wibako

Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Moderator: mechanior

Re: Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez radekkowalski » 28 Sie 2014 15:49

Witam
Zmierzyłem ciśnienie na pompie wspomagania.
Na zimnym oleju 80 bar ma małych obrotach, na dużych nieznacznie więcej (ok.100)
Na rozgrzanym połowa tych wartości
Na orbitrolu nie ma żadnej tabliczki z wartością ciśnienia, ale 80 bar to raczej zdecydowanie zamało.
Zadzwonie jutro do hydrotoru i zapytam czy zregenerują taką pompę.

radekkowalski
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 16 Maj 2014 22:24

Maszyna: Kramer 312

Firma: Gosp. Rolne


Reklama

simmet

Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez mechanior » 29 Sie 2014 23:38

Pomp zębatych się nie regeneruje.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez Coval » 30 Sie 2014 00:35

Zawór ciśnieniowy w orbitrolu powinien być ustawiony na około 160-180 bar, zdrowa pompa powinna go otworzyć w ciągu 1 sekundy, kiedy skręcimy kierownicą na max w lewo lub w prawo przy rozgrzanym oleju.
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez bladimir » 14 Wrz 2014 20:22

witam,

i jak zakończyła się przygoda ze wspomaganiem?

bladimir
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 14 Wrz 2014 19:43

Maszyna: Kramer 312

Firma: własna


Re: Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez lodziunt » 06 Cze 2015 14:51

Witam serdecznie. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem kramera 312 - z tylną osią skrętną.
Mam taki sam problem z kramerem j/w- tzn zanikające wspomaganie kierownicy.
Hamulce są idealne ale wspomaganie już nie. Jak odpale zimną maszynę i przygazuję to wspomaganie powiedzmy ze działa ale z każdą chwila czym bardziej sie rozgrzewa jest gorzej az do całkowitej blokady. Jeśli udało się Panowie rozwiązać ten problem to proszę o pomoc. Napewną się odwdzięczę. Przeczytałem na forum wiele i mam teraz bałagan w głowie. Zawór, hydroakumulator, orbitrol, pompa, a może założyć hamulce od c360. Prosze o kontakt i pomoc. Czy jakieś dokładniejsze informacje jak założyć niezależny hamulec od c360 ktoś posiada - bo nie wiem co zaślepić - połączyć - ominąć ? Pozdrawiam i proszę o pomoc.

lodziunt
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 06 Cze 2015 10:51

Maszyna: Kramer 312

Firma: max-tech


Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez radekkowalski » 09 Cze 2015 23:38

Musisz zmierzyć ciśnienie na pompie od wspomagania na zimnym i na rozgrzanym, żeby zmierzyć musiałem specjalny wąż zakuć bo był tam nie typowy gwint. Jakim olejem masz zalaną hydraulikę????

radekkowalski
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 16 Maj 2014 22:24

Maszyna: Kramer 312

Firma: Gosp. Rolne


Re: Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez lodziunt » 10 Cze 2015 07:29

Witam serdecznie. Problem jest z zorganizowaniem przyrządu do pomiaru ciśnienia. Zdaję sobie sprawę, że właśnie od tego powinienem zacząć. Puki co wstawiłem trójnik między wąż zasilający a zawór (ten z hydroakumulatorem) i na orbitrol puściłem ciśnienie omijając zawór. Teraz pozostaje rozgrzać maszynę i sprawdzić efekt.

lodziunt
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 06 Cze 2015 10:51

Maszyna: Kramer 312

Firma: max-tech


Re: Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez tomeksoczo » 08 Lip 2015 00:08

Witam

Jestem uzytkownikiem Kramerka 512 SE i oczywiscie milem ten sam problem co wszyscy, Brak sterowania na rozgrzanym oleju, pierwszym krokiem bylo zalozenie chodnicy do oleju. takiej z wiatrakiem, Pomoglo , Kramerek dzialal 15 minut dluzej.....Ogolnie jestem laikiem w tych sprawach ale udalo mi sie poradzic z problemem sterowania, wiec wybaczcie mi nie fachowe slownictwo.
Wrecz bardzo nie fachowe.

Pierwszym krokiem bylo odnalezienie przewodu doprowadzajacego olej do pedalu hamulca, Wymontowalem go calkowicie, wychodzi on z SHUT OFF VALVE ktory jest zaznaczony na rozowo w przeslanym skanie. Do zaslepienia otworow uzylem zaslepek z metrycznym gwintem(nie pamietam jaki rozmiar). Prosze sie nie sugerowac polozeniem przewodow na manualu bo moj ShUT OFF VALVE w rzeczywistosci wyglada inaczej. ale latwo go odnalesc po Brake Check Point ktory jest zaznaczony na pomaranczowo.

Jezeli wymontujecie ten przewod i zaslepicie otwory to mozecie sie cieszyc 100% - ym sterowanim waszym Kramerkiem(JEDNYM PALCEM !!! Olej faktycznie sie grzeje tak jak i kiedys lecz nie ma to wplywu na kierowanie pojazdem, bez znaczenia na czas wykonywanej pracy, oczywiscie JEZELI WASZA POMPA NIE JEST USZKODZONA, I NIE MACIE POWAZNIEJSZYCH WYCIEKOW.

Przyczyna braku sterowania na rozgrzanym olej jest wewnetrzy wyciek w pedale hamulca i olej zamiast do "orbitolu idzie z powrotem do zbiornika oleju"

UWAGA!!!

NIE MACIE TERAZ HAMULCOW, tylko dobre sterowanie .O hamulcach napisze jutro....i postaram sie zrobic kilka fotek.


HAMULCE:
Tak jak obiecalem, dwa schematy podlaczenia nowej pomki hamulcowej, w moim przypaku David Brown. A drugi skan od ursus c-360.bardziej szczegolowy opis w schemacie D Browna, ale to dziala na tej samej zasadzie, kwestia podpiecia sie w innym miejscu. PS. Napisanie opisu modernizacji tego ustrojstwa zajelo mi wiecej czasu niz sama modernizacja!!!
Napiszcie jak sie udaly przerobki....szerokiej drogi

WAZNE
W miejscu gdzie przecinacie przewod hamulcowy by podlaczyc pompke, nie zapomnijcie zaslepic konca przewodu ktory wraca do pedalu hamulca.....w przeciwnym wypadku zejdzie wam caly olej hydrauliczny ze zbiornika oleju.
Załączniki
ursus, c360.jpg
ursus c-360
nowe hamulce dvid brown.jpg
David Brown
2015-07-03-184.jpg
uklad hamulcowy50.jpg
Ostatnio edytowany przez tomeksoczo 13 Lip 2015 23:52, edytowano w sumie 3 razy

tomeksoczo
Nowicjusz

  • Posty: 1
  • Rejestracja: 03 Lip 2015 22:35

Maszyna: Kramer Allrad 512SE

Firma: Bally-IRL


Re: Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez lodziunt » 08 Lip 2015 07:28

Witam serdecznie! Dzieki za dobry post - bardzo zrozumiały i pomocny. Poproszę jeszcze o opis konstrukcji i działania nowego hamulca.

lodziunt
Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 06 Cze 2015 10:51

Maszyna: Kramer 312

Firma: max-tech


Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez peckiel » 08 Lip 2015 17:52

Na forum dziękujemy w odpowiedni sposób ---> prawy górny róg postu osoby która pomogła, przycisk POCHWAŁA!
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez mechanior » 08 Lip 2015 22:10

Ale dziękować może tylko autor tematu...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Problem ze wspomaganiem kramer 312 S

Postprzez peckiel » 08 Lip 2015 22:31

O karwasz twarz :bangin: Żem nie doczytał i masz babo placek :oops:
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej