawdzic czy czujniki na kole zamachowym i przy GLR jeden zlicza obroty silnika a drugi reguluje pompa ten na pompie powinien byc przy dzwigni
3 jak od dzwigni gazu wychodza kabelki to mozna skrucic [wyregulowac ] długosc linki gazu na pompie paliwa

Atlasy maja za siedzeniem komputer z lampkami jak poparka pracuje to zadna niepowinna sie swiecic a jak sie swieca jakies i GLR sie pali to dzwonic do serwisu i niekrecis samemu zaworami bo bo nawet panowie serwisanci tego unikaja jak ognia
Michał

pomarancza
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 27 Mar 2009 20:30
  • Miejscowość: Wyszków

Re: problem z jazda atlas 1304

Postprzez Atl » 28 Mar 2009 20:38

pomarancza napisał(a):Panowie w koparce nieradze dotykac sie do hydrauliki bo to sie niepsuje to jest problem w elektryce ja tez tak miałem silnik sie dusił i było słychac swist
1 Sprawdzic czy od dzwigni gazu wychodzą kable i czy sa podłaczone
2 Sprawdzic czy czujniki na kole zamachowym i przy GLR jeden zlicza obroty silnika a drugi reguluje pompa ten na pompie powinien byc przy dzwigni
3 jak od dzwigni gazu wychodza kabelki to mozna skrucic [wyregulowac ] długosc linki gazu na pompie paliwa

Atlasy maja za siedzeniem komputer z lampkami jak poparka pracuje to zadna niepowinna sie swiecic a jak sie swieca jakies i GLR sie pali to dzwonic do serwisu i niekrecis samemu zaworami bo bo nawet panowie serwisanci tego unikaja jak ognia


Naprawiam atlasy od lat i nie boję się hydrauliki.
Ad1. Te kable się czasem rozłączają.
Ad2. Jeżeli któryś z tych czujników padnie zapali się pomarańczowa lampka GLR wiec jeżeli nie świeci to nie ma czego sprawdzać.
Ad3. Zmieniając długość linki można spowolnić koparkę lub zbyt obciążyć silnik. Linka ma mieć określone ustawienie. Jeżeli je zmienisz to trzeba na nowo ustawiać obroty diesla i przeprowadzić LEARN-IN.

Masz 100% racji jezeli GLR sie świeci to nie kręcimy niczym bo to usterka regulacji wydajności a nie mechaniczna usterka hydrauliki.
Z serwisem różnie bywa generalnie 30% mojej pracy polega na poprawianiu "napraw".

782040918

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3909
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej