Strona 1 z 2

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 18 Gru 2011 18:12
przez robson36
Witam mam problem z ładowarką Volvo L120 E, ładowarka nie reaguje na skret czy to w lewo czy w prawo.
Nie wiem co moze byc przyczyna

Brak skretu ładowarka Volvo

PostWysłany: 18 Gru 2011 21:34
przez DMSERWIS
Jak się zachowuje kierownica,czy można wyczuć pod koniec opór,czy słychać pompę hydr,czy zapinałeś manometr.

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 18 Gru 2011 23:29
przez naprawiacz
Dokładnie pierwsze co pomiar na orbitrolu - na końcu powinno być ok 200-210bar. Czy pompa P2 w ogóle się nie wzbudza jak zaczynasz skręcać?? Czy wentylator chłodnicy zachowuje się całkowice normalnie?? Nie pracuje cały czas na szybkich obrotach??

Czy jakiekolwiek inne problemy pojawiły się również z maszyną?? Czy usterka wystąpiła nagle?? Czy coś ją poprzedziło??

Chociaz trochę niefortunnie sformułowałem pytanie bo jak w ogole nie reaguje to nie jesteś w stanie zapewne skręcić do końca?? Czy jest opcja skrętu jak podniesiesz się na łyżce do góry?? Kiera cały czas lekko chodzi, bez żadnego oporu??

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 19 Gru 2011 11:09
przez robson36
Kierownicą w ogółe nie idzie skrecic, podniosłem sie na łyżce i jest to samo brak skrętu, nawet dwoma rekami nie idzie udryc kierownicy jak jest podniesiony na łyżce tak jakby cos go trzymało, takze mysle ze pompa jest dobra czy jest cos sterowane elektrycznie przez jakis zawór czujnik? cewka nie ma zadnych wycieków oleju, stan oleju wszedzie ok
Usterka nastąpiła nagle a co ten wentylator ma za znaczenie?

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 19 Gru 2011 18:14
przez prezes81
Możliwe ze zablokowany zostal orbitrol lub zapiekły sie łożyska na kolumnie kierowniczej. Odkreć weże od orbitrola i zobacz czy się wtedy da obrócić kierownicą. Jezeli nie to zostaje orbitrol do zweryfikowania i kolumna.

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 19 Gru 2011 18:21
przez naprawiacz
Wentylator ma to do znaczenia ,że jakby zablokował się zawór priorytetowy to z P2 cały czas mógłby przepływ iść na hamulce i tym sposobem utrzymywane było by wysokie ciśnienie na bloku akumulatorów. P3 w takim przypadku zasilała by tylko wentylator który kręcił by się cały czas szybko. Czy jak zaczynasz kręcić czuć że pompa się wzbudza??

Zrób jak kolega pisał. Odkręć wszystko i zobacz czy w ogóle pójdzie ukręcić. Jeśli pójdzie trzeba szukać winy w hydraulice. Elektryka nie ma tutaj nic wspólnego chyba że ma ona CDC?? to bym musiał trochę pomyśleć nad tym..

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 19 Gru 2011 21:21
przez dawidg2
A ten awaryjny układ skrętu działa gdy silnik zaniemoże?

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 20 Gru 2011 11:05
przez mechanior
jak spada ciśnienie w układzie kierowniczym to czujnik włącza pompę elektryczną...

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 21 Gru 2011 09:00
przez robson36
Witam gdzie znajduje sie ten czujnik jeszcze jedno odkreciłem wszystkie przewody hydrauliczne z kolumny i kierownica idzie lekko, gdzie znajduje sie ten orbitrek pod kolumna nie ma nic, ida przewody z kolumny do jakiegos rozdzielacza na zapalonym silniku odkreciłem przewód z kolumny doprowadzający olej tylko kapał
A która pompa daje zasilanie na kolumne ta co jest przy silniku z lewej strony czy ta pod kabiną?

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 21 Gru 2011 10:38
przez mechanior
wystarczy prześledzić przewody, z której pompy przewód zasilający dociera do ORBITROLA (na orbitreku to sobie możesz poćwiczyć) a ORBITROL to właśnie to co znajduje się na kolumnie kierowniczej, kolumna to kawał kręcącej się rury stalowej więc nie potrzebuje zasilania hydraulicznego na jej końcu znajduje wałek który jest zamocowany do ORBITROLA, z tego ostatniego wychodzą przewody hydrauliczne: 2 na siłownik skrętu, 1 do zbiornika hydrauliki (przelew/powrót) i 1 idzie z pompy zasilającej
może być jeszcze jeden taki cienki ale na razie go pomińmy

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 21 Gru 2011 21:16
przez prezes81
MA5502 solenoid
PWM2601 zawór regulacji ciśnienia
Dwa przewody z orbitrola idą do bloku zaworowego (taka kostka do której masz podłączone weże).Z tego bloku wychodzą jeszcze dwa węże z tym, że jeden idzie do zbiornika a drugi do następnego bloku zaworów.Ten blok ma na sobie dwie cewki sterujące elektrozaworami.Jedna to MA5502 a druga to zawór regulujący ciśnienie PWM2601.Sprawdź czy przewody nie są przerwane i odkreć kostkę tego MA5502(kwadratowa wtyczka na jedną śrubkę) i poczyść styki na cewce i we wtyczce (środkowe ramie to masa).Czasami tylko zasniedzieje i wtedy nie działa.Możesz wykręcić elektrozawory i sprawdzić czy z nimi jest wszystko OK.Może jakiś paproch zablokował zawór albo cewka się spaliła.Podłącz delikatnie pod 24V to zawór powinien się poruszać.
Pradopodobnie pompa podaje cisnienie tylko olej powraca do zbiornika bo elektrozawór się nie odmyka.
A co do sensora ciśnienia to ma oznaczenie SE6403 ale to narazie pomiń.
Daj znac jak poszło.

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 22 Gru 2011 01:07
przez mechanior
czyli maszyna ma wzmacniacz przepływu za orbitrolem... to ten pierwszy blok do którego wchodzą przewody, z niego już powinny bezpośrednio wychodzić na siłownik/siłowniki skrętu... tam też może być coś nagrzebane

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 22 Gru 2011 02:38
przez naprawiacz
Kolego prezes81 nie mam pojęcia skąd ty te nazwy zaworów wziąłeś?? Patrze na schemat i rozpiske zaworów do 120e i tego nie widzę?? Pompa P2 ma priorytet na sterowanie - elektrozawory jak i pwm na centralnym bloku są odpowiedzialne za hamulce. Zawór priorytetowy jest mechaniczny, ciśnienie starowania regulujemy na zaworze na bloku centralnym przy zaworze priorytetowym - największy zawór na tym bloku - wystaje widocznie poza obrys bloku- jesli on sie zablokuje to nie ma przepływu na orbitrol - na bloku tym jest wyjście "PS" - odkręc przewód i zobacz czy tam cos leci jak nie blok do rozbiórki i do przejrzenia - zwłaszcza priorytet - strasznie ciężko jest go ponownie wkręcić. Jeśli olej poleci to z "PS" dochodzimy do bloku "schift valve" zasila ujemną stronę siłownika skrętu przy cięzkich warunkach pracy- z niego też przewód idzie do orbitrol. Pytałem też o wentylator czy kręci się normalnie?? i odpowiedzi nie otrzymałem???

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 22 Gru 2011 08:19
przez robson36
Witam wentylator dziwnie sie zachowuje na wolnych obrotach najpierw chodzi normalnie i za chwilke dostaje przyspieszenia chodzi bardzo szybko poczym znowu spada na wolne obroty ale silnik pracuje na wolnych obrotach

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 22 Gru 2011 19:28
przez prezes81
Kolego naprawiacz mozesz miec racje tylko, że do tych maszyn szły dwa rodzaje bloków zaworowych w zalezności od numeru seryjnego. Proponuje aby robson36 podal nam numer seryjny nadwozia z tabliczki znamionowej to będziemy wiedzieli wtedy który blok ma w maszynie. W sumie to od numeru powinniśmy zaczać i od roku produkcji. Wtedy jest latwiej:)

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 22 Gru 2011 21:18
przez naprawiacz
W sumie fakt. nr by się przydał.

Co do dziwnej pracy wentylatora - patrzyłeś kolego czy na wyjściu z blku centalnego PS coś Ci tam leci tego oleju??

Wg mnie wykręc zawór priorytetu i go oblukaj - to ten najwiekszy na tym boku. Ciężko się go wkręca - warto zaznaczym markerem miejsce łapania gwintu by nie kręcic i męczyć się potem na marne.

Pozdr

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 23 Gru 2011 01:25
przez mechanior
długa sprężyna ?? :mrgreen:
ja bym gościa opierdzielił lekko na waszym miejscu bo jak się chce pomocy specjalistów to by wypadało WYPEŁNIĆ FORMULARZ TEMATU, a tam jest wyraźnie napisane co trzeba podać...
ADMIN, trzeba tam dołożyć pole PREFIKS/NUMER SERYJNY

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 28 Gru 2011 08:11
przez robson36
Witam i przepraszam za nie wypełnienie wszystkich pól jest to Volvo L120E ser 19246 pozdrawiam

Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 28 Gru 2011 12:18
przez prezes81
witam!
według schematów modele serii 16001-19668 maja właśnie blok z cewkami.W orbitrolu przewody dochodzace to: lewy góra powrót do zbiornika (przez blok zaworowy)dolny lewy to ciśnienie, prawy górny to zasilanie lewego silownika skrętu a prawy dolny prawego silownika.Sprawdź blok i cewki na nim.
Trzymając si ciśnieniowego dojdziesz do bloku rozdzielającego a z tego bloku przewodem o numerze 11172903 dojdziesz do bloku z elektrozaworami.Możesz odkręcić przewód już przy pierwszym bloku i zobacz czy tam dochodzi olej jak nie to po nim do następnego bloku i bierz się za cewki i kable.

Re: Brak skretu ładowarka Volvo L120E

PostWysłany: 28 Gru 2011 17:35
przez naprawiacz
Na bloku - centralnym jest przyłącze LSS od przychodzi tam sygnał LS z orbitrola i on steruje wydajnością pompy - zobacz czy dochodzi tam jakieś ciśnienie ..

Dokonaj pomiarów pompy P2 - ciśnienie stand-by, Pmax - używając hydrauli roboczej

Czy w przypadku używania hydrauliki roboczej też nie idzie skręcić kierownicą??

Czy pompa P2 się w ogóle wzbudza przy próbie skrętu??to ta po lewej pod kabiną.

Kolego prezes81 czy chodzi Ci o zawory MA502, MA202???