wibako

ZL50 - klima, woda w nawiewach

Moderator: mechanior

ZL50 - klima, woda w nawiewach

Postprzez mechanior » 04 Wrz 2013 22:58

to już lepiej silnikowy, stan na pracującym silniku
masz bagnet czy miarkę, a gdzie DTR ??
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

ZL50 - klima, woda w nawiewach

Postprzez Piotr mc 85 » 07 Wrz 2013 17:23

mechanior napisał(a):ATF niszczy uszczelnienia i materiał cierny na tarczach sprzęgieł


Czyli np. VOLVO może mieć inne materiały cierne i uszczelniające niż inny producent, zalecający do bliźniaczo podobnej konstrukcji skrzyni biegów :?:
Jak pisałem w DTR jest silnikowy 15W40, natomiast schemat na maszynie zawiera informacje żeby stosować ATF IID.
DTR podaje 45L przy wymianie oleju, natomiast górny stan to 15L. W takiej sytuacji może powstać małe zamieszanie.

Mechanior, pisząc że skrzynia pracuje bez zarzutu, miałem na myśli, to że zmiennik momentu obrotowego nie reaguje słabszym lub mocniejszym ciągiem na zmianę oleju w układzie z tych trzech które wymieniłem wyżej. Nie przyszło mi na myśl że może to mieć wpływ na tarcze sprzęgieł, czy tym bardziej na uszczelniacze. Na ATFie pracowała krótko ok. 3 m-ce, na HL-46 pracuje już rok (ok. 500 mth, obecnie jako maszyna pomocnicza) i na razie wszystko gra.
Wiem że nie na temat, ale napisz co mogę w ten sposób nabroić.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


ZL50 - klima, woda w nawiewach

Postprzez demonek » 17 Wrz 2013 20:19

ja w volvie tez stosowałem atf ,a w xcmg nie wiem czy jest jaka kolwiek miarka nic takiego nie widziałem.

demonek
Fizol

Maszyna: Volvo 150E xcmg zl50g


ZL50 - klima, woda w nawiewach

Postprzez Piotr mc 85 » 18 Wrz 2013 12:40

Na pewno jest miarka w twojej wersji też.

Taką prawdopodobnie masz skrzynię.
Image
U mnie do bagnetu jest dostęp od lewej strony maszyny w przegubie. Coś mi się wydaje, że u ciebie będzie dostęp w przegubie lub okienku w ramie z prawej strony maszyny.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


ZL50 - klima, woda w nawiewach

Postprzez demonek » 22 Wrz 2013 08:59

dzieki poszukam.

demonek
Fizol

Maszyna: Volvo 150E xcmg zl50g


ZL50 - klima, woda w nawiewach

Postprzez Despero 1987 » 03 Cze 2020 18:14

Witam, czy ktoryś z Was Panowie uzywa nadal tej ladowarki XCMG ZL50G ?? bo mam kilka problemów i potrzebuje kogos kto taka ladowarka jeszcze pracuje by sprawdzil mi u siebie kilka rzeczy bo nie ma do tego schematow i nie wiem co jest nie tak u mnie z nawiewem i sygnalem dzwiekowym w kierownicy.

Prosze o odpowiedz na PW lub emaila

Awatar użytkownika
Despero 1987
Pomocnik operatora

  • Posty: 50
  • Rejestracja: 02 Sty 2020 19:24

Maszyna: XCMG ZL50G Europe CE , rok 2010,waga 18000kg

Firma: prywatna działalnosc


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej