wibako

Atlas ar 61b nie chce jechac!!!

Atlas ar 61b nie chce jechac!!!

Postprzez pomarancz » 06 Kwi 2009 18:35

Witam.
Dostalem po okazyjnej cenie, prawie gratisie atlasa z 1986 roku.
Niestety nie moge nim ruszyc z miejsca.
Black box jest nowy i dzialajacy( na innym testowany).
Problem polega na tym ze po dodaniu gazu silnik po prostu gasnie i nie wiem gdzie lezy problem.
Obkukalem z miernikiem co sie dalo ale niestety bez schematu instalacji za duzo nie zrobie.
Jesli ktos ma to bylbnym wdzieczny.
Za wszelki rady i pomysly z gory dziekuje.
pzdr
Ello 4all

pomarancz
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 06 Kwi 2009 18:25
  • Miejscowość: Szprotawa

Reklama

simmet

Postprzez Atl » 06 Kwi 2009 18:46

Czy silnik zaczyna kopcić na czarno zanim zgaśnie?
Jeżeli nie to zamień potencjometry na pedałach i napisz co się dzieje.
Uważaj by niechcący nie zrobić zwarcia na wyjściu któreś z cewek zaworów proporcjonalnych bo są one sterowne przez tranzystory w black box`ie.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3909
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez pomarancz » 07 Kwi 2009 20:21

Zrobi sie dam znac co i jak. Szczeze mowiac nie zwrocilem uwagi czy kopci czy nie.Zakladam ze jest wlasnie zonk w elektronice ukryty tylko nie moge go namierzyc.
Dzieki i pzdr

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 8:20 pm ]
To nie to.
Dalej nie hula.
Po wrzuceniu biegu czy to tyl czy przod i gazu gasnie po prostu.
Bez obciazenia chodzi elegancko
Moze ma ktos jeszcze jakies pomysly???
Ello 4all

pomarancz
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 06 Kwi 2009 18:25
  • Miejscowość: Szprotawa

Postprzez Atl » 07 Kwi 2009 22:15

Sprawdź zawory jazdy.
Czy kopci pod obciążeniem?
Jeżeli nie ma dymu to może mu brakować paliwa.
Gdy kopci - silnik przeciążony.
Brak dymu - za mało paliwa.
Jeżeli sterownik jest dobry i zawór proporcjonalny jazdy też to objaw który masz wskazuje na brak momentu spowodowany niedostateczną ilością paliwa. Czasami zdarza się że silnik normalnie odpala, wkręca się na obroty a pod obciążeniem gaśnie z tego powodu.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3909
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez TOM_T » 08 Kwi 2009 19:26

A ja bym sprawdził cewkę hamulca postojowego. objawy wskazują na to ze włączenie maszyny nie powoduje wyłączenia hamulca postojowego. I gdy dodajesz gazu maszyna gaśnie ponieważ silnik nie moze uciągnąć obciązenia jakim jest zablokowany napęd.

TOM_T
Fizol

  • Posty: 32
  • Rejestracja: 17 Mar 2008 22:52
  • Miejscowość: Jastrzębie Zdrój

Postprzez Atl » 09 Kwi 2009 00:28

Gdy włączasz hamulec blackbox automatycznie schodzi z biegu na luz.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3909
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez pomarancz » 09 Kwi 2009 12:30

Tzn reczny odpada, sprw co jest z cisnieniem/pompa paliwa.
pzdr
Ello 4all

pomarancz
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 06 Kwi 2009 18:25
  • Miejscowość: Szprotawa

Postprzez Atl » 09 Kwi 2009 13:05

OK jeszcze raz :)
Czy kopci gdy zaczyna gasnąć?
Czy gaśnie momentalnie czy spada z obrotów w ciągu np 4 sekund.
Czy hydraulika ma siłę? Spróbuj podnieść się na łyżce.
Serwis Atlas, Terex . Naprawa koparek serii 04,TC, 05, ZW.
Remonty, regeneracja pomp, silników, rozdzielaczy i elektroniki. Kontrola stanu maszyn przed zakupem
Tel +48 796222990, 782040918
Po godzinach:
www.hilevel.pl
www.9mm.com.pl

Atl
Fachoperator

  • Posty: 3909
  • Rejestracja: 13 Lis 2008 17:04
  • Miejscowość: Polska
  • Pochwały: 161

Postprzez pomarancz » 15 Kwi 2009 18:03

Wiec tak panowie, nie wiem co mialo na to wplyw bo kilka rzeczy zostalo zruszonych i rozkreconych.
Na dzien dzisiejszy jest tak:
Silnik chodzi elegancko, nie kopci, lazka mieszac moge jak chce, pod obciazeniem nic sie nie dzieje natomiast wrzucam dowolny bieg i nie jedzie.
Wchodzi na obroty ale nie jedzie jakby biegu nie widzial.
Moze to jednak cos z recznym, pomimo spuszczenia i zgasniecia kontrolki gdzies trzyma hmmmyy
Przynajmiej jest lepiej jak bylo :wink:

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 3:46 pm ]
Nikt nic nie wie?
Wrzucam dowolny bieg, atlas wchodzi na obroty ale nie jedzie.
Nie mial nikt takiego problemu????
pzdr

[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 10:17 am ]
Temat do zamkniecia. Przyczcyna byly potencjometry, musialem wymienic na nowe bo przy zamianie miejscami dalej nie hulalo.
thx za sugestie i rady
Ello 4all

pomarancz
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 06 Kwi 2009 18:25
  • Miejscowość: Szprotawa

Postprzez Mateuszxix » 24 Maj 2009 16:06

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów.
Chciałem odnowić problem jazdy w ładowarce kołowej tylko nie 62b a 41b, wydaje mi się że model 61b ma ten sam system napędowy, ładowarka jeździ ale strasznie szarpie, kiedy puszczę pedał gazu raptownie staje w miejscy gdy model młodsza (52C) po puszczeniu gazu powoli się zatrzymuje. Kiedy dodaje gazu nie rusza łagodnie a rusza "z kopyta" i nie można nią wykonywać precyzyjnych manewrów:/ Proszę o pomoc jakieś rady, nie mam pojęcia o co chodzi a nie chce pogorszyć sytuacji;/ dodam tylko że w ładowarce 52C mam czerwony olej hydrauliczny(fush atf IID) a w starszej tej zacinającej się olej l-hl 32( wydaje się gęstszy) a po rozgrzaniu oleju troszeczkę lepiej się jeździ(to takie moje własne spostrzeżenia ale może to nie ma znaczenia) :?: :?:

Mateuszxix
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 24 Maj 2009 15:23
  • Miejscowość: Lubelskie

Postprzez IP » 25 Maj 2009 00:10

Olej HL 32 to typowy olej hydrauliczny. Możesz go stosować do układu hydraulicznego czy ty masz tym olejem zalane mosty i skrzynie biegów
?
Części do maszyn budowlanych.Naprawa serwis.
Hydraulika siłowa.Pompy hydrauliczne sprzedaż części i naprawa.Siłowniki,reduktory,zwolnice.
Kompletne podwozia gąsienicowe.

WWW.CZESCIMASZYN.EU
e-mail: BIURO@IPPARTS.PL
tel. 607 671 332
Image

Awatar użytkownika
IP
Operator

  • Posty: 224
  • Rejestracja: 18 Kwi 2009 11:13
  • Miejscowość: Hyundai Doosan Daewoo
  • Pochwały: 3

Postprzez Mateuszxix » 25 Maj 2009 21:23

Witam. W mostach jest ten sam olej a sama ładowarka napędzana jest hydromotorem. Sprawdzałem na stronie Fusha jaki olej powinien znajdować się w niej to podany jest zupełnie inny, ale ładowarka ma swoje lata więc ktoś już mógł zmienić olej na tańszy albo odpowiednik oryginału. Kierunek jazdy wybierasz elektrycznym przełącznikiem obok kierownicy a prędkość zależy od obrotów silnika na wolnych obrotach stoi ładowarka po lekkim dodaniu gazu rusza powoli a po chwili zaczyna jakby szarpać i dopiero po wciśnięciu pedału gazu do oporu przestaje szarpać. Jeżeli więc olej dobry to coś może z potencjometrami tymi o których wcześniej wspominał Kolega od atlasa 61b.

Mateuszxix
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 24 Maj 2009 15:23
  • Miejscowość: Lubelskie

Postprzez IP » 26 Maj 2009 15:05

Co do tych prolemów z jazdą. Twoj opis wskazuje na problemy z układem pilotowym tej maszyny. Najprawdopodobniej trzeba ustawić ciśnienia układu sterowania. W tej maszynie masz pompke jazdy która jest sterowana ciśnieniem pilotowym i to najprawdopodobniej złe ćiśnienia powodują szarpania maszyny lub jej nerwowe zachowywanie się
Części do maszyn budowlanych.Naprawa serwis.
Hydraulika siłowa.Pompy hydrauliczne sprzedaż części i naprawa.Siłowniki,reduktory,zwolnice.
Kompletne podwozia gąsienicowe.

WWW.CZESCIMASZYN.EU
e-mail: BIURO@IPPARTS.PL
tel. 607 671 332
Image

Awatar użytkownika
IP
Operator

  • Posty: 224
  • Rejestracja: 18 Kwi 2009 11:13
  • Miejscowość: Hyundai Doosan Daewoo
  • Pochwały: 3

Postprzez Mateuszxix » 26 Maj 2009 22:24

Witam. Ten układ pilotowy znajduje się pod pedałem gazu? Może zadaje banalne pytania ale nie za bardzo orientuje się w układach hydraulicznych a tutaj jest trochę namieszane bo są zawory elektryczne na pompie jazdy i otwierają się po dodaniu gazu ale czy one są sterowane tym układem pilotowym? Bo znalazłem kiedyś na necie te zawory i były one opisane tak że pod wpływem wielkości napięcia proporcjonalnie się otwierają...czyli pilot podaje napięcie a zawór pod jego wpływem zwiększa przepływ oleju i przyśpiesza...?? Kurcze to co Pan mówi to było by możliwe ale gdyby tak było to ładowarka przy lekkim dodaniu gazu w ogóle by nie ruszała albo wyrywała by z kopyta, maszyna jednak rusza po lekkim dodaniu gazu następnie zaczyna przerywać (zatrzymuje się po sekundzie rusza zatrzymuje i rusza tak jakby miała przerwy w sterowaniu) i znowu płynnie daje krok powolutku i ponownie szarpie, tak jakby robiła to cyklicznie, kiedy dodam więcej gazu również tak się zachowuje, jedynie przy dodaniu gazu do oporu jedzie dość płynnie....trudno mi to opisać w jasny sposób:/ Liczę jednak na dalsze rady i serdecznie dziękuję za pomoc oraz zainteresowanie.

Mateuszxix
Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 24 Maj 2009 15:23
  • Miejscowość: Lubelskie

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej