wibako

L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Moderator: mechanior

L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez Fenix » 20 Mar 2017 12:40

Marka i model maszyny: Volvo L150E
Rok produkcji: 2006

Witam.
Mam zalany olej PANOLIN HLP SYNTH 46 chcę wymienić na L-HV 46, jaka jest procedura wymiany oleju na inny?

Fenix
Pomocnik operatora

Maszyna: CAT TH 220 B

Firma: KZN


Reklama

simmet

L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez mechanior » 20 Mar 2017 13:56

Jeśli to olej syntetyczny to teoretycznie musisz wypłukać układ.
Spuścić stary olej ze wszystkich elementów: siłowników, przewodów, rozdzielaczy, potem zalać świeżym olejem i po kilku godzinach pracy ponowić wymianę w celu usunięcia resztek. To daje co najmniej dwie PEŁNE wymiany. W przypadku pienienia się oleju czy innych problemów trzeba dalej płukać do skutku.
Zastanów się czy to ma sens, czy nie lepiej pozostać przy PANOLINie...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez Fenix » 20 Mar 2017 18:55

Wszystkie maszyny są na L-HV 46 oprócz jednej ładowarki ,L-HV , kupuję zbiornik 1000 l i po sprawie .Akurat w tej maszynie mam na uszczelnieniach wycieki na głównych przewodach od zbiornika do pomp więc i tak muszę spuścić olej ,o dziwo w drugiej maszynie z tego samego roku żadnych przecieków ,ale tam mam zalany L-HV. PANOLIN jest olejem biodegradowalnym więc wysyłam próbki do sprawdzenia ,ale jak pęknie przewód to koszt oleju jest nie mały.Pytanie jeżeli posiadam olej L-HV od przesiewacza po 2000 h,czy mogę go użyć do płukania ?

Fenix
Pomocnik operatora

Maszyna: CAT TH 220 B

Firma: KZN


L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez mechanior » 20 Mar 2017 21:48

Nie wiązał bym wycieków z olejem BIO.
Do płukania proponowałbym olej najtańszy hydrauliczny albo silnikowy mineralny.
Zastosowanie używanego oleju to zawsze ryzyko zwłaszcza że przesiewacz nie należy do precyzyjnych urządzeń i w hydraulice może być wiele zanieczyszczeń mechanicznych które nie szkodzą samej kruszarce ale w ładowarce z zaawansowaną hydrauliką już może być różnie, z tego co wiem Liebherr mam napęd hydrostatyczny z dość skomplikowanym systemem sterowania, pompami o zmiennej wydajności itp.
Nie ryzykował bym.
Oleje BIO absolutnie nie są mieszalne z mineralnymi i syntetycznymi, stosuje się do nich również inne filtry.

Autor postu otrzymał pochwałę
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez Fenix » 20 Mar 2017 22:08

Tu chodzi o Volvo L- 150E , po wymianie poinformuje o rezultacie ,dziękuję za szybką pomoc.

Fenix
Pomocnik operatora

Maszyna: CAT TH 220 B

Firma: KZN


L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez mechanior » 20 Mar 2017 22:15

Wybacz, cały czas kołacze mi się w głowie Liebherr, nie wiem dlaczego, 3 razy czytałem co to za maszyna i dalej pisze o hydrostacie... to chyba zmęczenie wiosenne z przepracowaniem :faja:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez Piotr mc 85 » 21 Mar 2017 10:18

Fenix napisał(a):o dziwo w drugiej maszynie z tego samego roku żadnych przecieków ,ale tam mam zalany L-HV. PANOLIN jest olejem biodegradowalnym

To wyposażenie opcjonalne, dlatego więcej kosztuje.
Ja mam HV- 46 tak jak zalecany.
Fenix napisał(a):,o dziwo w drugiej maszynie z tego samego roku żadnych przecieków

Przewody fabryczne czy już wymieniane? Ja też miałem pocenie węży, 4 szt. wymieniłem ze 2-3 lata temu i sucho pod kabiną. To chyba celowy zabieg producenta, coby serwis się nie nudził.
Z tydzień temu wymieniłem dwa pomiarowe od pompy 10 min. roboty, a chciałem się zabierać za zasilanie pompy bo od dołu to z niego kapało a to już w ch... roboty, po odkręceniu osłony wszystko się wyjaśniło.
mechanior napisał(a): pompami o zmiennej wydajności itp.

W Volvo też są stosowane co najmniej od 15 lat albo dłużej.
mechanior napisał(a):przesiewacz nie należy do precyzyjnych urządzeń i w hydraulice może być wiele zanieczyszczeń mechanicznych które nie szkodzą samej kruszarce

Nie zgodzę się. Sytuacje o których piszesz to druciarstwo - serwisanci tych maszyn mówili jak to wygląda. Jak zapcha się filtr na powrocie to go wywalają, bo produkcja musi iść. Później dzwonią po serwis: "przesiewacz stanął", na miejscu okazuje się brak filtra na powrocie i 10 cm piachu na dnie zbiornika, o wymianie nawet nie wspominam bo to obcy temat dla takich użytkowników. Pompy i silniki też długo nie pociągną jak będzie syf pływał i wcale to nie musi być piach. Spuszczałem olej z dużego przesiewacza (kupiłem używkę) po 3 k mth i wcale zasyfiony nie był, jedynie już ciemny odcień miał - tam też był olej HV - 46 czyli najwyższe parametry czystośći.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez Fenix » 21 Mar 2017 22:15

Osłony odkręcałem, wycieki są w głównych przewodach od zbiornika na bloku do pomp ale przez o-ringi, przewody fabryczne. Uszczelnienia kupiłem w serwisie, co do oleju L-hv 46 to w przesiewaczach wymieniam co 2k mth i jak piszesz olej mało co się różni od nowego, filtr zwrotny wymieniam co 1000 mth. Dziwi mnie jedno w tym Volvo, raz na miesiąc muszę dokręcać przewody hydrauliczne bo się pocą na gwintach.

Fenix
Pomocnik operatora

Maszyna: CAT TH 220 B

Firma: KZN


L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez mechanior » 22 Mar 2017 01:00

Chłopaki, powiedzcie dlaczego od kilku dni na forum spotykam się z dziwnymi stwierdzeniami dotyczącymi jakości oleju mierzonej NA OKO czy nawet NA PALEC ??
od kiedy zanieczyszczenia 2-5 mikronów są widzialne ludzkim okiem?

Dlaczego uważam że w przesiewaczu czy kruszarce olej ulega szybszemu zanieczyszczeniu? A na przykład z tego względu że głównymi elementami roboczymi są proste hydromotory pracujące jeszcze w warunkach gigantycznych wibracji podczas gdy w ładowarce lwią część obciążenia powodują siłowniki w których tak naprawdę nigdy metal nie spotyka się z metalem.
Poza tym naturalne wysokie zapylenie też nie zostaje bez wpływu na to co dostaje się do oleju. Rozdzielacze i regulatory przepływu to zazwyczaj bardzo proste wręcz toporne konstrukcje a pompy też zwykle zębate, są to komponenty o niskiej wrażliwości na zanieczyszczenia - ergo: olej pracujący bez problemów w takiej maszynie po długiej eksploatacji może być tak zawalony że wlanie go jako płukanki do ładowarki może wywołać katastrofę.

Olej HV wcale nie jest topowy, są na rynku lepsze poza tym każdy jest jednakowo czysty jak jest nowy, zanieczyszczenia pojawiają się w trakcie eksploatacji i klasyfikacja nie dotyczy czystości a jakości, głownie odporności na temperaturę.
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez Piotr mc 85 » 22 Mar 2017 09:33

mechanior napisał(a):od kiedy zanieczyszczenia 2-5 mikronów są widzialne ludzkim okiem?

mechanior napisał(a):Dlaczego uważam że w przesiewaczu czy kruszarce olej ulega szybszemu zanieczyszczeniu? A na przykład z tego względu że głównymi elementami roboczymi są proste hydromotory pracujące jeszcze w warunkach gigantycznych

Masz rację, ale takie zanieczyszczenia to dokładność filtrów.
mechanior napisał(a):Poza tym naturalne wysokie zapylenie też nie zostaje bez wpływu na to co dostaje się do oleju.

Niektóre maszyny (przesiewacze) mają filtry na odpowietrzniku zbiornika, to na pewno poprawia sytuację.
mechanior napisał(a):Olej HV wcale nie jest topowy, są na rynku lepsze poza tym każdy jest jednakowo czysty jak jest nowy, zanieczyszczenia pojawiają się w trakcie eksploatacji i klasyfikacja nie dotyczy czystości a jakości, głownie odporności na temperaturę.

Nie mówię że to jest top off the top, ale jest lepszy od HM, nie mówiąc już o HL. A czystość, fakt nie doprecyzowałem - tak mi powiedział przedstawiciel i faktycznie jak postawimy wiadro HV i wiadro wody to ciężko odróżnić - chyba tylko przy styku cieczy z naczyniem, np. HL to ciemny że nic przez niego nie widać, nawet w dobrym świetle. Nie wiem czy coś wnosi takie porównanie, ale zwróciło to moją uwagę.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez Fenix » 22 Mar 2017 11:16

Witam.
Do płukania kupiłem olej silnikowy mineralny, na przewodach o-ringi były twarde, po prostu starość dla tego wystąpiły wycieki, od godziny płuczę (pienienia brak dalej zobaczymy)

Fenix
Pomocnik operatora

Maszyna: CAT TH 220 B

Firma: KZN


L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez mechanior » 23 Mar 2017 00:28

HL nie jest ciemny, to handlarz wciska ci ciemnotę, zabarwienie zależy od dodatków więc głownie od producenta, dajmy na to Jasol jest baaaaaaardzo jasny, Fuchs ciemnożółty, DAYTONA jasnożółty. Kolor oleju nie ma nic wspólnego z jego jakością ani zanieczyszczeniami, to bełkot handlowców którzy nie mając pojęcia o czym mówić zaczynają dywagacje by nie przerywać "fachowych" wywodów...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20865
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


L150E Wymiana oleju hydraulicznego na inny

Postprzez Piotr mc 85 » 23 Mar 2017 08:33

Temat na Zlotowe spotkanie, nie można wiedzieć wszystkiego. :oops:
Fenix napisał(a):na przewodach o-ringi były twarde, po prostu starość dla tego wystąpiły wycieki, od godziny płuczę (pienienia brak dalej zobaczymy)

Starość to pojęcie względne, choć coraz mniej bo taki maszyn już nie ma - Hanomag 30 lat, w moich rękach 17 i tylko 1 wąż wymieniony na początku .
Fenix, Powodzenia w płukaniu układu hydraulicznego.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej