wibako

Problem z silnikiem Perkins RG

Moderator: mechanior

Problem z silnikiem Perkins RG

Postprzez grisza661 » 29 Lis 2016 22:53

Marka i model maszyny: masey ferguson 8947
Rok produkcji: 2006
Numer seryjny: 363612063

witam jeszcze raz (niestety) problem który występuje wygląda następująco silnik perkins rg 37985 miał remont kapitalny był szlif wału są nowe tłoki szlif tulei sprawdzono szczelność tulei jak i głowicy planowanie głowicy jak i bloku silnika nowa uszczczelka pod głowicą uszczelniacze zaworów nowa (roczna) turbo sprężarka pompa paliwa po remoncie (układ paliwa delphi) nie ruszane jeszcze końcówki wtrysku .Problem polega na tym że po dodaniu gazu, obciązenie wieksze po prostu rzygnie płynem ze zbiorniczka wyrównawczego tak działo się wcześniej walneła jedna uszczelka potem druga teraz ten cały remont i powtórka z rozrywki w firmie gdzie był szlif bloku też rozkładają ręce pomysły jakie mam to turbina może zbyt doładowuję bo na moje ten silnik stuka pamietam jak chodził kiedyś a jak teraz druga opcja to pompa paliwa nie podaje w cykl choc to mało prawdopodobne bo była blokowana i dodatkowo znaczona przed demontażem na rozrządzie czy możliwe że zmienił sie kąt podawania paliwa i stąd te problemy? Głowicy jeszcze nie zdjąłem wiec nie wiem czy puszcza przez uszczelkę i stąd ten wydmuch poprzednie uszczelki były wypalone na drugim cylindrze ale nie było planowania bloku gdzie był duży ubytek właśnie tutaj jak utrzymujemy obroty do powiedzmy 1200 1500 jest ok temperatura wzorowa jak wywali wodę ze zbiorniczka i układu po paru razach to już wskakuje na czerwony nie mam już pomysłu gdzie szukać proszę o pomoc

grisza661
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 30 Sie 2013 19:55

Maszyna: ładowarka masey ferguson


Reklama

simmet

problem z silnikiem

Postprzez mechanior » 30 Lis 2016 01:06

Cudów nie ma... Głowica w górę i pomiar płaszczyzny bloku oraz głowicy, jeśli tutaj będzie wszystko w porządku to trzeba zbadać szczelność głowicy jak i bloku, również po rozgrzaniu.

Pytania ważne mam:
- z jakim momentem i w jakiej kolejności dokręcano głowicę?
- jaki typ uszczelki zastosowano?
- sprawdzono śruby?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


problem z silnikiem

Postprzez grisza661 » 30 Lis 2016 01:20

Moment na 3 razy 50N 90N 110N dokrecanie od środka spiralnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara uszczelka tak jak w orginale (chyba bo przy pierwszym demontażu tak była potrójna metalowa .Sruby do głowicy nowe

grisza661
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 30 Sie 2013 19:55

Maszyna: ładowarka masey ferguson


problem z silnikiem

Postprzez grzegorz200 » 30 Lis 2016 19:35

na tym silniku juz nie jeden poległ.i chodzi własnie o kolejność dokręcania i moment.z pamięci nie powiem , ale są różne momenty dokręcenia..potem jeszcze dociąga się o odpowiedni kąt.i kolejność nie jest zgodna z ruchem wskazówek zegara.ale i tak trzeba zacząc od pomiarów i sprawdzenia szczelności tak jak mechanior pisze
części , serwis maszyn Bobcat.Sambron , MF ..666 601 687

grzegorz200
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 03 Kwi 2011 19:57
  • Miejscowość: podlaskie
  • Pochwały: 64

Maszyna: Bobcaty......:)


Re: problem z silnikiem

Postprzez grisza661 » 30 Lis 2016 21:19

Tak znalazłem w necie na ten silnik takie momenty jak i kolejności w sumie na nowe szpilki zalecali po dorzucać po 10N co do kolejności to tak jak pisze albo krzyżowo jeszcze znalazłem ale tez od środka . A co do szczelności to gdzie takie coś zrobić na gorąco . Na innym forum znalazłem podobny problem gość wymienił mase uszczelek i nic dopiero po wymianie głowicy ma spokój . Firma gdzie planowali i sprawdzali głowice działa od 20 lat jak nie więcej jeszcze ojciec tam zawoził wały do szlifu i te sprzęty chodzą do dziś a tutaj takie problemy . Znów firma gdzie był blok to na 200 % mówią ze cylindry są szczelne ,teraz znów demontować wszystko ok ale gdzie to zawieść . może kupić uzywaną głowicę (golasa ) na sprawdzenie

grisza661
Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 30 Sie 2013 19:55

Maszyna: ładowarka masey ferguson


problem z silnikiem

Postprzez mechanior » 02 Gru 2016 02:17

No i polegliście na tym silniku dokładnie... tak jak dziesiątki serwisów i użytkowników w całej Polsce :mrgreen:
A na forum pisaliśmy wiele razy!
Nie te momenty, nie taka kolejność, zła technologia! Skąd wziąłeś te momenty? Do silnika RG?? Pokaż tą stronę czy źródło które tak podaje?

Silnik taki mam u siebie po remoncie, kończę właśnie pasowanie wysokości tłoków po osiowaniu bloku i szlifie płaszczyzny (korekta 0.7mm), głowice mam dostępną od ręki, kompletna, uzbrojona, po pełnej regeneracji. Kompletny, spasowany i zmontowany blok z wałem, panewkami, korbowodami, tłokami za 2-3 dni.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: problem z silnikiem

Postprzez Jamar » 02 Gru 2016 08:34

Moment 50Nm, następnie 100Nm, następnie kąty w zależności od długości śrub. Kolejność w spiralę ale od zewnątrz do środka. Jeśli dokręciliście tylko na 110Nm, to tak na prawdę jej nie dokręciliście. Ponadto jeśli stuka to wtryski do sprawdzenia.
Serwis Maszyn Budowlanych
tel. 788 685 633

Jamar
Fachoperator

  • Posty: 1403
  • Rejestracja: 01 Mar 2013 19:00
  • Miejscowość: Skarżysko Kamienna
  • Pochwały: 98

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej