wibako

Brak szybkiego biegu SKL 841

Moderator: mechanior

Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez SKL 841 » 15 Lip 2014 09:04

Marka i model maszyny: scheaff SKL 841
Rok produkcji: 1991

Witam koledzy,pomóżcie bo Moja ładowarka już czwarty miesiąc jeździ od "fachowca" do "fachowca".
Oddałem pompę roboczą na reklamację bo słabła,na reklamacji zrobili pompę że zamyka ciśnienie zegary po włożeniu pompy ładowarka robiła "skoki"(jak by ktoś na obrotach bawił się rewersem przód tył)Powiedzieli że to silnik jazdy padł(przesterowywanie) wyciągneli go i rzekomo naprawili,po czym nie ma szybkiej jazdy jest silna ale jeździ tylko wolno na zającu i żółwiu.Stwierdzili ze dekiel od silnika jazdy jest do wymiany(sterowanie z suwakiem)kupiłem cały drugi z gwarancją od sprzedającego.Wczoraj został zamontowany miało już być wszystko super,po czym jest to samo co było na żółwiu i zającu wolna jazda,pod czas jazdy jak się przełącza jest szarpnięcie ale nadal jedzie wolno."Fachowcy"podłączyli bezpośrednio węże z pompy na sterowanie silnika jazdy że powinna być tylko szybka jazda a ona nadal jeździ wolno.Proszę o pomoc bo już maszyna stoi 4 miesiące o kosztach nie mówiąc.Jeśli może znacie kogos kto mi pomoże jestem z łodzi(to zapłacę tylko niech moja ładowarka zacznie chodzić jak powinna)Pozdrawiam i proszę o POMOC. :cry:

SKL 841
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 15 Lip 2014 08:45

Maszyna: scheaff SKL 841

Firma: ROGACZEWSKI


Reklama

simmet

Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez Coval » 15 Lip 2014 10:46

Zapodaj foto pompy oraz silnika jazdy. Numery seryjne tych podzespołów mile widziane.

Wg. mnie coś nie tak z pilotem.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez mechanior » 15 Lip 2014 11:37

Co wspólnego pompa "robocza" ma z pompą jazdy?
KOWALKI - Podanie ciśnienia bezpośrednio na przełączanie wydajności ponoć nie dało rezultatu ale nie wiemy jaka jest wartość ciśnienia sterującego...

Jak szukasz serwisu to w zamieść ogłoszenie w dziale SZUKAM SERWISU
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez SKL 841 » 15 Lip 2014 15:45

Z tego co wiem wartość ciśnienia sterującego wynosi 30 bar (mowie o ciśnieniu przełączającym jazdę)
Nie jestem zbyt dobry w tym temacie dlatego oddałem to fachowcom którzy nie mogą sobie z tym poradzić :cry:

SKL 841
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 15 Lip 2014 08:45

Maszyna: scheaff SKL 841

Firma: ROGACZEWSKI


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez Coval » 15 Lip 2014 21:11

Wiem ,że ciśnienie jest podane, tylko co z tego jak nie ma efektu. Pewnie jest problem z zasileniem pilota wewnątrz obudowy pompy(przeciek, uszkodzenie). Żeby zdiagnozować taką pompę trzeba poświęcić trochę czasu, wymiana części sposobem na "zgadywankę" nie jest drogą do celu...
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez mechanior » 15 Lip 2014 21:45

Tłumaczyłem przez telefon ale powtórzę na forum by było gdzie sprawdzić i zostało dla potomnych.

Z tego co kojarzę to w tej maszynie cewka zmiany prędkości jazdy jest z lewej strony pod kabiną dostępna przez okienko w ramie za tylnym kołem albo od spodu maszyny.
Trzeba sprawdzić czy na wyjściu z tego zaworu (czyli między nim a silnikiem jazdy) pojawia się ciśnienie (około 30 bar) a najpierw sprawdzić go od strony elektrycznej.

Nie rozumiem kilku rzeczy w tym problemie:
1. Oddałeś na reklamację z pompa roboczą to spierdzielili jazdę więc czemu ponownie nie zareklamujesz?
2. Pompa robocza nie ma nic wspólnego z jazdą, nawet do wyjęcia pompy roboczej nie trzeba nic więcej ruszać bo jest na końcu zestawu pomp więc nie kumam jak mogli coś zepsuć. Może czegoś nie zauważyłeś przed oddaniem maszyny?
3. Po co regenerować pompę jazdy skoro zmiana prędkości odbywa się wyłącznie w silniku?
4. Po co wymieniać pokrywę w świeżo zregenerowanym silniku? Jeśli coś nie działa w urządzeniu po naprawie to oddaje się je do reklamacji... no chyba że regeneracja polegała na pomalowaniu silnika, wtedy "regenerator" mógł ci powiedzieć że nie może dać gwarancji na coś czego nie naprawiał... ale jak można to nazwać REGENERACJĄ?
5. "Przesterowywanie", które jak napisałeś naprawili jest moim skromnym zdaniem w pokrywie, więc jak go naprawili skoro kazali wymienić pokrywę z suwakiem?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez Jamar » 15 Lip 2014 22:36

Kolego Mechanior, mogę być w błędzie ale wydaje mi się iż cewka o której piszesz załącza bieg drogowy, natomiast zmiana żółw-zając odbywa się za pomocą dwóch cewek przy hydromotorze. O ile dobrze kojarzę maszynę to wydaje mi się że tam siedzi Rexroth A6VM80DA.
Serwis Maszyn Budowlanych
tel. 788 685 633

Jamar
Fachoperator

  • Posty: 1411
  • Rejestracja: 01 Mar 2013 19:00
  • Miejscowość: Skarżysko Kamienna
  • Pochwały: 98

Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez mechanior » 15 Lip 2014 23:45

Przy hydromotorze zmienia się kierunek jazdy. Maszyna ma tylko 2 biegi otrzymywane przez zmianę chłonności hydromotoru.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez Jamar » 16 Lip 2014 15:57

Kierunek jazdy zadaje pompa. Przy hydromotorze powinny być dwa elektrozawory. Jeden łączy linię ciśnieniową z nastawnikiem, w zależności od kierunku jazdy, z linią A lub B. Drugi łączy linię pilotową z regulatorem lub regulator ze zbiornikiem, zmieniając w ten sposób wydajność hydromotoru (żółw/zając). Przydały by się zdjęcia. Niektóre maszyny w opcji miały jeszcze dodatkową przekładnię mechaniczną załączaną hydraulicznie za pomocą dodatkowej cewki.
Serwis Maszyn Budowlanych
tel. 788 685 633

Jamar
Fachoperator

  • Posty: 1411
  • Rejestracja: 01 Mar 2013 19:00
  • Miejscowość: Skarżysko Kamienna
  • Pochwały: 98

Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez mechanior » 16 Lip 2014 20:44

Przepraszam popełniłem błąd... jest:
Przy hydromotorze zmienia się kierunek jazdy.
powinno być:
PRZY POMPIE ZMIENIA SIĘ KIERUNEK JAZDY.

Elektrozawory przód-tył są na pompie jazdy, chyba że były jakieś różnice w maszynach SKL841 bo miesiąc temu wymieniałem koledze przy dokładnie takiej maszynie cewki kierunku i cały zawór zmiany prędkości.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez SKL 841 » 17 Lip 2014 09:13

Panowie udało mi się zrobić zdjęcia silnika jazdy i pomp
Załączniki
PHTO0004.JPG
PHTO0003.JPG
PHTO0002.JPG
PHTO0001.JPG
zdjęcia

SKL 841
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 15 Lip 2014 08:45

Maszyna: scheaff SKL 841

Firma: ROGACZEWSKI


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez mechanior » 17 Lip 2014 21:00

Image

Czerwony - elektrozawór kierunku jazdy, druga cewka jest dokładnie po drugiej stronie, koło żółtej strzałki
Niebieski - podstawa elektrozaworu
Zielony, Żółty - korek pomiarowy na obudowie tłoka przestawiacza.

W pozycji neutralnej czyli dźwignia przełącznika kierunku jazdy na środku na obydwu korkach nie powinno być ciśnienia, przy przełączaniu przód-tył powinno się pojawiać identyczne ciśnienie na zmianę, raz na jednym, raz na drugim korku.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez SKL 841 » 18 Lip 2014 17:08

ciśnienie na obydwu korkach jest takie samo od 32 do 35 atmosfer.

SKL 841
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 15 Lip 2014 08:45

Maszyna: scheaff SKL 841

Firma: ROGACZEWSKI


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez mechanior » 18 Lip 2014 20:38

Cały czas czy się zmienia zależnie od kierunku jazdy?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez SKL 841 » 19 Lip 2014 12:44

Przy wyższych obrotach silnika się zwiększa wtedy dochodzi do 35 atmosfer.

SKL 841
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 15 Lip 2014 08:45

Maszyna: scheaff SKL 841

Firma: ROGACZEWSKI


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez mechanior » 19 Lip 2014 19:57

Przeczytaj pytanie i na nie odpowiedz.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez SKL 841 » 21 Lip 2014 08:38

Nie zależnie od kierunku jazdy jest cały czas tak samo.

SKL 841
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 15 Lip 2014 08:45

Maszyna: scheaff SKL 841

Firma: ROGACZEWSKI


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez SKL 841 » 21 Lip 2014 12:18

Cewka pod kabiną przy przełączaniu przycisku w kabinie żółw/zając puka(czyli jak by przełączała).

SKL 841
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 15 Lip 2014 08:45

Maszyna: scheaff SKL 841

Firma: ROGACZEWSKI


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez SKL 841 » 30 Lip 2014 08:46

Koledzy czy ciśnienie na wężu przełączającym suwak w silniku jazdy od razu po włączeniu przycisku na żółwia i jazdy do przodu lub do tyłu?U mnie ciśnienie pokazuje się tam dopiero po dodaniu 1/3 gazu i jest 30 atmosfer.

SKL 841
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 15 Lip 2014 08:45

Maszyna: scheaff SKL 841

Firma: ROGACZEWSKI


Brak szybkiego biegu SKL 841

Postprzez mechanior » 30 Lip 2014 08:54

Powinno być od razu około 30 bar. Niezależnie od obrotów silnika.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej