Witam,
Kramer 312 slx to nowsza wersja 312 sl, w czarnej kabinie. Tu konstrukcja jest trochę inna, niż w klasycznej ładowarce.
Napewno masz przekładnie powershift w elektrycznej manetce z lewej strony pod kierownicą, która obsługuje kierunek jazdy przód i tył oraz przełożenie 1 i 2.
Tylny most jest połączony ze skrzynią biegów powershift. Olej do skrzyni wlewasz przez obudowę tylnego mostu, odkręcając czerwony korek za lewym tylnym kołem, po skręceniu kołami w lewo, wlewasz olej do końca, aż wyleje się otworem wlewowym.
Olej ATF dextron IID .
Sprzęgło hydrokinetyczne(element jazdy), jest zasilane olejem z hydrauliki. Aby maszyna poprawnie pracowała, należy do hydrauliki zalać olej ATF dextron IID (70 litrów) ze względu na sprzęgło hydrokinetyczne, tak zaleca producent...
Zalanie innego oleju może spowodować pogorszone właściwości jezdne tej ładowarki, lub doprowadzić do uszkodzenia samego sprzęgła.
Tylny most jest zintegrowany ze skrzynią biegów. Ten podzespół pracuje na własnym oleju, pompie olejowej oraz filtrze oleju, który jest pod ładowarką.
Układ hydrauliki to co innego, filtr oleju jest za kabiną, po prawej stronie. W tym układzie pracuje wspomaganie kierownicy, hamulce, sprzęgło hydrokinetyczne oraz główna hydraulika - 70 litrów oleju.
Olej w tylnym moście spuścisz okręcając korek pod mechanizmem różnicowym. Z przekładni z przodu odkręcisz przewód ssawny i część oleju powinno spłynąć. Odkręć przy okazji sitko z magnesem i sprawdź zawartość opiłków. Jazda na oleju przekładniowym w skrzyni PowerShift obniża sprawność ładowarki ze względu na sklejanie się tarczek w mokrym sprzęgle oraz ich uszkodzenie. Przegrzanie przekładek powoduje ich wyginanie oraz blokowanie się kilku sprzęgieł jednocześnie. Przepłukaj układ 2-3 razy olejem ATF. Po każdym zalaniu uruchom ładowarkę na kilkanaście minut, załączaj jazdę przód / tył, 1 i 2 przełożenie. Powinno pomóc.
Pozdrawiam.
Autor postu otrzymał pochwałę