przez marekbuli » 09 Lut 2015 20:30
Marka i model maszyny: Manitou mlt 731 t seria be-2
Rok produkcji: 2004
Numer seryjny: 199978
Witam. Mam pytanie odnośnie luzu pomiędzy zębami wałka atakującego a kołem talerzowym (osie Spicer).
Kiedy kupiłem ładowarkę (grudzień 2011r) był uszkodzony tylny most. Dokładnie wysiadło łożysko na wałku atakującym, a ci co to naprawiali nie rozumieli jak reguluje się odległości. Doprowadziło to w krótkim czasie do uszkodzenia zębów na kole talerzowym. Po zakupie ładowarki wymieniliśmy komplet. Dostałem od znajomego instrukcje montażu, w której zawarto poszczególne zasady montażu i regulacji szczeliny (wzór obliczania grubości podkładek). Jednakże nie mieliśmy potrzebnych narzędzi specjalnych pokazanych na rysunkach. Z pomocą przyszedł sąsiad, który posiada firmę transportową (obecnie 53 ciężarówki) oraz prowadzi warsztat naprawy ciężarówek. Z jego pomocą udało się w miarę dokładnie ustawić wałek i koło.
Ostatnio zauważyłem luz w trakcie pokręcania wałkiem napędowym. Obwodowo ten ruch wynosi ok. 2,5 mm (zmierzony pomiędzy talerzem ochronnym uszczelniacza a obudową) , tzn że jest luz pomiędzy wałkiem a kołem
I tu moje pytanie czy ten luz jest w granicach normy, czy tez trzeba go jak najszybciej usunąć.
Koło i wałek są dosyć drogie, więc nie chciałbym kupować następnego kompletu, no jak to najlepiej zrobić bez wymaganych przyrządów
pozdrawiam
marekbuli
Pomocnik operatora
- Posty: 97
- Rejestracja: 13 Sty 2012 20:21
Maszyna: manitou 731t