wibako

Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Moderator: mechanior

Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez wesoly » 04 Mar 2014 14:38

Witam,
Posiadam maszynę już po gwarancji niestety co mi z niej jak więcej teraz mi stoi niż pracuje. Mam problem z dopalaniem z DPF. Może ktoś ma namiar na firmę która zajmuję się ewentualnym usunięciu czy pozbyciu się tego filtra jakiś patent żeby to obejść ???
Bardzo bym prosił o jakieś kontakty

wesoly
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:47

Reklama

simmet

Re: Volvo L180G Filtr cząstek stałych DPF

Postprzez optymistic » 04 Mar 2014 16:56

Zajmujemy się usuwaniem filtrów DPF.
Proszę o kontakt: 887 620 872
Pozdrawiam

optymistic
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 23 Lut 2014 18:44

Maszyna: liebherr/JCB/CAT/VOLVO

Firma: diagmasters.pl


Volvo L180G Filtr cząstek stałych DPF

Postprzez mechanior » 05 Mar 2014 00:05

temat bardziej jak widać do działu ogłoszeń
a co to za firma usuwa DPF?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Volvo L180G Filtr cząstek stałych DPF

Postprzez wesoly » 11 Mar 2014 16:46

Dałem do działu ładowarki bo problem mam z ładowarką :) A domyślam się że nie tylko ja mam problem z DPF w nowej maszynie i będzie więcej z czasem zainteresowanych osób by się tego niepotrzebnego wynalazku pozbyć.

wesoly
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:47

Volvo L180G Filtr cząstek stałych DPF

Postprzez mechanior » 11 Mar 2014 21:23

wybacz ale to administracja ma ostateczne słowo w kwestii co się nadaje a co nie do działu z pomocą techniczną więc jeśli szukasz oferty na usługę to do GIEŁDY, jeśli chcesz pomocy technicznej to jak najbardziej tutaj

jak widać optymistyczny kolega nie podjął dyskusji, nie udzielił wyjaśnień a już na pewno pomocy więc to po prostu tylko reklama firmy, zadzwoniłeś do niego? z jakim skutkiem? pomógł?

ponieważ temat nie rozwija się zgodnie z założeniem tego działu to przenoszę w bardziej odpowiednie dla ogłoszeń miejsce
jeśli ktoś będzie szukał oferty na pozbycie się DPF w koparce to nie będzie szukał w dziale ładowarek tylko tam gdzie są oferty usług... tyle
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez optymistic » 11 Mar 2014 23:15

Kolega zadzwonił i dowiedział się tego co chciał, Ty też możesz tak zrobić:) Wiadomo że taki zabieg jak usunięcie DPFa trzeba rozpatrywać indywidualnie do każdego modelu maszyny, ba nawet czasami w tym samym modelu maszyny a z inny numerem seryjnym system działa inaczej. Czasami wystarczy emulator a czasami trzeba przeprogramować maszynę, lub nawet napisać/przerobić soft pod daną maszynę. Nie zawsze się da, dlatego wszystko zawsze jest rozpatrywane indywidualnie. Pozdrawiam

optymistic
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 23 Lut 2014 18:44

Maszyna: liebherr/JCB/CAT/VOLVO

Firma: diagmasters.pl


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez mechanior » 12 Mar 2014 00:21

Nie ja mam problem więc nie będę dzwonił, może kiedyś?
Forum jest od udzielania pomocy a nie wymiany numerów telefonów dlatego tego typu posty są kasowane lub przenoszone do działu z ogłoszeniami, chyba że niosą konkretne informacje związane z rozwiązaniem problemu.

Prosiłbym także o ujawnienie danych firmy która wykonuje takie usługi.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez wesoly » 12 Mar 2014 13:12

Więc tak bez nerwów napisze żeby nie było :)

Nie mam koparki tylko ładowarki wiec temat wrzuciłem do ładowarek :)

Nie szukam reklamy oferty tylko mam problem techniczny i potrzebuje go usunąć bo niestety serwis Volva chce mnie tylko kroić z kasy i mam wrażenie że uczą się na mój koszt rozwiązywać problem.

Do kolegi zadzwoniłem i się wszystkiego dowiedziałem.

Niestety u mnie wgrywanie nowego oprogramowania nic nie dało (serwis wgrywał różne wersje oprogramowania)

Co do tematu że się nie rozwija hmm może kiedyś temat z DPF bardziej będzie popularny jak więcej użytkowników będzie posiadało nowsze maszyny z tym ustrojstwem.
Ostatnio edytowany przez wesoly, 29 Mar 2014 17:26, edytowano w sumie 1 raz

wesoly
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:47

Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez mechanior » 13 Mar 2014 15:54

chodzi mi tylko o zachowanie pewnego porządku na forum

a w temacie: napisałeś że chcesz usunąć filtr a teraz piszesz o wymianie oprogramowania czyli rozumiem że VOLVO nie usunęło ci filtra tylko chcieli zmodyfikować pracę systemu tak by działał poprawnie
analizujemy na bieżąco problem, są pewne rozwiązania które można zastosować w zależności od konstrukcji systemu, najprostszym jest czyszczenie (są firmy które to robią), są i bardziej agresywne aczkolwiek nie zawsze skuteczne np otwór w labiryncie :mrgreen: ... niestety większość systemów analizuje skład i ciśnienie gazów po obydwu stronach filtra...

co do oprogramowania to niestety nie jest tak proste jak w przypadku samochodów... rozmawiałem z kilkoma osobami zajmującymi się modyfikacją softu:
w osobówkach, większość korzysta z gotowych wsadów lub programów które modyfikują parametry a do maszyn budowlanych brak zarówno zmodyfikowanych czy "złamanych" wsadów jak i specjalistycznych programów obrabiających takie wsady czy flashe (zazwyczaj z Ukrainy, Białorusi, Rosji czy Chin) bo każdy producent ma za punkt honoru posiadanie swojego systemu sterowania czy komunikacji podczas gdy w samochodówce są pewne szablony czy grupy pracujące na jednym systemie

pozostaje jeszcze kwestia ryzyka, gwarancji i odpowiedzialności, w przypadku Golfa czy A4 to kilka tysięcy za ewent. naprawę silnika, a przy maszynach ta kwota może być nawet 20-30 krotnie większa... kto poniesie takie ryzyko?

wesoly napisał(a):Sorki za problem ale jak byś wydał na usługi serwisowe kilkadziesiąt tysięcy to też byś szukał w necie pomocy informacji gdzie się tylko da.

nie rozumiem, zapłaciłeś za coś co nie zostało naprawione?
dlaczego moi klienci nie chcą tak płacić :lol: ...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez wesoly » 13 Mar 2014 17:19

Niestety tak działa serwis owszem zrobią tak że maszyna chodzi do jakiegoś czasu i potem znów to samo to jest paranoja jednym słowem. Albo oferta jest na wszystkie części które muszą wymienić i niby ma działać to już jest przegięcie na które się nie zgodziłem.
Wiem już sam że z oprogramowaniem w maszynach nie jest to takie proste jak w osobówkach.

Co do DPF dowiedziałem się że trzeba jakiś patent montować żeby ominąć czujniki lecz nie obejdzie się bez ingerencji w oprogramowanie maszyny.

A Volvo proste że nie usunie filtra na czymś muszą przecież zarabiać. A niestety koszt nowego oryginalnego wkładu filtra sporo kosztuje.
Ogólnie wiem że jest straszne zainteresowanie jak się pozbyć filtra i żeby maszyna działała tak jak inne starsze które tego nie posiadają.

wesoly
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:47

Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez mechanior » 13 Mar 2014 19:48

wesoly napisał(a):Niestety tak działa serwis owszem zrobią tak że maszyna chodzi do jakiegoś czasu i potem znów to samo to jest paranoja jednym słowem. Albo oferta jest na wszystkie części które muszą wymienić i niby ma działać to już jest przegięcie na które się nie zgodziłem.

cóż mam powiedzieć, podjąłeś decyzję bo kupiłeś maszynę VOLVO, a sprzedając obiecywali złote góry: niezawodność i doskonałą jakość oraz fachowy serwis... no i masz to wszystko

nikt jeszcze nie mówi że kroją nam się zmiany dotyczące homologacji maszyn i dopuszczeń do użytkowania na budowach
niebawem w podążaniu za dyrektywami Unii Europejskiej UDT, PIP oraz kilka innych instytucji otrzymają umocowania prawne do sprawdzania co jest w papierach i
czy to co jest w papierach maszyny odpowiada temu co wydostaje się z wydechu... nie wystarczy już CE na ramie...
wiem że sprawdzenie działania DPF, DOC (dopalacz utleniający) czy SCR (popularnie zwany ADBLUE) jest trudne w praktyce a w warunkach polowych wydaje się niemożliwe ale to samo mówiono 20 lat temu o oleju opałowym w paliwie a teraz test kosztuje 20pln i ma go każdy policjant czy funkcjonariusz ITD...
oczywiście nie nie mam na myśli kontrolowania kopania szamb i fundamentów na przedmieściach za pomocą maszyn z metryką stwierdzająca pełnoletniość ale na inwestycjach typu autostrada czy centrum handlowe podstawą do przetargów będzie np posiadanie co najmniej 50% sprzętu nie starszego niż 2 lata i spełniającego CE oraz np EURO5... a na budowach pojawią się inspektorzy wewnętrzni (inwestora) i zewnętrzni z agend państwowych... to tylko kwestia czasu i to raczej krótkiego...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez Coval » 23 Mar 2014 23:22

mechanior napisał(a):pozostaje jeszcze kwestia ryzyka, gwarancji i odpowiedzialności, w przypadku Golfa czy A4 to kilka tysięcy za ewent. naprawę silnika, a przy maszynach ta kwota może być nawet 20-30 krotnie większa... kto poniesie takie ryzyko?


Nie rozumiem dlaczego ma się uszkodzić motor przez usunęcie dpf? Przecież się wycina mape dpf ze wsadu lub obniża ich wartości. Na wtrysk i inne podzespoły nie ma nic wspólnego. Są również emulatory ze specjalnym mikrokontrolerem i eepromem, wpina się je w czujnik spalin, sterownik zawsze myśli ze jest ok. Nie trzeba wtedy ruszac sterownika oraz wrzucać nowego oprogramowania.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez mechanior » 27 Mar 2014 22:31

No tak, pozostaje tylko wyprodukować dedykowane emulatory i wsady EEPROM czy FLASH do każdej maszyny... próbowałeś kiedyś zrobić cokolwiek z elektroniką w maszynie? zmienić np wartości wyświetlania temperatury na monitorze LCD? albo moment pojawiania się komunikatu alarmowego w zależności od temperatury silnika... to przecież proste :faja:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez Coval » 27 Mar 2014 22:40

mechanior napisał(a):No tak, pozostaje tylko wyprodukować dedykowane emulatory i wsady EEPROM czy FLASH do każdej maszyny... próbowałeś kiedyś zrobić cokolwiek z elektroniką w maszynie? zmienić np wartości wyświetlania temperatury na monitorze LCD? albo moment pojawiania się komunikatu alarmowego w zależności od temperatury silnika... to przecież proste



Bardzo proste, kwestia dobrania odpowiedniej rezystancji, oporności prądu. Bardzo tanie i szybkie w montażu. Tak się oszukuje sterownik. Szczególnie wtedy jest pomocne kiedy po chipie w osobówce jest za mało mocy, to wtedy trzeba manipulować czujnikami żeby był duży wiekszy przyrost :mrgreen: Bo nieraz jest problem żeby check sumy ominąć.

Odnośnie DPF Takie emulatory są już do kupienia dla osobówek. Z maszynami budowlanymi to jest tylko kwestia czasu. W rolniczych już to można dostać. Jeśli jest dobrze zrobiony wsad z mapami nie ma szans na uszkodzenie motoru. Oczywiście były kiedyś takie tanie chip-boxy dla osobówek, były przypadki wyrzuconej korby przez blok na zewnątrz :mrgreen:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez mechanior » 27 Mar 2014 23:15

Producenci nie są idiotami, ja wiem że to tylko kwestia czasu a właściwie kasy którą będzie w stanie zapłacić klient za emulację ale druga strona też się zabezpiecza, istnieją systemy oparte na pomiarze ciśnienia i zawartości tlenu a komputer silnika "czasem" zmienia parametry obserwując zmiany wskazań, jeśli nie zmieniają się zgodnie z oczekiwaniami - ergo ktoś grzebał więc BACH! tryb awaryjny i obcięcie o 30% mocy....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez Coval » 27 Mar 2014 23:28

mechanior napisał(a):Producenci nie są idiotami, ja wiem że to tylko kwestia czasu a właściwie kasy którą będzie w stanie zapłacić klient za emulację ale druga strona też się zabezpiecza, istnieją systemy oparte na pomiarze ciśnienia i zawartości tlenu a komputer silnika "czasem" zmienia parametry obserwując zmiany wskazań, jeśli nie zmieniają się zgodnie z oczekiwaniami - ergo ktoś grzebał więc BACH! tryb awaryjny i obcięcie o 30% mocy....


To już tak jest, pisałem już, dobrze napisana mapa w mikrokontrolerze i jest ok. Takie coś to jest normalne.

A co powiesz na takie zabezpieczenie, że podczas diagnostyki maszyny trzeba się łączyć z internetem, zalogować się na login i hasło dealera , i można to robić np. tylko w od pon-pt, od 9-18? I tylko wtedy kiedy serwis dostał zgłoszenie i wysłał serwisanta na wskazane wcześniej miejsce przez właściciela. A z góry jest kontrolowany przez gps, czy nie błądzi jadąc do maszyny... :mrgreen:

Niedługo żeby sprawdzić stan oleju hydraulicznego trzeba będzie wezwać serwis... bo oczek już nie będzie ani czujników... Przesadzają już z tymi zielonymi płytkami :crazy:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez mechanior » 28 Mar 2014 01:08

kowalki napisał(a):A co powiesz na takie zabezpieczenie, że podczas diagnostyki maszyny trzeba się łączyć z internetem, zalogować się na login i hasło dealera , i można to robić np. tylko w od pon-pt, od 9-18? I tylko wtedy kiedy serwis dostał zgłoszenie i wysłał serwisanta na wskazane wcześniej miejsce przez właściciela. A z góry jest kontrolowany przez gps, czy nie błądzi jadąc do maszyny..

Znam :faja: ale takie firmy szybko notują spadek sprzedaży nowych maszyn, nikt nie jest idiotą więc na wtórnym rynku popularna maszyna to taka co tania jest w eksploatacji a jak ktoś nie może sprzedać maszyny używanej to nie kupi tej samej marki, prawda?
Dlatego JCB, CAT i wiele innych marek nie cudują z zabezpieczeniami bo odbija się to na CAŁEJ MARCE i obrocie używkami... niektórzy myślą a innym się wydaje że są cwani...
Uważam że w CATach oczka do oleju dalej będą, ale w niektórych markach poznikają tak jak napisałeś...

W VOLVO każde wydanie interfejsu diagnostycznego jest notowane w serwisie i korelowane z numerem seryjnym maszyny z zamówienia, klientem i mechanikiem a sam interfejs jak i maszyna zapisują numery seryjne tego co było podpięte, softy są dostępne wyłącznie na zamówienie dedykowane do numeru seryjnego maszyny i przychodzą w formie części zamiennych (ponoć da się je załadować tylko raz), sposobów jest wiele tylko czy to ma sens na dłuższą metę?
W USA każdy może kupić pełną dokumentacje techniczną CAT wraz z oprogramowaniem i abonamentem na aktualizacje a nawet z dostępem do całodobowego centrum wsparcia technicznego (mechanik przez telefon)... I to moim zdaniem generuje wizerunek marki!
Kto kupi zasrane, skomplikowane i zabezpieczone jak lotnisko w Tel Avivie Volvo jak można mieć CATa którego niebawem naprawi każdy mechanik w kraju? :faja:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez Coval » 28 Mar 2014 01:30

mechanior napisał(a):Kto kupi zasrane, skomplikowane i zabezpieczone jak lotnisko w Tel Avivie Volvo jak można mieć CATa którego niebawem naprawi każdy mechanik w kraju?


Nikt. Ludzie już się "najedli" tą elektroniką i mają dość, teraz sam często widzę stare maszyny , które zostały naprawione za normalne pieniądze i pracują dalej.

Im prostsza maszyna nowa , tym lepiej dla klienta, jeżeli Cat takim jest, to napewno ta marka w polsce przyjmie się bardziej.

W gazetach rolniczych , można wyczytać, że rolnik chętnie by kupił nowy traktor, ale bez elektroniki, tylko problem w tym że już takiego się kupić nie da :mrgreen:
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez wesoly » 29 Mar 2014 17:39

mechanior napisał(a):Kto kupi zasrane, skomplikowane i zabezpieczone jak lotnisko w Tel Avivie Volvo jak można mieć CATa którego niebawem naprawi każdy mechanik w kraju?



Zgadzam się z tobą im mniej elektroniki tym lepiej. Mam Volvo z 2002r bez tej elektroniki i niestety ona śmiga a nowe maszyny stoją Przez DPF.
No co do maszyn każda marka ma swoje faworyty. Miałem na testach ładowarkę Liebherra czy Hitachi i niestety nie sprawdziły się w moich warunkach pracy.

Jeśli chodzi o serwisy to właśnie to pewnie do tego dojdzie że do każdej pierdoły trzeba będzie ich wzywać.

wesoly
Fizol

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 13 Kwi 2011 14:47

Chcę usunąć filtr cząstek stałych DPF Volvo L180G

Postprzez mechanior » 29 Mar 2014 18:14

Jednak nie przeczytaliście dokładnie tego co napisałem.

Niebawem każda maszyna będzie - o ile już nie jest - wyposażona w średniej wielkości sondę orbitalną do zarządzania pracą każdego systemu, tylko że dostęp do serwisu pozafabrycznego będzie różny a i ceny podzespołów odstają od siebie znacznie...
Więc cóż z tego że maszyna będzie cudowna i piękna jak po 5 latach nie będzie się dało jej sprzedać za godny pieniądz bo nikt o zdrowych zmysłach nie kupi za 200 tysięcy koparki do której za każdą najdrobniejszą awarią trzeba będzie wzywać mechanika za 200 pln za godzinę a programowanie kompa po awarii kosztuje 3000 pln... podczas gdy do innej z tego samego roku wystarczy książka błędów ściągnięta z neta, zestaw narzędzi z Castoramy za 500pln i części z najbliższego sklepu rolniczego...

Zamknięcie możliwości łatwej i taniej eksploatacji czyli nastawienie na DOJENIE użytkownika za pomocą serwisu fabrycznego to krótkowzroczne i infantylne myślenie... zauważcie że najpopularniejsze maszyny wcale nie są najtańsze ani najlepsze.
Pewnie wiele w tym sukcesie marketingu i reklamy ale znacznie lepiej działa POPULARNOŚĆ wywołana łatwą eksploatacją i odwrotnie - łatwa eksploatacja powoduje że coraz więcej klientów decyduje się na zakup danej marki czy modelu.

Dlatego na pytanie jaką maszynę kupić zawsze odpowiadam: A jakie są najpopularniejsze w twojej okolicy?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej