Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

JCB 530-70 problem z braniem oleju

29 Lis 2015 20:10

Marka i model maszyny: JCB 530-70
Rok produkcji: 2002
Numer seryjny: bez turbo

witam
Mam problem z ładowarką jcb 530-70 silnik perkins. Ładowarka miała dość duże przedmuchy na silniku pod korkiem wlewu oleju jak i przez miarkę oleju i w związku z tym decyzja padła o remoncie silnika. Zostały zmienione pierścienie na nowe zamienniki, komplet panewek i komplet uszczelniaczy zaworowych oczywiście nowe uszczelki i planowanie głowicy.Po złożeniu silnika nawet ładnie odpalił przedmuchy o 80 procent mniejsze aczkolwiek jeszcze są ,natomiast silnik strasznie kopci na niebiesko a olej tak rzuca na wydech że po całej nocy pod tłumikiem kałuża oleju i opryskane pół ładowarki w oleju. Dodam ,że ładowarka przepracowała około 15 godzin na wolnych obrotach a kolejne 50 godzin na 1000 obrotów na minute, kopcenie i plucie oleju przez tłumik nie ustało. Proszę o jakąś podpowiedz co się dzieje i co można zrobić aby zapobiec tej usterce gdyż nie sądze aby po tylu godzinach pracy silnika było to jeszcze normalne, dodam że stare pierścienie były mocno zużyte i silnik nie kopcił tak mocno przez wydech.
Dzięki i pozdrawiam

JCB 530-70 problem z braniem oleju

29 Lis 2015 22:11

A tuleje w bloku byly honowane? w innym wypadku nowe pierścienie to pudrowanie syfa. A efekt widoczny powyzej.

JCB 530-70 problem z braniem oleju

29 Lis 2015 22:25

tuleje ma na stałe a stan trzech tulei był nawet względny jedna tuleja pierwsza od kabiny miała dość znaczny luz względem tłoka

EDIT MOD:
tam nie ma tulei tylko to jest monolit blok i nie były hanowane ale pierścienie po włożeniu w cylinder były dość dobrze spasowane bo przerwa była mała

JCB 530-70 problem z braniem oleju

29 Lis 2015 23:16

Nie w tym dziale co trzeba założyłeś temat. Przeniosłem. Uzywaj opcji edytuj jeżeli chcesz coś dodać do posta, a nie minęło 24h.

Mimo, że to monolit to się oddaje do zakładu, zrobią ci honowanie i inne potrzebne zabiegi przy remoncie silnika.

Re: JCB 530-70 problem z braniem oleju

30 Lis 2015 00:17

Stawiałbym na pęknięty pierścień olejowy.

JCB 530-70 problem z braniem oleju

30 Lis 2015 00:40

kasztelan napisał(a):Zostały zmienione pierścienie na nowe zamienniki, komplet panewek i komplet uszczelniaczy zaworowych oczywiście nowe uszczelki i planowanie głowicy


I to ma być remont? Jaja se robisz... pokleiłeś problem i spodziewasz się sukcesu?
Niestety te silniki nie znoszą takiego traktowania... REMONT BLOKU!

JCB 530-70 problem z braniem oleju

30 Lis 2015 10:09

Jaj se nie robię kolego (mechanior) blok nie wyglądał źle a po zmierzeniu starych pierścieni wynik był tragiczny zwłaszcza na pierwszym cylindrze więc kupiłem pierścienie i wkładając je do cylindra naprawdę były dobrze spasowane a na tłokach rowki również były w dobrym stanie

JCB 530-70 problem z braniem oleju

30 Lis 2015 19:37

Ale to jest totalna kupa a nie remont, myślisz że wsadzisz tłok na nowych pierścieniach i będzie git? Wiesz w jakim celu robi się w ogóle honowanie cylindrów? ( nie ważne tuleja mokra, sucha itd) bo po pewnym czasie eksploatacji wszystko się wyciera i robi się owal, czy to w płaszczyźnie poziomej czy też pionowej.

A jak opowiadasz takie pierdoły że wsadziliście tłoka na nowych pierścieniach i ciasno siedział to głowę daje ze nikt tam ani średnicówki nie przyłożył żeby zbadać co ten blok jest warty. A na pewno nadaje się do remontu. Stąd też masz efekt jaki masz że sra olejem pod siebie.

Dać blok do honowania cylindrów, do sprawdzenia osiowości czopów wału, w razie potrzeby honować czopy, wał do sprawdzenia, w razie potrzeby do szlifu. I dopiero składać.

A to co zrobiliście to jest zwykłe pudrowanie syfa, jak już powyżej Ci napisałem kolego.

JCB 530-70 problem z braniem oleju

14 Gru 2015 19:46

kolego mechanior masz racje takie remonty to gówno nie remont ale taka nauka przychodzi dopiero jak się człowiek przejedzie. pozdrawiam.
Wyślij odpowiedź