wibako

Deutz f2l511 dostaje się olej do komory spalania

Moderator: mechanior

Deutz f2l511 dostaje się olej do komory spalania

Postprzez mechanior » 14 Kwi 2014 22:56

HEH :mrgreen: ...
Dodam do tej burzy mózgów swoje trzy grosze:
W nowoczesnych układach zasilania diesla (ale także GDI benzyny czy wtrysku pośredniego) paliwo pełni rolę CZYNNIKA CHŁODZĄCEGO dlatego we wtryskiwaczach CR i POMPOWTRYSKACH określony przelew jest wartością przewidzianą w procesie projektowania/produkcji...
Więc FABRYCZNIE NOWY i w 100% SPRAWNY wtrysk ma już określony przeciek wewnętrzny...
z tego co pamiętam jest to od 20 do 30 mm3 na sekundę przy stałym ciśnieniu wtrysku około 600bar.
Chłodzenie paliwem jest tak ważne, że systemy zasilania diesla gazem LPG/CNG mają ograniczenia w udziale gazu w mieszance do max 70% by utrzymać przepływ paliwa we wtryskiwaczach na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo jego pracy.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

Re: Deutz f2l511 dostaje się olej do komory spalania

Postprzez Coval » 14 Kwi 2014 23:04

mechanior napisał(a):HEH :mrgreen: ...
Dodam do tej burzy mózgów swoje trzy grosze:
W nowoczesnych układach zasilania diesla (ale także GDI benzyny czy wtrysku pośredniego) paliwo pełni rolę CZYNNIKA CHŁODZĄCEGO dlatego we wtryskiwaczach CR i POMPOWTRYSKACH określony przelew jest wartością przewidzianą w procesie projektowania/produkcji...
Więc FABRYCZNIE NOWY i w 100% SPRAWNY wtrysk ma już określony przeciek wewnętrzny...
z tego co pamiętam jest to od 20 do 30 mm3 na sekundę przy stałym ciśnieniu wtrysku około 600bar.
Chłodzenie paliwem jest tak ważne, że systemy zasilania diesla gazem LPG/CNG mają ograniczenia w udziale gazu w mieszance do max 70% by utrzymać przepływ paliwa we wtryskiwaczach na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo jego pracy.


Dokładnie. Chciałem to napisać w następnych postach.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Re: Deutz f2l511 dostaje się olej do komory spalania

Postprzez Kamal » 23 Kwi 2014 10:02

kowalki napisał(a):W którym miejscu dokładnie docierał? Już ci odpowiadam :
Docierał w miejscu Gniazdo igły - Przylgnia igły.
Prawidłowa (szczelna) główka rozpylacza nie powinna puścić ani grama oleju napędowego pod odpowiednim obciążeniem paliwa przez określony czas. W innym przypadku mamy do czynienia z "lejącymi" wtryskiwaczami.
Szczelność w docieranym miejscu nie ma wpływu na mniejszą ilość przelewem paliwa, nawet potrafi go zwiększyć.


Sądząc po twojej odpowiedzi wnioskuję że widziałeś jak to się robi, ale czy wiesz jak to powinno się robić?

Kamal napisał(a):Od jakiej wartości bo się nie dowiedziałem z twojego przydługiego wywodu.

kowalki napisał(a):Od wartości przelewu paliwa.

Podaj konkretne wartości.

kowalki napisał(a):A jakie to ma znaczenie w przypadku powierzchni prowadzącej , luzu prowadzenia oraz dokładności wykonania korpusu rozpylacza? Regenerują , naprawiają lub uszczelniają te elementy?

Oczywiście przez wymianę na nowe. To sam dotyczy wtrysków CR tam w zasadzie można wymienić końcówkę i nadać nowy numer IMA. Co do kąpieli w myjce to zrób zdjęcie mycia takich wtryskiwaczy opartych na folii i w jakim roztworze, a ja dorzucę ( jak mniemam ) później parę kamyczków do tego ogródka.

kowalki napisał(a):Masz mi pokazać w którym miejscu stanęła mi wiedza, chciałbym zacząć czytać jakieś książki na temat działania silnika spalinowego, a nie wiem od czego zacząć.


Od czego kolwiek. Przystępnie sporo zeszytów ćwiczeń jest w sieci z Politechniki łódzkiej

kowalki napisał(a):Czytam ze zrozumiem, i mogę wywnioskować, że czas docierania trwa około 2000 godzin.
Autorem tej instrukcji nie jesteś, więc dlaczego chcesz ją zmieniać ? ?


Tej jak zauważyłeś nie i wcale nie mam zamiaru jej zmieniać tylko rozszerzyć twoją świadomość, bo ja, wiem, dlaczego i co jest tam napisane ( tłumaczenia wklejki z innych instrukcji żeby było szybciej i inne przekłamania.). Czytałeś o gwarancji i jej rozszerzeniu? Rozumiesz znaczenie w tym kontekście takiego ogólnika jak około?

kowalki napisał(a):Sam napisałeś , że jednak ten olej jest zużywany przez ten motor przez okres gwarancji.


A po gwarancji już nie?

kowalki napisał(a):
mechanior napisał(a):HEH :mrgreen: ...
Dodam do tej burzy mózgów swoje trzy grosze:
W nowoczesnych układach zasilania diesla (ale także GDI benzyny czy wtrysku pośredniego) paliwo pełni rolę CZYNNIKA CHŁODZĄCEGO dlatego we wtryskiwaczach CR i POMPOWTRYSKACH określony przelew jest wartością przewidzianą w procesie projektowania/produkcji...
Więc FABRYCZNIE NOWY i w 100% SPRAWNY wtrysk ma już określony przeciek wewnętrzny...
z tego co pamiętam jest to od 20 do 30 mm3 na sekundę przy stałym ciśnieniu wtrysku około 600bar.
Chłodzenie paliwem jest tak ważne, że systemy zasilania diesla gazem LPG/CNG mają ograniczenia w udziale gazu w mieszance do max 70% by utrzymać przepływ paliwa we wtryskiwaczach na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo jego pracy.


Dokładnie. Chciałem to napisać w następnych postach.


Czy aby na pewno? Bo przelewem to nic istotnego nie da się schłodzić. Wstawiam rysunek wtrysku CR Simensa.
Image
Żeby wyeliminować przeciek wewnętrzny musiano by znacznie podrożyć produkcję, a i tak po pewnym czasie eksploatacji by występował. Więc lepiej założyć na tym etapie, że już jest i dostosować do tego inne komponęty. Dodatkowo ciśnienie pomaga też w zamknąć szybciej wtryskiwacz. Chłodzi elementy paliwo, które jest wtryskiwane. A do silników, ZI z wtryskiem bezpośrednim jest instalacja LPDi. Ale jak na razie Vialle zrobiła to FSI, czyli grupa VAG. Natomiast do silników ZS z instalacja gazową tego gazu dawkuje się niewiele i nie ma to na celu tylko smarowania wtryskiwaczy, które mogłyby dostać mniejsza dawkę żeby zachować sprawność tylko żeby nie przekroczyć granicy palności mieszanki, która jest dostarczana tak jak w tradycyjnym silniku ZI
No wiesz co to ja tu zrywam ścięgna palców uderzając w klawiaturę a ty mi pochwała nie chcesz kliknąć? Tego to się po tobie nie spodziewałem Popraw to Następnym razem tego błędu nie zrobię
Klikaj tylko się nie tłumacz że ci lewy klawisz myszy wysiadł

Awatar użytkownika
Kamal
Fachoperator

Maszyna: Atlas 65 x5


Deutz f2l511 dostaje się olej do komory spalania

Postprzez ksieciunio » 23 Kwi 2014 12:46

do chlodzenia wtryskiwaczy sluzy paliwo wtryskiwane do silnika nie przelew,to jest problem podczas montarzu instalacji LPG w silnikach ZI z wtryskiem bezposrednim .
normalne instalacje gazowe odlaczaja wtrysk benzyny poedczas pracy na gazie w GDI (wtrysk bezposredni) powoduje to uszkodzenie wtryskiwaczy wskutek zbyt wysokiej temperatury koncowki.
wtryskiwacze w silnikach z systemem HEUI sa dodatkowo chlodzone plynem z ukladu chlodzenia .

ksieciunio
Operator

Maszyna: hammelmann aquajet 12


Re: Deutz f2l511 dostaje się olej do komory spalania

Postprzez Coval » 23 Kwi 2014 14:10

Kamal napisał(a):Sądząc po twojej odpowiedzi wnioskuję że widziałeś jak to się robi, ale czy wiesz jak to powinno się robić?


Ale tym sposobem nie uszczelnisz korpusu oraz czopu iglicy.

Kamal napisał(a):Podaj konkretne wartości.


Dla jakich wtryskiwaczy chcesz?

Bosch ? Delphi? Podaj numery seryjne dokładnie.

Kamal napisał(a):To sam dotyczy wtrysków CR tam w zasadzie można wymienić końcówkę i nadać nowy numer IMA


Sama końcówka to nie wszystko, często przy nowej końcówce zostaje stary kod IMA. To zależy jeszcze od innych pozespołów wtryskiwacza.

Kamal napisał(a):Co do kąpieli w myjce to zrób zdjęcie mycia takich wtryskiwaczy opartych na folii i w jakim roztworze, a ja dorzucę ( jak mniemam ) później parę kamyczków do tego ogródka.


Piezo. BOSCH jeszcze nie wprowadził technologii naprawy wtryskiwaczy piezoelektrycznych.
Przetestować oraz sprawdzić takie wtryskiwacze to można, nie ma problemu.

Dlaczego zmieniasz temat na CR ? Autor ma u siebie zwykły wtryskiwacz.

Wytłumacz lepiej, dlaczego w wtryskiwaczu, który nie był ruszany od x lat, jeszcze pewnie od nowości z f2l411 podczas pracy motoru, nie ma przelewu paliwa prosto z wtryskiwacza, bo tu jest problem. I jaki to ma związek z obecnością płomieni podczas pracy w motorze. Trzymaj się tematu.

Kamal napisał(a):kowalki napisał(a):

Mam 3 nowe sekcje w pompie wtryskowej, nowe końcówki BOSCH w wtryskiwaczach, a przelewem widać sporą ilość paliwa! Nagrać film? Nie ma problemu. Wieczorem mogę wrzucić.
Końcówka dobierana wg. według wtryskiwacza, zgodnie z serwisówką Deutza, w BTH fast sprawdzałem dla pewności numery.


Wiesz mnie też wielokrotnie pompiaź fabrycznie nowe końcówki docierał, bo niestety lały.

Kamal napisał(a):kowalki napisał(a):
Oczywiście, są wyjątki, że paliwo nie wraca przelewem, nie powiem,że się z tym nie zgodzę, bo jest tak , ale to są bardzo rzadkie przypadki, jak kropla w morzu. To świadczy o idealnym stanie końcówki oraz jej szczelności.


To normalny nie zużyty wtryskiwacz


Kamal napisał(a):kowalki napisał(a):
A jakie to ma znaczenie w przypadku powierzchni prowadzącej , luzu prowadzenia oraz dokładności wykonania korpusu rozpylacza? Regenerują , naprawiają lub uszczelniają te elementy?

Oczywiście przez wymianę na nowe.


Podczas, gdy nowa końcówka rozpylacza nie jest szczelna, to również ją "docierasz", tak długo aż uzyskasz zerową wartość przelewu i żeby ten wtryskiwacz był "normalny"?No tak, bo i dlaczego ma się paliwo marnować...Podaj mi adres do Autoryzowanego Serwisu, w którym dokonujesz naprawy wtryskiwaczy , z chęcią chciałbym zobaczyć jak oni to wykonują(regenerują końcówkę rozpylacza poprzez docieranie,aby zmiejszyć przelew)-pewnie każdy wtryskiwacz, który od nich wychodzi, ma przelew zerowej wartośći, nawet te od CR...


Kamal napisał(a):Od czego kolwiek. Przystępnie sporo zeszytów ćwiczeń jest w sieci z Politechniki łódzkiej


To pokaż mi, w którym miejscu w tych zeszytach, regeneruje się końcówkę rozpylacza szlifując gniazdo igły z przylgnią igły w celu zlikwidowania przecieku miedzy czopem iglicy a powierzchnią prowadzenia?

Kamal napisał(a):Czy aby na pewno? Bo przelewem to nic istotnego nie da się schłodzić. Wstawiam rysunek wtrysku CR Simensa.


Czy aby na pewno ?

Przez przelew chłodzony oraz smarowany jest czop iglicy, oraz jej powierzchnia prowadząca.
Dlatego jakość paliwa decyduje o trwałości układu wtryskowego.

Twierdzisz, że końcówka rozpylacza nie jest istotną częścią wtryskiwacza?

Zwróć uwagę na rysunek, oraz na niebieski kanał,oznaczony cyfra 8, od którego miejsca się rozpoczyna?

Iglica w korpusie rozpylacza jest w stanie wykonać kilka tysięcy ruchów w ciągu minuty, a nawet do 10 tyś. (CR), przy luzie pasowania rzędu 1-3 mikrona. Więc wytłumacz mi, jaka byłaby żywotność tych elementów bez smarowania oraz chłodzenia ?

Ostatnio miałem przypadek , w tradycyjnym, jednosprężynowym wtryskiwaczu BOSCH, na VP.

Nalano oleju napędowego niewiadomego pochodzenia do ciągnika rolniczego. Po TRZECH godzinach pracy, motor zaczął chmurzyć na siwo, biało, niebiesko oraz pracował nierówno. Zapach spalin był gryzący.

Co się okazało, po sprawdzeniu tych wtryskiwaczy(6 sztuk), ciśnienie otwarcia, które powinno wynosić 270 bar, wzrosło na 350 bar !

Po rozebraniu, widoczne były ślady zatarcia na powierzchni prowadzącej w korpusie rozpylacza oraz na iglicy. Końcówki wtryskiwacza oczywiście lały, bo iglica nie była w stanie zamknąć w pełni gniazda igły.

Nie wiem jakim cudem, ale pompa VP przeżyła. Nic jej nie jest, i do dzisiaj pracuje idealnie.

Można wywnioskować, że wtryskiwacze są również bardzo wrażliwe na jakość paliwa, a nawet bardziej niż pompa VP. Nie wspominając już o CR...

Kamal napisał(a):Tej jak zauważyłeś nie i wcale nie mam zamiaru jej zmieniać tylko rozszerzyć twoją świadomość, bo ja, wiem, dlaczego i co jest tam napisane ( tłumaczenia wklejki z innych instrukcji żeby było szybciej i inne przekłamania.). Czytałeś o gwarancji i jej rozszerzeniu? Rozumiesz znaczenie w tym kontekście takiego ogólnika jak około?


Ogólnik "około" został zastosowany, żeby uchronić się przed reklamacjami. Bez przyczyny tego nikt tego nie napisał, więc w okresie gwaracji motor ma prawo zużywać spore ilości oleju. Po 2000 mth, zużycie oleju nadal jest, ale w dużo niższym stopniu.

Kamal napisał(a):Wskaż mi tą serwisówkę. Wystarczy, że podasz mi numer zeszytu i stronę, na której to wyczytałeś.


Czyli takie zabezpieczenie świadczy o poborze oleju. Więc nie rozumiem dlaczego chciałeś żebym Ci podał numer zeszytu oraz stronę na której to jest? Czyżby były inne instrukcje, z których każda pisze co innego na temat tego samego motoru?
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: palpav oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej