wibako

Kramer 1150 nie odpala

Moderator: mechanior

Kramer 1150 nie odpala

Postprzez kaczyniak2 » 12 Gru 2014 21:35

Marka i model maszyny: Kramer 1150 DEUTZ BF4M 2011
Rok produkcji: 2009

Witam wszystkich.
Mam problem z odpaleniem ładowarki. Co prawda na plaku odpala i pracuje. Jednak po zgaszeniu znowu plak.
Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie dlatego pytam was co można z tym zrobić. Od czego zacząć.
Dodam że powymieniałem filtry i oczyściłem układ do pomp wtryskowych i dalej nic się nie zmienia (było co czyścić). Podczas odpowietrzania miałem wrażenie że na drugim wtrysku (wg. kolejności wtryskiwania) jest coś nie tak.
Bardzo proszę o pomoc w naprawie i z góry dziękuję.
Silnik DEUTZ BF4M 2011

kaczyniak2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 12 Gru 2014 21:04

Maszyna: Kramer Allrad 1150

Firma: BMK


Reklama

simmet

Kramer 1150 nie odpala

Postprzez Coval » 13 Gru 2014 17:42

Sprawdzono pompę wstępną? Zabarwienie spalin jakiego jest koloru? Przebieg maszyny? Kroplówka została wykonana?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Kramer 1150 nie odpala

Postprzez puszek_ZGY » 13 Gru 2014 20:38

Kolego kaczyniak2 powiedz coś więcej, mianowicie:

- podczas uruchamiania (bez plaka) wydobywa się jakiś dym z tłumika? Jak tak, to jaki kolor?
- czy na biegu jałowym, bądź podczas pracy kopci? Jak tak, to na jaki kolor?
- czy na biegu jałowym, silnik pracuje równo?
- jak wspomniałeś "po zgaszeniu znowu plak", czyli mam rozumieć na rozgrzanym silniku również jest problem z uruchomieniem?
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez Kamal » 14 Gru 2014 11:58

Prawdopodobnie masz zużyty układ wtryskowy. Sprawdź wydatek pompy paliwa, obroty rozrusznika, elektrozawór dawki rozruchowej, zawory zwrotne pompek wtryskowych i nabijane przez nie ciśnienie. Cewka gaszenia też potrafi się zacinać.
Kolejność zapłonu to 1-3-4-2 a pierwszy z cylindrów to od koła zamachowego. Więc z twojego opisu nic nie daje się wywnioskować, o którym cylindrze piszesz.
A tego silnika się nie odpowietrza, bo niby w jaki sposób.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez kaczyniak2 » 15 Gru 2014 07:52

Dziś wszystko sprawdzę i odpowiem.
A na to co wiem odpowiem teraz:
1. Maszyna jak już odpali to spalin nie widać, lub przy dodaniu gazu spaliny są czarne.
2. Przebieg 5350 mtg.
3. Kroplówka czyli co takiego?
4. Maszyna nie kopci.
5. Maszyna po odpaleniu na plaka na początku musi pochodzić na podwyższonych obrotach, inaczej zgaśnie. Potem z tą równością pracy jest różnie.
6. Zrobiłem eksperyment:
- odpaliłem maszynę
- przegazowałem i potem odpalała tak ledwo co
- na zimnym nie odpala
7. Mówiąc o problemach na 2 wtrysku wg. kolejności zapłonu.
Do KAMAL w jaki sposób mam posprawdzać wymienione przez Ciebie parametry?
Pewnie potrzebne są jakieś przyrządy?

kaczyniak2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 12 Gru 2014 21:04

Maszyna: Kramer Allrad 1150

Firma: BMK


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez puszek_ZGY » 15 Gru 2014 13:24

kaczyniak2 napisał(a):1. Maszyna jak już odpali to spalin nie widać


A, czy podczas uruchamiania wydobywa się jakiś dym z tłumika? Jak tak, to jaki kolor?

Czy jak jest ciepła, to również jest ciężko ją uruchomić (bez plaka)?

kaczyniak2 napisał(a):przy dodaniu gazu spaliny są czarne.


Może to mieć związek ze sprawą z 1-go punku (odpowiedz tylko na moje w/w pytanie), bądź po prostu masz zanieczyszczony filtr powietrza.

Czy podczas nabierania urobku (pod obciążeniem) w łyżkę również kopci na czarno?

Propos, jak dawno (mtg) temu wymieniałeś filtr powietrza?
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez kaczyniak2 » 15 Gru 2014 14:11

Podczas uruchamiania muszę sprawdzić, zazwyczaj robiłem to nocą jak był czas.
Gdy maszyna jest ciepła odpala ledwo( trzeba troszkę pokręcić), ale nie zawsze się uda.
Filtr powietrza jest nowy.

EDIT MODA:
Przed chwilą próba odpalenia na zimno. Spalin z t tłumika brak.
Ostatnio edytowany przez peckiel, 15 Gru 2014 16:51, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Jeżeli chcesz coś dodać a nie minęło 24h od założenia postu, użyj opcji EDYTUJ.

kaczyniak2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 12 Gru 2014 21:04

Maszyna: Kramer Allrad 1150

Firma: BMK


Kramer 1150 nie odpala

Postprzez Coval » 15 Gru 2014 16:51

kaczyniak2 napisał(a): Kroplówka czyli co takiego?


Znajdziesz w wyszukiwarce. Jest na pewno.

kaczyniak2 napisał(a):przy dodaniu gazu spaliny są czarne.


Chmura jest mocno intensywna ?

Kamal napisał(a):Prawdopodobnie masz zużyty układ wtryskowy. Sprawdź wydatek pompy paliwa, obroty rozrusznika, elektrozawór dawki rozruchowej, zawory zwrotne pompek wtryskowych i nabijane przez nie ciśnienie. Cewka gaszenia też potrafi się zacinać.


Sprawdziłeś to co Kamal napisał? Diagnozowanie problemów na odległość nie jest takie proste...
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez puszek_ZGY » 15 Gru 2014 18:08

Próbowałeś już zastosować "kroplówkę" jak kolega Coval sugerował na początku?
Jeśli pomogłem ---> Kliknij "pochwała" ;)

Mój kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnu2d_ ... Qbz8agHLXw

Awatar użytkownika
puszek_ZGY
Fachoperator

Maszyna: VOLVO EW140C

Firma: -


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez kaczyniak2 » 15 Gru 2014 20:29

Kroplówka, czyli podanie paliwa grawitacyjnie mam rozumieć. Jutro zastosuję.
Co do pomiaru wartości opisanych przez Kamal, to potrzebne są przyrządy których nie posiadam. Drogie one są?
Silnik przy dodawaniu puszcza że tak to nazwę dymka. Czyli podobnie jak niemal każda maszyna lub wywrotka przy szybkim zwiększeniu obrotów. Jutro poobserwuje przy dobrym obciążeniu.
Jeszcze pytanie:
Maszyna maszyna nie ulegnie dalszej degradacji jeśli ją odpalę i będę nią pracował?

kaczyniak2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 12 Gru 2014 21:04

Maszyna: Kramer Allrad 1150

Firma: BMK


Kramer 1150 nie odpala

Postprzez Coval » 15 Gru 2014 21:30

Trudno powiedzieć. Winowajcą może być np. niedrożny przewód zasilający paliwo ze zbiornika ,zużyta pompa wstępna lub po prostu nieszczelność w układzie, która powoduje chwilowe zapowietrzanie układu paliwowego w momencie rozruchu.

kaczyniak2 napisał(a):Silnik przy dodawaniu puszcza że tak to nazwę dymka.


Podobnie jak przy rozruchu?

Najlepiej by było, gdybyś nagrał film podczas pracy, bo dla jednego chmurka to jest nic, a dla drugiego czarno nad kabiną.

kaczyniak2 napisał(a):Co do pomiaru wartości opisanych przez Kamal, to potrzebne są przyrządy których nie posiadam. Drogie one są?


Taniej wyjdzie Tobie sprawdzenie układu wtryskowego w specjalistycznej pracowni.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez kaczyniak2 » 15 Gru 2014 22:03

Jutro nagram filmik, tak będzie najlepiej.

kaczyniak2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 12 Gru 2014 21:04

Maszyna: Kramer Allrad 1150

Firma: BMK


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez Kamal » 16 Gru 2014 22:23

Kroplówka zbędna sprawdzenie układu zasilania zajmuje 5 minut i nie potrzeba do tego niczego poza wzrokiem i rękami. Na pierwszym rysunku pokazałem ci schemat układu paliwowego silnika starego typu, który był w zasadzie taki sam jak w poprzedniku, czyli 1011F. W nowszych konstrukcjach wtryski nie maja powrotu a same pompki wtryskowe są wyższe.
Sprawdzenie układu polega na ściągnięciu wężyka powrotnego paliwa ( zaznaczyłem na czerwono) i obserwowaniu czy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się tam paliwo. Natomiast podczas pracy paliwo ma się tam lać sporym strumieniem. Jeżeli ledwo ledwo lub wcale to wymieniasz filtr ( filtry). Czyścisz ten w pompce, jeżeli występuje. A jak nie to wymieniasz pompkę zasilającą. I tak badasz układ zasilania w tym silniku. Kroplówka zbędna.
Bo jak widzisz strumień paliwa bez pęcherzyków powietrza to wiesz, na czym stoisz.
Kolejną sprawą to korektor dymienia, który przedstawiłem ci na drugim rysunku. Sprawdź go, jeżeli występuje. Jego kluczowym elementem jest cewka nr7 ona podczas rozruch powoduje odblokowanie listwy na pełna dawkę paliwa ułatwiając rozruch. Zasilane jest tego z KL50 możesz sprawdzić to osobno. Zdejmij wsuwkę i zobacz czy puka jak podasz napięcie. Włącz zapłon i zobacz po wykręceniu zaślepki blokady listwy ( klucz 14mm) czy listwa przesuwa się dalej o parę mm. Zaślepka jest pomiędzy pierwszą a drugą pompka wtryskową. Przy okazji sprawdzisz przez ta zaślepką jak chodzi sama listwa i czy cewka gaszenia lub listwa się nie zacina.
Dalej potrzebny ci jest obrotomierz najtańszy na znanym portalu aukcyjnym kupisz poniżej 50zł + wysyłka i będzie dobry. Tym obrotomierzem sprawdzisz obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem jak poniżej 200obr/min to nie ma szans na dobre palenie. Powinno być przynajmniej 230obr/min i więcej. Potem kupisz sobie manometr wystarczy do 400bar dorobisz przejściówkę( wystarczy ci 50 zł) i podłączysz się do pompek wtryskowych zamiast wtryskiwacza. Wystarczy ci jeden a każdą pompkę mierzysz po kolei. Podłączasz kręcisz rozrusznikiem jak widzisz już ciśnienie ( wskazówka drga) to zaczynasz liczyć do 5 tłoczeń pompki. Po 5 cyklach tłoczenia powinieneś widzieć na zegarze minimum 160bar jak masz poniżej 100 to lipa totalna pompka zużyta. Potem pompujesz do 200bar i czekasz 1 minutę. Ciśnienie nie powinno spaść więcej niż o 10 bar. Jak spada to do wymiany zaworek w pompce. I to całe testy, jakie musisz zrobić. Ja stawiam na pompki wtryskowe. Innych niedomaga też nie wykluczam. Ale ciśnienie na pompkach jest kluczowe.

Image

Image
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Kramer 1150 nie odpala

Postprzez mechanior » 17 Gru 2014 01:25

Brakuje tylko linku do aukcji z obrotomierzem :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez Kamal » 17 Gru 2014 08:43

mechanior napisał(a):Brakuje tylko linku do aukcji z obrotomierzem :mrgreen:

"Mom poprawić czy cuś" :faja:
Zastanawia mnie jeszcze czemu tak bardzo poprzednicy upierają się na kopcenie przy opalaniu. Bo ja związku nie widzę.
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Kramer 1150 nie odpala

Postprzez mechanior » 17 Gru 2014 11:44

Bo poprzednicy mają doświadczenia z innymi silnikami i układami wtrysku a to ważne bo jak dymi a nie odpala to przestawiony moment wtrysku. Jest i jeszcze kilka innych związanych z tym możliwych usterek. Kroplówka pomaga w szybkim wykluczeniu poszczególnych elementów układu bo nawet jak widzisz że się zapowietrza to dalej nie wiesz dlaczego, no może ty wiesz bo masz doświadczenie i znasz te silniki na wylot ale laikowi trudno sobie pewne rzeczy wyobrazić czy udowodnić bez namacalnych objawów.
Twój opis wiele wyjaśnia i na pewno pomoże następnym użytkownikom w szybkim zdiagnozowaniu usterek w takim układzie paliwowym...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez kaczyniak2 » 20 Gru 2014 15:24

Nie miałem wcześniej czasu aby nagrać i umieścić filmik.
Przedstawiam filmik z pracy maszyny. (dymienie)
Wydaje mi się normalne, podczas odpalania dym nie leci wcale.

kaczyniak2
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 12 Gru 2014 21:04

Maszyna: Kramer Allrad 1150

Firma: BMK


Kramer 1150 nie odpala

Postprzez MARIO/MECALAC » 20 Gru 2014 16:27

A gdzie link do filmiku ?
Proszę nie wydzwaniać w sprawie naprawy Mecalaca. Nie jestem mechanikiem


Jeśli pomogłem nie pisz Dziękuje kliknij POCHWAŁA!!
Rezerwiści To Specjaliści Pędzą Bimber Nawet Z Liści

Awatar użytkownika
MARIO/MECALAC
Fachoperator

  • Posty: 3306
  • Rejestracja: 29 Paź 2009 19:39
  • Miejscowość: CZĘSTOCHOWA
  • Pochwały: 132

Maszyna: MECALAC 12 MXT

Firma: OL-KOP


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez Coval » 21 Gru 2014 18:14

Kamal napisał(a):Zastanawia mnie jeszcze czemu tak bardzo poprzednicy upierają się na kopcenie przy opalaniu. Bo ja związku nie widzę.


Kiedyś widziałem Agrotrona, który po zalaniu niskiej jakości oleju napędowego uszkodził sobie układ wtryskowy.

W lato, podczas próby uruchomienia motoru, z komina wydobywał się biało-niebieski-siwy dym, dopiero po około 40 sek. silnik zaczął pracować na 2 , 3 , 4 i 6 cylindrów. Po rozgrzaniu dalej chmurzył na niebiesko. Po założeniu nowych pompek i wtryskiwaczy , motor pali na strzał i zero zadymienia.

Uszkodzone, zużyte sekcje tłoczące powodują to, że prędkość narastania ciśnienia jest mniejsza, dokładając do tego zużyty wtryskiwacz, czas reakcji zapłonu znacznie się zwiększa. Powoduje to problemy z rozruchem , z niecałkowitym spalaniem.
Każde uszkodzenie jest specyficzne, objawy nie zawsze muszą być identyczne.

Być może w tym przypadku, sekcje tłoczące są na tyle zużyte, że nie są w stanie podnieść iglicy w wtryskiwaczu podczas uruchomienia silnika.

Kamal, jako jedyny specjalista od Deutza na tym forum, każdy motor zna na pamięć, więc zna przyczyny danego problemu z wieloletniego doświadczenia.

Dodam tylko , że stan samych pompek nie rozwiązuje problemu. Tutaj trzeba obowiązkowo sprawdzić jeszcze wtryskiwacze. Jakość rozpylania ma ogromne znaczenie podczas rozruchu.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Kramer 1150 nie odpala

Postprzez Kamal » 27 Gru 2014 14:38

mechanior napisał(a):Bo poprzednicy mają doświadczenia z innymi silnikami i układami wtrysku a to ważne bo jak dymi a nie odpala to przestawiony moment wtrysku.


Widzę po zachowaniu układu i nie musze mieć do tego silnika ani do jakiegokolwiek innego Deutza kroplówki by coś powiedzieć o jego układzie zasilania. A czasy Stara 28 to już dawno minęły i czas spojrzeć innym okiem na otaczającą rzeczywistość i podjąć troszkę inne kroki diagnostyczne by dowiedzieć się, co pacjęta boli. Tam wałek rozrządu napędza też pojedyncze pompki wtryskowe. Więc przesunięcie wałka wypływa też na fazy rozrządu. Co oczywiście też wpływa na palenie. Ale tego wałka za dużo nie da się przestawić, bo zaczną tłoki popychać zawory. Więc nie da się aż tak zmienić konta palenia by przed rozruch był obecny siwy dym z tłumika. Kiedyś z ciekawości pobawiłem się podkładkami pod pompki wtryskowe i nie wiele to zmieniło w paleniu i pracy silnika. Ale na analizatorze spalin różnica była spora a na hamowni widać ubyło ubytek mocy siniaka.

Coval napisał(a):
Kamal napisał(a):Zastanawia mnie jeszcze czemu tak bardzo poprzednicy upierają się na kopcenie przy opalaniu. Bo ja związku nie widzę.


Kiedyś widziałem Agrotrona, który po zalaniu niskiej jakości oleju napędowego uszkodził sobie układ wtryskowy.

W lato, podczas próby uruchomienia motoru, z komina wydobywał się biało-niebieski-siwy dym, dopiero po około 40 sek. silnik zaczął pracować na 2 , 3 , 4 i 6 cylindrów. Po rozgrzaniu dalej chmurzył na niebiesko. Po założeniu nowych pompek i wtryskiwaczy , motor pali na strzał i zero zadymienia.

Dodam tylko , że stan samych pompek nie rozwiązuje problemu. Tutaj trzeba obowiązkowo sprawdzić jeszcze wtryskiwacze. Jakość rozpylania ma ogromne znaczenie podczas rozruchu.


Agrotron to już silnik 1012/13 i nowszy, 2012/13 więc podejście do diagnozy jego układu paliwowego musi być inne. Opisałem je zresztą na tym forum przy okazji Volvo Korby a siwy dym w wypadku tego silnika świadczył o zatarciu jednego lub więcej z wtryskiwaczy w pozycji częściowo otwartej. Co wpływa na cały układ wtryskowy, że względu na brak zaworków zwrotnych w pompkach

A w tej serii silników lejące, ale otwierające się wtryski przy w miarę prawidłowym ciśnieniu nie wpływają aż tak bardzo na rozruch tego silnika. Z to na inne rzeczy tak. Oczywiście jak się robi pompki to wypada zrobić i wtryski. Dokumentacje Deutza ( Bosha też, bo to ich wtryski) mówią, że wtryski należ wyciągać z maszyny, co 3000h i sprawdzać a pompy wtryskowe, co 9000h
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 12 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej