16 Paź 2012 09:36
Marka i model maszyny: CAT TH360B
Rok produkcji: 2006
CATTH360VSLE05279
s/n: CRX12216, D0602609 (z tabliczki, ale pierwszy ma narysowany symbol silnika)
Ładowarka jeździła i nagle zginęła jazda w trakcie pracy (bez przełączania manetki). Silnik pracował dalej, ramię działało, wspomaganie kierownicy itp... . Po zgaszeniu silnika i ponownej próbie uruchomienia spalił się bezpiecznik od rozruchu (10A) - przekaźnik w komorze silnika się załączał i sam rozrusznik ale tylko na sekundę do uszkodzenia bezpiecznika.
Po kilku próbach bezpiecznik już się nie pali ale przekaźnik się nie załącza i tym samym rozrusznik. Wyjąłem przekaźnik i zwarłem na chwile styki w jego gnieździe - silnik zapalił, ramie działa, hamulec zwalnia (była holowana) ale jazdy nadal nie ma.
Sprawdziłem: bezpieczniki, przekaźniki, stacyjkę, zwarłem przycisk od rozruchu na pulpicie z lewej strony, manetka dobra, optycznie z grubsza przewody czy gdzieś się nie przetarły. Alternator zwarcia nie robi, rozrusznik kręci ale tylko na krótko.
Skończyły mi się już pomysły co jeszcze może blokować rozruch i jazdę. Komputer? A może jednak przewody. Podobno to częsta przypadłość tych maszyn.
Mam w firmie jeszcze CAT TH330B z takim samym pulpitem i jedyna różnica po przekręceniu kluczyka to: mamy trzy pozycje do skrętu osi. Obie osie w tą samą stronę, obie w przeciwną, tylko pierwsza oś skrętna. Obecnie mam załączoną pozycję obie osie w przeciwnych kierunkach. Gdy chcę przełączyć na np tylko przednia skrętna, to na pulpicie nie gaśnie symbol poprzedniej pozycji - nadal się pali, a symbol pozycji załączanej miga. To samo z próbą przełączenia na obie osie w tą samą stronę - miga. Co jeszcze sprawdzić?
16 Paź 2012 19:58
w maszynie, która nie odpala - jednak sprawdziłbym manetkę bo w większości maszyn gdy zostawisz na f-kcji jazdy nie uruchomisz rozrusznika. Wyrzuci błąd albo będzie sygnalizować akustycznie ze coś nie tak. Chyba ze zawór sterowania jazda albo cewka zostały w jednej pozycji.
w sprawie skrętu kol - sprawdź czy na tylnej belce masz sensor zbliżeniowy odpowiedzialny za ustawienie kol ??
16 Paź 2012 20:45
te maszyny mają zaawansowany ECM kontrolujący wszystkie funkcje maszyny
konieczna jest diagnostyka komputerowa
zaświecił się czerwony wykrzyknik na pulpicie?
brak jazdy może być spowodowany uszkodzeniem manetki zmiany kierunku (i biegów) bądź jej wiązki
nie ma możliwości odczytania błędów inaczej niż tylko komputerem ze specjalnym interfejsem diagnostycznym
(Caterpillar Communication Adapter)
sensory położenia osi są na obydwu siłownikach skrętu
migający symbol oznacza że osie skrętne nie zostały "wyzerowane" czyli nie ustawiły się w pozycji do jazdy na wprost co jest wymagane do przejścia w następny tryb
sensory mają diody które lekko się żarzą w trakcie czuwania lub świecą mocniej gdy tłok siłownika skrętu (z magnesem) jest dokładnie pod nimi
16 Paź 2012 22:37
Tak,w tych maszynach nie wyświetlacza błędów aktywnych,więc pozostaje tylko diagnozowanie przez ET.
16 Paź 2012 22:44
A może czujnik pod siedzeniem jeżeli takowy posiada?
16 Paź 2012 23:19
Witam
1. Wykrzyknik się nie świeci.
2. Po przekręceniu kluczyka jest jeden pisk głośny po czym z pulpitu słychać cichy, ciągły dźwięk przypominający trzeszczące piszczenie
3. Pod siedzeniem nie ma czujnika bo odpalana była często bez wsiadania.
4. Sensory (pewnie kontaktrony) są na obu osiach po środku. Widać działają skoro sygnalizuje pulpit że nie są w linii prostej koła do jazdy (pewnie był by efekt "przekoszenia")
Manetkę postaram się w ciągu 2 dni podmienić z TH330, tej nie można rozebrać bo jest całkowicie zalana jakimś kauczukiem. Niepokoi mnie tylko ten przepalający się wcześniej bezpiecznik.
17 Paź 2012 13:34
Zanim przełożę manetkę a będzie to nie wcześniej niż po weekendzie, bo TH330 pracuje i nie mogę jej unieruchomić, mam prośbę. Jeśli ktoś ma schemat to niech powie:
- co jest podłączone do bezpiecznika nr 17
- gdzie szukać końca przewodu nr 307 - pomarańczowy od stacyjki do rozruchu, bo nie mogę go namierzyć w bezpiecznikach i przekaźnikach.
- czy manetka ma zabezpieczenie przed zwarciem w postaci bezpiecznika.
z góry dziękuję.
17 Paź 2012 14:59
wyślę ci schemat
18 Paź 2012 13:01
Był bym rad. Zależy mi aby dojść co jej dolega bo za dużo jej czasu poświęciłem. Rozebrałem nawet wszystkie plastiki w kabinie.........
. O składaniu tego nawet nie chcę myśleć .....
18 Paź 2012 21:17
wysłałem ci już wczoraj po południu, nie doszło?
to widocznie coś jest nie tak z twoim adresem w podpisie...
19 Paź 2012 09:34
Witam.
Nic nie doszło.
Adres jest wpisany poprawnie. Pomiędzy "Piaty" przez "a" nie "ą", a "Element" jest "." (kropka)
piaty.element@poczta.onet.pllub
maciej.a@vp.plProszę spróbować jeszcze raz lub na oba adresy.
Dziękuję.
19 Paź 2012 21:38
nie ma mowy o pomyłce bo skopiowałem adres z twojego podpisu
schemat elektryki TH360B
Od: romi <romi69@o2.pl> (mniej)
Do:piaty.element@poczta.onet.pl
Data:
17 października 2012 15:07
sprawdź dokładnie, również w spamie (!)
21 Paź 2012 10:57
Witam
Faktycznie mail był w spamie. Ale czemu??? Myślałem że do spamu trafiają maile z adresów, które zaznaczę że są spamem. A tu nic takiego nie zrobiłem. Dziękuję. W pn przejrzę elektrykę wg schematu, po południu podmienię manetkę z TH330, o efektach poinformuję.
Pozdrawiam.
21 Paź 2012 12:01
podaj numer z manetki, powinienem mieć taką na stanie
sprawdzać musisz jak jest wpięta w układ bo musi mieć zasilanie by działać (patrz schemat)
między innymi daje napięcie na przekaźnik rozrusznika
09 Lis 2012 14:18
Witam.
Przepraszam za przerwę, ale byłem na wyjeździe i miałem kilka innych rzeczy pilniejszych do załatwienia. Od poniedziałku chcę się zająć tylko ładowarką.
Udało mi się tylko podstawić manetkę z niesprawnego TH360 do TH330 i ta odpala i jeździ bez żadnych problemów - tak więc manetkę wykluczam z usterki.
Prośba do Pana Mechaniora. Jeszcze raz dziękuję za przesłane dokumentacje. Przejrzałem je, lecz jest tam z tego co widzę tylko elektryka do hydrauliki. Mógł bym prosić o schemat pozostałej części instalacji.
Miałem teraz pilnie walec dynapac z taką samą usterką (brak rozruchu, a po rozruchu na krótko brak jazdy ) i nic to wspólnego z hydrauliką nie miało.
Pozdrawiam.
10 Lis 2012 00:59
wysłałem ci kompletny schemat...
15 Lis 2012 13:26
Witam.
Ja nie widzę na tym schemacie takich elementów jak oświetlenie, rozrusznik, aku, klakson, itp... Jest to elektryka tylko części hydraulicznej a nie całego sprzętu.
Po odpięciu komputera, sterownika silnika, alternatora, rozrusznika, przekaźnika rozruchu i kilku innych rzeczy ... miernik pokazuje mi zwarcie do masy, przewodu od rozruchu w stacyjce (przypominam że pali bezpiecznik podczas próby rozruchu). jestem w trakcie rozpinania wiązek i prześwietlania. O efektach poinformuję.
16 Lis 2012 00:10
wysłałem jeszcze raz, sprawdź pocztę
16 Lis 2012 17:58
Witam
Dziękuję.
Teraz szczęścia mam aż nadto. Wcześniej te pliki nie dotarły.
Prześledziłem na ekranie wiązki i przewód do rozruchu i idzie bezpośrednio na przekaźnik - mam zwarcie pomimo wyjętego przekaźnika - więc stawiam na uszkodzoną wiązkę.
W poniedziałek będę rozpinał i sprawdzał - dam znać
Pozdrawiam.
05 Gru 2012 23:16
Witam.
Dopiero dziś mogłem zająć się ładowarką. Namierzenie usterki zajęło 15 minut ze schematem. Uszkodzona była wiązka kabli do sterowania z platformy. Przez wiązkę tą idzie też przewód 307 - od stacyjki na którym było zwarcie przy rozruchu, oraz przewody sterownicze które uniemożliwiały załączenie biegów. Ponieważ wiązka nie będzie używana, skończyło się na wypięciu wtyczki od wiązki (conn6-conn25)
O rozkręceniu wszystkich plastików wcześniej
i przegrzebaniu całej kabiny oraz osprzętu w komorze silnika nie wspomnę
. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.