wibako

MLT 731t płynne ruszanie

Moderator: mechanior

MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez marekbuli » 12 Wrz 2013 20:17

Marka i model maszyny: Manitou MLT 731t
Rok produkcji: 2004
Numer seryjny: 199978

Witam. Moje pytanie dotyczy płynnego ruszania ładowarką. Maszyna wyposażona jest w 4 biegowa manualnie sterowaną skrzynię biegów, sprzęgło i zmiennik. Przy włączeniu kierunku jazdy, a szczególnie na 1 i 2 biegu ładowarka rusza dość gwałtownie. Na 3 i 4 biegu już bardzo płynnie.
Mam taki bardzo stary traktorek z mechanicznym rewersem i choć ma mnóstwo godzin i lat to rusza o wiele płynniej niż ładowarka - niezależnie od biegu.
Niestety nie mam porównania, nie jeździłem takim typem ładowarki. Sąsiedzi mają ale pełen hydrostatyk (CLAAS a ciągle na serwisie stoi)
Czy ten system można regulować, czy wymaga to specjalnych narzędzi, tudzież komputera i manometrów, czy tez przyczyna leży gdzieś tam w czeluściach urządzenia?
Jeszcze małe pytanie dotyczące jałowych obrotów silnika. Pompa była w remoncie i teraz ładowarka ma ustawione obroty na ok 800-850 obr/min, a raczej przed naprawa miała ok 900-950 obr/min.
Teraz przy pracy, gdy obroty sa jałowe, dość mocno słychać chyba zawór przelewowy lub priorytetowy
Pozdrawiam Marek

marekbuli
Pomocnik operatora

  • Posty: 97
  • Rejestracja: 13 Sty 2012 20:21

Maszyna: manitou 731t


Reklama

simmet

płynne ruszanie

Postprzez marekbuli » 16 Wrz 2013 23:34

ale wszyscy zajęci- pełnia sezonu :D
Sprawa nie jest pilna więc poczekam
pozdrawiam

marekbuli
Pomocnik operatora

  • Posty: 97
  • Rejestracja: 13 Sty 2012 20:21

Maszyna: manitou 731t


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez dawidg2 » 17 Wrz 2013 07:40

U mnie też tak jest jak u Ciebie, też jest szarpnięcie jak włączam niski bieg, czy jak przełączam, w każdej maszynie tak jest która ma skrzynie biegów. Hydrostat inna sprawa bo tam im więcej gazu tym szybciej.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez dawidk » 17 Wrz 2013 21:23

U mnie też manualna skrzynia i zmiennik, też na jedynce potrafi szarpnąć nieźle :-)

dawidk
Fachoperator

  • Posty: 1201
  • Rejestracja: 14 Sie 2010 12:30
  • Miejscowość: Bukówiec Górny
  • Pochwały: 43

Maszyna: Kubota kx 36-2, JCB 2CX, Bobcat E14

Firma: "Zielony Zakątek"


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez mechanior » 18 Wrz 2013 09:14

w niektórych maszynach ze standardową skrzynią biegów są specjalne zawory dławiące albo cewki proporcjonalne którymi reguluje się szybkość napełniania sprzęgieł
regulacja pomaga ale i tak daleko jej do płynności pracy hydrostatu
znam kilka teleskopów CATa i CLASSa (w sumie to prawie to samo) i te które mają mniej lub bardziej klasyczną skrzynię to i tak szarpią aż słychać silne stuki w układzie przeniesienia napędu (głównie luzy na wale)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez Coval » 30 Wrz 2013 03:00

Spróbuj odłączyć zawór, który trzyma cisnienie w sprzegle hydrokinetycznym i zobacz czy bedzie roznica. Powinna byc, tylko zrob to dla testu i nie jezdzij na tym. Mozna wstawic taki specjalny zawór który na czas zmiany kierunku jazdy upuści cisnienie w sprzęgle hydrokinetycznym do 0, a nastepnie powoli je uzupelni. Powinno pomoc.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez mechanior » 30 Wrz 2013 10:04

ciśnienie w zmienniku nie ma nic wspólnego z przeniesieniem momentu
jest utrzymywane tylko w celu wydajnego chłodzenia, nie ma różnic w przeniesieniu napędu w zależności od ciśnienia w obudowie zmiennika
w niektórych maszynach stosuje się modulację napełniania sprzęgieł jazdy w celu złagodzenia takich niedogodności ale to nie regulacja ciśnienia w zmienniku tylko w sprzęgłach ciernych albo poszczególnych biegów albo tylko kierunku jazdy
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez Coval » 02 Paź 2013 00:33

U mnie jak ten zawór się zaciął i nie było ciśnienia, to płynność zmiany kierunku była łagodniejsza, mniej momentu przekazywał silnik na przekładnie, "ślizgało się" sprzęgło. Może to było spowodowane tym że spadł poziom oleju w konwerterze i był napełniony tylko w 70 %.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez mechanior » 02 Paź 2013 01:06

a co wypełniło pozostałe 30% ?
natura nie znosi próżni a powietrze nie ma jak się dostać do zmiennika, brak przepływu to brak chłodzenia
przegrzanie oleju, spadek przenoszonego momentu i co najważniejsze uszkodzenie zmiennika przez "zagotowanie" czyli kawitację
zmiennik się "ślizga" - takie jego zadanie
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez Coval » 02 Paź 2013 02:35

Nieszczelny zawór By-pass miedzy pompa oleju a zmiennikiem potrafi puścić olej do zbiornika, jeżeli jest niżej niż zmiennik a odpowietrznik jest sprawny i stąd weźmie powietrze. Wiem że chłodzenie jest wydajniejsze przy ciśnieniu w zmienniku, niż jego brak to bo to jest oczywiste.

Ale wracając do tematu, to w tym przypadku najlepsze rozwiązanie to zawory proporcjonalne + jakiś sterownik z czujnikiem prędkości do sterowania rewersem (tak jak w ciągnikach rolniczych czy w nowych maszynach) lub mechaniczne zawory dławiące. Zużycie wielotarczowego mokrego sprzęgła będzie większe, gdyż tarcze cierne będą musiały pracować z poślizgiem.

Albo inna technika jazdy - używać częściej hamulca i ruszać z niższych obrotów :mrgreen:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez Piotr mc 85 » 02 Paź 2013 12:18

kowalki napisał(a):Zużycie wielotarczowego mokrego sprzęgła będzie większe, gdyż tarcze cierne będą musiały pracować z poślizgiem.

To w tych maszynach jest sprzęgło wielotarczowe mokre, zamiast zmiennika momentu obrotowego?
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez Coval » 02 Paź 2013 14:13

Jest zmiennik, a dwa sprzęgła są na rewersorze(przód i tył - wielotarczowe mokre ).
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez mechanior » 02 Paź 2013 18:57

kowalki napisał(a):Nieszczelny zawór By-pass miedzy pompa oleju a zmiennikiem potrafi puścić olej do zbiornika, jeżeli jest niżej niż zmiennik a odpowietrznik jest sprawny i stąd weźmie powietrze

przeanalizuj konstrukcję tego układu bo z całym szacunkiem ale pierdzielisz głupoty
nieszczelny bypass puszcza olej - OK, zgadzam się
ale odpowietrznik jest na obudowie skrzyni więc odpowietrza OBUDOWĘ a nie zamknięty układ olejowy
w obudowie zawsze jest powietrze więc układ może zaciągnąć powietrze z obudowy np przez nieszczelny smok lub uszkodzoną pompę ale raczej nie przez bypass który w trakcie pracy maszyny jest zawsze POD CIŚNIENIEM
olej doprowadzany i odprowadzany jest ze zmiennika praktycznie w jednym punkcie - przez oś obrotu więc trudno wywołać przepływ grawitacyjnie a to w sumie zaleta bo po wyłączeniu silnika olej nie spływa z obudowy zmiennika do skrzyni przez co można ją bezpiecznie uruchomić po postoju bez ryzyka zatarcia zmiennika
kowalki napisał(a):Wiem że chłodzenie jest wydajniejsze przy ciśnieniu w zmienniku, niż jego brak to bo to jest oczywiste.

chłodzenie jest lepsze nie przy ciśnieniu tylko przy przepływie i to jest oczywiste bo tak działa każdy układ chłodzenia nawet bezciśnieniowy, ciśnienie jest utrzymywane by zapobiec zapowietrzaniu i/lub kawitacji oraz by wywołać ten przepływ zresztą jest stosunkowo niskie, zazwyczaj ok 1 bara aczkolwiek zdarzają się układy z wyższym (2 - 3 bar)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez marekbuli » 02 Paź 2013 20:59

Witam. Widzę, że poruszyłem dosyć istotny temat. Nie spodziewałem tak ważnej dyskusji. Na pewno moja ładowarka ma dużo godzin, i zużycie sprzęgieł jest pewno dość zaawansowane. Już kiedyś wspominałem w moich postach o nieznośnym terkotaniu na wolnych obrotach wydobywających się z okolic zmiennika. Tej zimy to już na pewno wyciągniemy skrzynię kątową i zobaczymy co tam się ciekawego dzieje.
Bardzo Dziękuję za tak duże zainteresowanie tematem
Pozdrawiam

marekbuli
Pomocnik operatora

  • Posty: 97
  • Rejestracja: 13 Sty 2012 20:21

Maszyna: manitou 731t


Re: MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez Coval » 02 Paź 2013 21:23

olej doprowadzany i odprowadzany jest ze zmiennika praktycznie w jednym punkcie - przez oś obrotu więc trudno wywołać przepływ grawitacyjnie a to w sumie zaleta bo po wyłączeniu silnika olej nie spływa z obudowy zmiennika do skrzyni przez co można ją bezpiecznie uruchomić po postoju bez ryzyka zatarcia zmiennika

Twierdzisz ze nie spłynie ani jedna kropla, tylko z tego powodu że olej jest doprowadzany przez oś obrotu? Właśnie mam zmiennik w poziomie na stole, zalałem go olejem ile było to możliwe, przekręciłem go do pionu - zleciała część oleju. Wytłumacz mi dlaczego? Więc jaka to będzie różnica , jeżeli zmiennik będzie w maszynie? W obudowie i podłączony? W tym przypadku żeby był utrzymany stały poziom oleju(100% wypełnienia oleju w obudowie zmiennika ) odpowiedzialny jest zawór zwrotny, który znajduję się na miedzy by - pass a zmiennikiem. (W przypadku kiedy obudowa zmiennika nie napędza pompy olejowej do jego zasilania, a poziom oleju w skrzyni biegów jest niżej od osi zmiennika) JCB i Manitou i innych maszyn budowlanych o podobnej konstrukcji przekładni to nie dotyczy. Jeżeli ten zawór i BY - PASS będą nieszczelne to nie wierze w cuda, część oleju musi zlecieć. Ale i tak w sprzęgle hydrokinetycznym zostanie bezpieczna ilość aby zapobiec jego uszkodzeniu w momencie uruchamiania maszyny.

chłodzenie jest lepsze nie przy ciśnieniu tylko przy przepływie i to jest oczywiste bo tak działa każdy układ chłodzenia nawet bezciśnieniowy, ciśnienie jest utrzymywane by zapobiec zapowietrzaniu i/lub kawitacji oraz by wywołać ten przepływ zresztą jest stosunkowo niskie, zazwyczaj ok 1 bara aczkolwiek zdarzają się układy z wyższym (2 - 3 bar)


Jeżeli nie będzie tego ciśnienia w zmienniku to będzie on zapowietrzony. Czyli brak odpowiedniego momentu przenoszonego przez zmiennik, będzie występowało zjawisko kawitacji oraz temperatura oleju będzie wyższa (niebezpieczna). Mimo że będzie odpowiedni przepływ oleju, to bez ciśnienia zmiennik nigdy nie będzie wypełniony olejem w 100%.

Ja mam za zmiennikiem zawór utrzymujący ciśnienie 1 bara. I on właśnie mi się zawiesił. By-pass z zaworem zwrotnym były nieszczelne więc, poziom oleju w sprzęgle spadł, maszyna nie jeździła tak jak powinna (bo dużo jej brakowało do prawidłowej jazdy), a zmiana kierunku jazdy była łagodniejsza, przez to że zmiennik nie był wypełniony w 100%.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez mechanior » 02 Paź 2013 22:17

marekbuli - terkotanie to zapewne nieszczęsny wał z tłumikiem skrętnym
cichnie trochę po dodaniu gazu?

kowalki napisał(a):Właśnie mam zmiennik w poziomie na stole, zalałem go olejem ile było to możliwe, przekręciłem go do pionu - zleciała część oleju. Wytłumacz mi dlaczego?

dlatego że nie jest w maszynie, uszczelniony i zamontowany na wałkach
wtedy zachodzi zjawisko syfonu (pamiętamy podstawówkę??)
wyjmowałeś kiedyś zmiennik ze skrzyni w maszynie? nawet po miesiącu postoju po zdjęciu go z wałków ze zmiennika wylewa się olej... no chyba że tego nie zauważyłeś :faja:

kowalki napisał(a):Jeżeli nie będzie tego ciśnienia w zmienniku to będzie on zapowietrzony.

jeszcze raz powtórzę - to nie ciśnienie wypełnia zmiennik tylko przepływ, jeśli tylko napompujesz zmiennik olejem a zatkasz odpływ (brak przepływu) to powietrze w nim i tak zostanie
ale to są spory akademickie, tak naprawdę mówimy o tym samym tylko używamy róznej terminologii

w sumie z tymi zaworami możesz mieć rację
tylko trochę tego za dużo jak na jedną awarię

moim zdaniem nie wolno doprowadzać do sytuacji celowego zapowietrzania zmiennika bo to wyrok śmierci
lepiej i łatwiej założyć kryzę na zasilaniu zaworu zmiany kierunku co jest stosowane w skrzyniach DANA i TURNER
wystarczy pastylka z dziurką ok 1,5 mm w kanale zasilającym
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez Coval » 02 Paź 2013 22:55

dlatego że nie jest w maszynie, uszczelniony i zamontowany na wałkach
wtedy zachodzi zjawisko syfonu (pamiętamy podstawówkę??)
wyjmowałeś kiedyś zmiennik ze skrzyni w maszynie? nawet po miesiącu postoju po zdjęciu go z wałków ze zmiennika wylewa się olej... no chyba że tego nie zauważyłeś :faja:


Pewnie że wyjmowałem, olej się nie wylewał bo byl tylko do osi obrotu tego zmiennika :mrgreen:
A był w maszynie na wałkach, uszczelniony tylko zaworki nie trzymały :mrgreen:
w sumie z tymi zaworami możesz mieć rację
tylko trochę tego za dużo jak na jedną awarię

Cieszę się przyznałeś mi choć trochę racji i się nie pokłóciliśmy :wink:
Powód tej awarii jest znany :mrgreen:
moim zdaniem nie wolno doprowadzać do sytuacji celowego zapowietrzania zmiennika bo to wyrok śmierci


Tak to prawda, ten element potrafi narobić dużego bałaganu w ładowarce.
lepiej i łatwiej założyć kryzę na zasilaniu zaworu zmiany kierunku co jest stosowane w skrzyniach DANA i TURNER
wystarczy pastylka z dziurką ok 1,5 mm w kanale zasilającym

Tak, też myślałem o tym , bo sam chce założyć coś takiego. Tylko zastanawia mnie jeden fakt:

Wrzucam kierunek jazdy na przód - napełnia się kosz jazdy do przodu, wolno, przez kryzę.
Wrzucam kierunek jazdy na tył - napełnia się kosz jazdy do tyłu, wolno, przez kryzę.

W momencie zmiany kierunku, kiedy jeden kosz będzie się napełniać, drugi bedzie opuszczać ciśnienie właśnie po przez kryzę. Opuszczanie oleju działa na zasadzie nacisku spreżyn na docisk kosza sprzęgła wielotarczowego. Sprężyny zatem wywierają ciśnienie rzędu około 6-7 bar, w zależności od konstrukcji. Pompa nabija z ciśnieniem ponad 12-13 bar. Więc ciecz zawarta w hydraulicznym docisku wolniej bedzię się wydostawać niż dostawać. Więc w pewnym momencie przez ułamek sekundy będa załaczone dwa sprzegła do kierunku na przód i na tył. Czy to nie spowoduje zerwania kosza, lub uszkodzenia którego z wałków skrzyni? Ja bym się na tym zastanowił 2 razy zanim bym to założył. Chyba że kosz ma takie duże nieszczelności (zawsze jest przeciek) że zdąży się opróżnić, zanim drugi się załączy.

Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest zastosowanie zaworu dławiąco-zwrotnego, który dławi przepływ tylko w jedna stronę, zapewnia wtedy swobodny spływ cieczy z docisku sprzęgła. Zastosowanie dwóch takich zaworów zapobiegnie z pewnością załączenia 2 sprzęgieł naraz, uniknie to ewentualnej awarii, która nastąpiłaby po zablokowaniu przekładni.

Takie zaworki mam na myśli:

http://www.farmexpert.pl/zawor_dlawiaco ... t8619.aspx

Znowu skrzynie DANA i TURNER są pewnie przemyślane pod tym względem. Konstruktor już to wyliczył.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez mechanior » 03 Paź 2013 00:36

kowalki napisał(a): kiedy jeden kosz będzie się napełniać, drugi bedzie opuszczać ciśnienie właśnie po przez kryzę.

tylko zasilanie zaworu jest kryzowane, kanał od zaworu do sprzęgła jest otwarty bez kryzy zatem zrzut jest wolny tzn też bez kryzy prosto przez zawór do obudowy skrzyni
nie ma sensu stosowanie zaworu dławiąco zwrotnego bo to komplikuje całą sprawę a w skrzyni kompaktowej jest wręcz niemożliwe bo brak przewodów na których można takie zawory zamontować
same sprzęgła też posiadają przelewy, w tłokach są otworki które zrzucają ciśnienie do obudowy (w przestrzeń kosza, między sprzęgła) to celowe działanie aby pakiet tarcz był chłodzony i smarowany, przy okazji przyspiesza rozprzęgnięcie
zawór sterujący nie ma możliwości zapięcia 2 stron/sprzęgieł na raz bo to zawór PRZEŁĄCZAJĄCY (krzyżowy), jedna szpula obsługuje dwa kierunki więc nie ma możliwości podania jednocześnie ciśnienia na dwa sprzęgła
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez Coval » 03 Paź 2013 01:57

Aha, więc inne rozwiązanie. W tym przypadku będzie działać na pewno. U mnie jest tak , że przewód zasilający doprowadza olej do rozdzielacza który steruje 4 cewkami czyli 4 przewody (zmiana kierunku jazdy , 1 i 2 bieg) i 2 przewody z których jeden z nich doprowadza olej do chłodnicy i wraca do skrzyni przez wałek rewersu, gdzie olej rozrzuca od wewnątrz po tarczkach, a drugi smaruje koło zębate. Więc zdławienie na zasilaniu w moim przypadku w grę nie wchodzi. Tylko takie zaworki o których wspomniałem wcześniej.

Ciekawe jak wygląda sterowanie z rozdzielacza w manitou.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


MLT 731t płynne ruszanie

Postprzez mechanior » 03 Paź 2013 10:45

w manualu tak samo jak opisałem bo Manitou ma skrzynię DANA
w przypadku automatu jest 4, 5 lub 6 zaworów na tzw płycie rozdzielczej (dystrybutor) zamontowanej między skrzynią a obudową zmiennika ale to już inna skrzynia z pompą poza zmiennikiem...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej