Strona 1 z 1

Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 01 Lip 2013 12:20
przez alex1897
Marka i model maszyny: Atlas AR 41B
Rok produkcji: 1985

witam mam problem z ruszeniem.... po wymianie rozrusznika i obróceniu wieńca w silniku 2-cylindrowym deutz(f2l511 b6270) i wymianie oleju hydraulicznego HV-46 oraz wszystkich filtrów i oleju w silniku mam problem z ruszeniem z miejsca pompa jazdy była odkręcona od silnika by trzeba było wymienić przełożyć wieniec wszystko zostało ponownie poskręcane jak było wcześniej przewody do sterowania pompy tez lecz mimo to ładowarka nie może ruszyć z miejsca....łyżka wszystko działa podnosi otwiera opuszcza.... lecz nie działa pompa jazdy (Linde Ag typ: BPV-35-R) więc szukam pomocy jakieś informacje może tam gdzieś znajduje się odpowietrznik na tej pompie może coś mogło się uszkodzić...
z góry dziękuję za informacje i pomoc

Re: Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 07 Lip 2013 23:25
przez motocet
Witam kolegę. Posiadam również atlasa AR41B i mam taki sam problem. Podjechałem zgasiłem żeby się coś zapytać ojcu i po odpaleniu już nie ruszyła. Dolałem oleju ale nic nie pomogło. Sterownik jest dorabiany wraz z przekaźnikami i chodziła na tym. My tego nie dorabialiśmy tylko tak była kupiona. Nie wiem co się stało. Czy siadł sterownik, czy potencjometr przy pedale sprzęgła. Dzisiaj nie miałem czasu tego sprawdzać, ale jutro coś będę działał w tym kierunku. Jeżeli kolego możesz coś podpowiedzieć, to bardzo będę wdzięczny. Pozdrawiam.

Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 07 Lip 2013 23:32
przez mechanior
maszyna z 1985 roku ma elektronikę sterowania jazdą?

Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 07 Lip 2013 23:58
przez motocet
Tyle to ja już wiem że ma elektronikę sterowania jazdą. Tylko na jakiej zasadzie ona działa. Podejrzewam że mechanicznie nic się nie uszkodziło tylko coś w elektronice. Nie jest to jakiś trudny schemat, ponieważ na sprzęgle jest potencjometr do którego jest podłączony +12V po stacyjce i a drugi kabel leci do sterownika (mała elektroniczna płytka. Z płytki wychodzą dwa kable sterujące przekaźnikami przód tył, a z przekaźników lecą na cewki na pompę. Tylko czy te cewki one są cały czas otwarte i jedna z nich podczas ruszania się zamyka czy na odwrót są cały czas zamknięte i jedna z nich przy ruszaniu się zamyka. Ogólnościowo napisać że jest tam elektronika do jazdy to mi w niczym nie pomogła. Pozdrawiam.

Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 08 Lip 2013 00:07
przez motocet
Przepraszam Cię kolego bardzo. Zadałeś mi pytanie, a ja odebrałem to jako ogólnościową podpowiedź z twojej strony.
Tak, maszyna ma elektronikę sterowania jazdą.
Jeszcze raz bardzo przepraszam.

Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 08 Lip 2013 08:50
przez wujek616
Przyczyną prawdopodobnie jest potencjometr na pedale gazu miałem taki sam przypadek w AR51B a zakładałem inne potencjometry bo nie mogłem dostać takiego jak jest oryginalny i działało ale nie do końca tak jak trzeba. Więc rozebrałem stary i przeczyściłem i hula już parę lat

Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 08 Lip 2013 20:28
przez mechanior
dwie cewki na pompie jak mniemam działają na przemian włączając jazdę wg schematu napięcie na cewkę 1 jazda w przód, cewka 2 - w tył, brak napięcia - brak jazdy

Re: Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 08 Lip 2013 23:32
przez motocet
Witam wszystkich ponownie. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Ładowarka już jeździ. Napiszę wam co zrobiłem.
Jak z rana przyjechałem do ojca to ojciec zrozpaczony siedział w ładowarce. Wysiadłem z auta i poszedłem na kawę. Po kawie wsiadłem do ładowarki, odpaliłem ją włączyłem rewers do przodu, puściłem sprzęgło i ładowarka ruszyła z lekkim szarpaniem. Jak już ruszyła, to się nie zatrzymywałem, tylko szpula do przodu. Przegnałem ją po drodze i przyjechałem z powrotem, zgasiłem i z podejrzeniem że już jak drugi raz zapalę to nie ruszy odziwo ruszyła. Nie wiem co było przyczyną. Czy się coś zapchało, czy cewka jedna zaczęła działać, czy odpowietrzyła się pompa, ponieważ wczoraj pierwsze co to dolaliśmy oleju ponieważ był mały stan. Wczoraj jechać nie chciała i dzisiaj ojcu również, a mi ruszyła do przodu i jak na razie jest ok. Ten schemacik prądowy co steruje jazdą nie jest trudny. A może coś nie masowało na potencjometrze, ale wątpie w to. ponieważ ruszając pedałem sprzęgła kontrolka mi przygasała i rozjaśniała czyli musiało być ok. Najwięcej stawiam na olej że było mało. Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.

Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 08 Lip 2013 23:35
przez motocet
Panie Mechanior mam pytanie. Te cewki to one są sterowane płynnie potencjometrem? Czy załanczane sztywno +12V?

Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 09 Lip 2013 00:32
przez mechanior
podejrzewam że SZTYWNO czyli pełnym napięciem i natężeniem
jakbyś zamieścił zdjęcia i jakieś inne dane to może udało by się dokładniej ustalić
w tak prostej maszynie nie podejrzewam stosowania cewek i zaworów proporcjonalnych aczkolwiek nie można nic wykluczyć bo w jakimś celu ta elektronika została tam wsadzona

Re: Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 05 Paź 2019 20:02
przez Mariusz40.7
Witam. Z pompami Linde spotkałem się w wózkach widłowych i były one sterowane cewkami proporcjonalnymi. A w clarkach jedną cewką która działała przód tył pod wpływem zmiany biegnowości. Musiałem się trochę nakombinować żeby to działo z moim zamiennikiem. Na ogół jest tak w pompach że gdy cewki nie są proporcjonalne to pompa ma dźwignie pedału sprzęglą mechaniczną lub jest jeszcze jedną cewką na pompie, już wtedy na pewno proporcjonalna od działania "sprzęgłem". Moim zdaniem sprzęgło to jest w samochodzie, w pompach to tylko zawór który reguluje przepływ oleju do siłownika który wychyla kołyskę w pompie.

Atlas AR 41B pompa LINDE AG

PostWysłany: 06 Paź 2019 00:08
przez mechanior
Masz zgodę na reklamę?