przez Piotr mc 85 » 30 Sie 2015 11:51
W większości maszyn stan oleju sprawdza się na chodzie i skrzynia powinna być wstępnie rozgrzana ok. 40*C, dlatego że podczas pracy olej wypełnia zmiennik i chłodnicę, po wyłączeniu silnika olej z tych podzespołów spływa do skrzyni przez co mocno wzrasta jego stan.
Są różne rodzaje wskaźników rurka szklana, bagnet, korek kontrolny np. Volvo ma rukę i dwa zakresy "min - max" dla slinika na chodzie i wyłączonego, XCMG (skrzynia ZF) ma bagnet z zakres min. , 40*C i 80*C (minimum , olej zimny i olej rozgrzany), Hanomag'a skrzynię też sprawdza się na chodzie mimo oddzielnego zmiennika momentu. Nie pozostaje nic innego jak sprawdzenie w DTRce, nie powinno być problemu z jej zdobyciem bo maszyny popularne są nawet teraz.
Pozdrawiam Piotr
Piotr mc 85
Fachoperator
- Posty: 1318
- Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
- Miejscowość: Jaźwina
- Pochwały: 34
Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5
Firma: Kopalnia