ketral
wibako
BSL TURBO

BSL TURBO

zmiana napędu jazdy i silnika

Moderator: mechanior

zmiana napędu jazdy i silnika

Postprzez Piotrekstart » 07 Lip 2019 17:47

Marka i model maszyny: omc owatonna 1700 serial 15402 mustang

Witam. Zakupiłem mini ładowarkę omc owatonna 1700 serial 15402 mustang
Sytuacja wygląda następująco. W maszynie brakuje sprzęgł ciernych od jazdy i silnik nie odpala. Sprzęgła z tego co widzę nie osiągalne a silnik to benzyna i raczej nie ekonomiczna jednostka napędowa. Chciał bym to po zmieniać na układ napędowy hydrauliczny czyli silnik obecny zastąpić jednostka ON np. vw 1.9 D lub TD dołożyć do tego pompę hydrauliczna i dalej rozdzielacze i silniki hydrauliczne w zamian układu mechanicznego. Tylko nie wiem jakie silniki zastosować jaka moc i ile obrotów by musiał mieć. Do tego również jaką pompę czy pojedynczą podwójną lub nawet potrójna gdzie będzie mogła każda pompa odpowiadać za inny układ czyli od silnika na prawa stronę,kolejna od silnika na lewą stronę i trzeci układ hydraulika ramienia i osprzętu.
Moje pytanie czy ktoś jest w stanie pomóc dobrać silniki i pompę czy pompy do takiego układu. Dodam również że w przyszłości będę dążył do tego by mieć łyżkę z mieszadłem do betonu gdzie też będzie potrzeba wydatku pompy by to zasilić.
Co do silników hydraulicznych nie chciał bym zmieniać tych dużych kuł łańcuchowych (zdjęcie) (niedługo podliczę ile ma zębów) by nie aż tak ingerować w konstrukcje.
Z GÓRY DZIĘKUJE ZA POMOC W DOBRANIU PODZESPOŁÓW
Załączniki
4.png
zdjęcie przedstawia originale rozwiązanie układu napędowego w tych sprzętach
3.jpg
2.jpg
1.jpg
GTC

Piotrekstart
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 18 Lut 2011 19:52
  • Miejscowość: Tczew

Reklama

zmiana napędu jazdy i silnika

Postprzez umanek82 » 07 Lip 2019 19:37

Za ile to kupiłeś ?
Pomoc w naprawie maszyn JCBinne marki okazjonalnie
tel: 691546655

Awatar użytkownika
umanek82
Fachoperator

  • Posty: 556
  • Rejestracja: 19 Paź 2011 17:27
  • Miejscowość: Lublin i okolice
  • Pochwały: 37

Maszyna: JCB3CX/4CX LOADALL MINI80XX JS itp

Firma: mała


Re: zmiana napędu jazdy i silnika

Postprzez Piotrekstart » 07 Lip 2019 20:18

w cenie złomu użytkowego waży 1800kg
GTC

Piotrekstart
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 18 Lut 2011 19:52
  • Miejscowość: Tczew

Re: zmiana napędu jazdy i silnika

Postprzez TRANSKOP81 » 09 Lip 2019 21:16

Moim zdaniem silnik od osobówki będzie miał za duże obroty do pompy hydraulicznej .poza tym pompa do jazdy pasowała by dwustrumieniowa tloczkowa o zmiennej wydajności wtedy byś miał pole do popisu ,no i dodatkowa pompa na hydraulikę roboczą do tego silniki tłoczkowe albo gerotorowe .roboty do h.ja, kasy jeszcze więcej

TRANSKOP81
Fachoperator

Maszyna: zeppelin 19 ,case1288,MAN 8x8,tatra 815 ,HANOMAG 60E

Firma: ROBOTY ZIEMNE I DROGOWE


Re: zmiana napędu jazdy i silnika

Postprzez Piotrekstart » 11 Lip 2019 20:31

o takie podpowiedzi właśnie chodzi... nakreślają kierunek w co iść...
jeśli chodzi o silniki wygląda na to że tłoczkowe będą lepsze ponieważ tak na szybkiego spojrzałem na nie to maja dość duży zakres obrotów znalazłem taki co ma od 200 do 8000 cena ok 2.5 tys myślę że taki silnik będzie lepszy od gerotorowych bo tu by trzeba było znać konkretnie jakie by musiał mieć obroty. A tak jak wspominałem nie chciał bym już ingerować w obecną przekładnie która tam spina koła... co do ceny fakt drogo bo liczyłem do 2 tys brutto za jeden a tu trochę więcej lecz muszę jeszcze troche więcej poświęcić czasu na poszperaniu w sieci może się znajdzie coś w przystępnej cenie.
Lech co do pompy nie liczyłem ze tak drogo bo dwu strumieniowa tłoczkowa to koszt ok 5 tys .... nie wiem jak to z wydatkiem oleju... czy można zastosować inny typ pompy przy wykorzystaniu silników tłoczkowych ?
Jakie pompy są obecnie wykorzystywane oryginalnie w takich pojazdach, co tam producenci upychają ? mowa tu jak bobcat jcb itp.

co do silnika od auta to chyba ma takie same obroty co stosowane w mini ładowarkach i mini koparkach ? tak mi się wydaje.

a co do kosztów hmm tu można mieć różne zdania ... ja myślę ze podstawę kupiłem w dobrej cenie, mam nadzieje że hydraulikę kupie do 10 tys bo jeszcze oprócz silników i pompy to rozdzielacze dżojstikowe chce mieć bo bym chciał też przenieść sterowanie ramieniem z nóg w ręce lepsza precyzja. No i w taki sposób mam to co jest najważniejsze w takim pojeździe nowe a kup taka dużą mini ładowarkę to jest koszt 40 tys i do remontu bo luz tu luz tam nie wiesz co z pompami silnikami czy polata Ci to czy zaraz będzie trzeba robić jakieś regeneracja...

co do pracy i przeróbek jestem stanie to ogarną bardziej potrzebuję informacji by dobrać hydraulikę bo tu droga zabawa a nie chciał bym kupić np. silników i zamontować je by się okazało że one nie dają rady, słabe czy zbyt wolne... to samo z pompą ze zbyt mały wydatek oleju i jedzie to ledwie ledwie...

i fakt jest taki że to temat długo okresowy bo środki na zakupu będą na bieżąco organizowane bo też mam inne wydatki więc na początek zbieram informacje co tam zastosować i jakie rozwiązania będą stosowne by to pracowało poprawnie.
GTC

Piotrekstart
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 18 Lut 2011 19:52
  • Miejscowość: Tczew

zmiana napędu jazdy i silnika

Postprzez mechanior » 12 Lip 2019 07:44

Bez podstawowej wiedzy w temacie nic nie ugryziesz albo będzie to na zasadzie prób i błedów.
Silnik spalinowy przemysłowy stosowany w maszynach ma nie więcej niż max 2500 rpm a zazwyczaj pracuje w zakresie 1800-2100 CIĄGLE, wg mnie nie ma takich silników samochodowych.
Silnik gerotorowy przede wszystkim ma większy moment obrotowy przy niższych obrotach i nie wymaga stosowania przekładni, w silniku tłokowym osiowym musisz mieć przekładnię bo ci nie ruszy... trzeb aanalizować wszystkie dane. A co z hamulcem?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, YANMAR, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 18615
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 755

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


zmiana napędu jazdy i silnika

Postprzez grzegorz200 » 12 Lip 2019 08:56

do tego mustanga czesc gratów pasowała by z bobcata 310.a i tam też benzyna siedziała ..https://www.everythingattachments.com/b ... s/4659.htm
opisy modeli masz tutaj https://tractors.fandom.com/wiki/Mustan ... cturing_Co.
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 972
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 18:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 60

Maszyna: Bobcaty......:)


Re: zmiana napędu jazdy i silnika

Postprzez Piotrekstart » 16 Lip 2019 21:00

jeśli chodzi o zastosowanie silnika tłokowego to istnieje przekładnia nie wiem jeszcze w jakiej przekładni
IMG_20190615_174830.jpg


chętnie bym zastosował silnik gerotorowy bo jest tańszy np.
Nazwa:
Silnik hydrauliczny MP25 CDFR 4,5KW 1600obr
Opis:
Moc 4,5kW
Obroty 1600 obr/min
Wał fi-25mm
Przyłącza zasilające 1/2"
Przyłącze przecieków 1/4"
Producent: zamiennik
https://allegro.pl/oferta/silnik-hydrau ... 7964566273

jak będzie chwila to zliczę ilość zębów na tych kołach i sprawdzę jak się uda jakie jest przełożenie z silnika na te osie z małymi zębatkami bo tam jest jeszcze jak by dyfer...

Co do hamulców nie zastanawiałem się myślałem że silniki przytrzymają gdy rozdzielacz będzie w neutralnym miejscu masa nie za duża. Choć może jestem w błędzie .... jeśli nie będzie tak to myślę że coś bym dorobił by blokowało to duże koło zębate i gdy zapodam ciśnienie na silnik to by zwalniało....

Nie mam obycia z takimi rozwiązaniami z hydrauliką siłową. Na co dzień naprawiam ciężarówki i aluminiowe zabudowy....
manualnie jestem stanie wszystkie mocowania i inne rzeczy podorabiać mam dostęp do pił taśmowych tokarek frezarki i plazmy cnc w autocadzie też jestem stanie proste rzeczy narysować... największej pomocy potrzebuje w dobraniu podzespołów ukaładu hydraulicznego jak silniki rozdzielacze pompa czy pompy...
GTC

Piotrekstart
Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 18 Lut 2011 19:52
  • Miejscowość: Tczew

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej