wibako

hanomag 15f hydraulika

Moderator: mechanior

hanomag 15f hydraulika

Postprzez hennn » 15 Gru 2010 16:24

problem polega na tym ze olej robi sie kremowy, poczatkowo myslalem ze to za sprawa dolania niewlasciwego oleju, wiec spuscilem olej zalalem nowy i to samo. Po przeczytaniu tego forum przyjzalem sie lepiej olejowi i zauwazylem ze to pecherzyki powietrza nadaly ten kolor, wiec problem jest na czesci ssawnej, czyli od zbiornika do pompy, zrobilem test.
wymienilem waz zasysajacy olej i wlozylem go do tymczasowego zbiornika olej 10l,(swierzy olej) do tego samego zbiornika wlozym waz ktorym pompowany jest olej na caly uklad i.... jak maszyna chodzi na wolnych obrotach wszystko jest w miare ok, na wiekszych obrotach po minucie 10l oleju zmienia sie w mleko. caly oklad ssawny sprawdzilem powietrzem i piana pod 2 atmosferami i nic, zero nieszczenosci, nawet pecherzyka. prosze o pomoc bo nie wiem juz jak to rozgryzc

hennn
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 15 Gru 2010 15:48
  • Miejscowość: tarnow

Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 15 Gru 2010 17:25

jeśli maszyna ma hydrostatyczny układ napędowy to problem może tkwić w ciśnieniu ładującym (pompa CHARGE lub FEED zazwyczaj jest to taka mała zębata pompka zamontowana na końcu zestawu pomp)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


pompa

Postprzez hennn » 15 Gru 2010 20:47

na koncu ukladu jezeli dobrze sie orientuje jest wlasnie pompa hydrauliczna ktora wejsciem pobiera sobie olej ze zbiornika i wyjsciem tloczy go na uklady hydrauliczne, i gdzies po drodze lapie powietrze.
Np. podalem jej nowy olej i przy wyzszych obrotach z pompy na wyjsciu wydobywal sie jasniejszy olej juz z pecherzykami powietrza.

[ Dodano: Sro Gru 15, 2010 7:51 pm ]
na poczatku myslalem ze moze pomieszaly sie oleje i sie zwazyly bo swego czasu po peknieciu przewodu dolewalem olej hl46, i ostatnio zauwazylem ze olej jest prawie bialy.
teraz zastanawiam sie ze moze po dolaniu w zbiorniku bylo zbyt duzo oleju i uszkodzilo to pompe

hennn
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 15 Gru 2010 15:48
  • Miejscowość: tarnow

Postprzez mechanior » 15 Gru 2010 23:13

jednak nie zrozumiałeś mnie dokładnie, mówię o zestawie pomp z których ostatnia jest zazwyczaj pompą ładującą (przy napędzie hydrostatycznym)

hennn napisał(a):Np. podalem jej nowy olej i przy wyzszych obrotach z pompy na wyjsciu wydobywal sie jasniejszy olej juz z pecherzykami powietrza.


wymień uszczelniacz wałka, być może przez niego zasysa powietrze do obudowy, ale generalnie może to świadczyć o zużyciu pompy, oczywiście trzeba dokładnie sprawdzić linię zasilającą pompę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez hennn » 16 Gru 2010 17:57

dziasiaj odkrecilem pompe i na walku mialem spieniony olej , proba na cisnienie powietrza potwierdzila nieszczelnosc przy walku, tylko nie bardzo wiem (swiezy jestem) jak zdjac te uszczelnienie.

hennn
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 15 Gru 2010 15:48
  • Miejscowość: tarnow

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej