wibako

Termostat w teleskopie JCB

Moderator: mechanior

Termostat w teleskopie JCB

Postprzez budremex » 17 Sty 2017 20:20

Marka i model maszyny: JCB 535-140
Rok produkcji: 2005
Numer seryjny: SLP5AKKG5E1186100

Witajcie,

Podejrzewam, że będę miał problem z termostatem w nośniku teleskopowym JCB 535-140. Podczas szybkiej jazdy w zimne dni ok.-5 stopni C wskazówka na wskaźniku płynu chłodzącego podnosi się zaledwie 1 cm do góry i tak już zostaje. W ciepłe, letnie dni też za wysoko nie przyrasta bo ok 2-2,5 cm. Myślę, że doszło do zablokowania termostatu i płyn krąży w dużym obiegu. Teraz na zimę zasłoniłem połowę chłodnicy kartonem i temperatura rośnie do ok 40% białego pola. Pamiętam, że kiedyś nie miałem tego problemu. Niedawno wymieniałem też chłodziwo CARTECHNIC koncentrat na bazie glikolu 50/50 z wodą destylowaną. Wcześniej miałem petrygo. Ponieważ jestem laikiem proszę o podpowiedź, czy mogę jakoś przeczyścić termostat aby się nie blokował, czy będę musiał kupić nowy i co najważniejsze gdzie go szukać :PPPP :mrgreen:
Załączniki
zegar-temperatury-wody-jcb-3cx-4cx.png
czerwoną linią zaznaczyłem miejsce do którego dochodzi wskazówka wskaźnika temp. płynu chłodzącego

Awatar użytkownika
budremex
Pomocnik operatora

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 04 Sty 2014 12:07
  • Miejscowość: Inowrocław
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 535-140, JCB 4CXeco

Firma: BUDREMEX


Reklama

simmet

Termostat w teleskopie JCB

Postprzez zeppelin zm 15 » 17 Sty 2017 20:26

Termostat się wymienia. Nie da się go naprawić. Odpal maszynę niech pochodzi z pól godz. i zobacz czy węże do chłodnicy oraz chłodnica są zimne czy mają temperaturę taką jak silnik. Jeśli są zimne to termostat sprawny jeśli jest ciepła tak jak silnik to termostat do wymiany.
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Termostat w teleskopie JCB

Postprzez mechanior » 23 Sty 2017 19:04