12 Cze 2017 08:53
Marka i model maszyny: hanomag 55c
Rok produkcji: 1989
Numer seryjny: 549821
Panowie, mam pytanie jakie oleje powinny być w zmienniku i skrzyni w takim hanomagu? Przeglądając strony producentów dopiero przy mobilu znalazłem wyszczególnienie ale też nie jestem do końca pewny.
Skrzynka rozdzielcza biegów
1st choice
Mobil Delvac 1 Gear Oil LS 75W-90
2nd choice
Mobilube Syn LS 75W-90
3rd choice
Mobilube LS 85W-90
Przekładnia
1st choice
Mobil ATF 220
2nd choice
Mobil ATF 200
Czy "skrzynka rozdzielcza biegów" = skrzynia, a "przekładnia" to zmiennik?
12 Cze 2017 18:14
Nie kolego. I do skrzyni i do zmiennika lej Atf. Są to stare maszyny i trochę słabo z tymi specyfikacjami. My lejemy atf i wszystko śmiga. Jeśli masz hamulce tarczowe suche (a zapewne tak) to do mostu i zwolnicy przekładniowy 75w90.
Dla stuprocentowej pewności możesz zadzwonić do ZOMA to facet wytłumaczy ci dokładnie co i jak.
12 Cze 2017 20:04
W hannomagu 55 nie ma chyba mokrych hamulców tylko w hannomagu70 zbiornik osobno za zbiornikiem hydrauliki
12 Cze 2017 22:02
Zależy jaki model. 55d niejedne mają mokre hamulce. Jest normalne serwo z pompą hamulcową ale jest tam atf wlany u idzie do mostu. Nie każdy 55 tak ma ale się zdążają. Pozatym wszystkie z serii E czyli 50E 60E oraz 70E.
13 Cze 2017 20:54
A możliwe możliwe
13 Cze 2017 21:28
Na pewno
trochę się w tym ręce ubrudziło
14 Cze 2017 09:55
Też trochę się ubrudziłem najbardziej denerwowały mnie zmienniki od 55 szczególnie te cieknące ciekawe że te od 60 ,70e nie ciekły.Czasami pomagało tylko wymiana całej turbiny
.Teraz też mam do zrobienia od 55 i już mnie szlag troszeczkę trafia
14 Cze 2017 14:29
Sebastian Dukarski napisał(a):W hannomagu 55 nie ma chyba mokrych hamulców
Jak nie, mój 55D ma.
Sebastian Dukarski napisał(a):Też trochę się ubrudziłem najbardziej denerwowały mnie zmienniki od 55 szczególnie te cieknące
Gdzie ciekną, obudowa czy wewnętrzne przecieki? U mnie ma 30 lat i na razie śmiga bez wycieków.
15 Cze 2017 08:53
Ale 55c niema ,a miałem przyjemność taką robić
.Leci na zimmeringu na turbinie.Nie pomagały oryginlne uszczelnienia kierunkowe
15 Cze 2017 09:01
Zdażają się mikropęknięcia na turbinie. Znajomy robił to 3 razy i jak rozebrali dorobili zaślepkę, wpompowali powietrze to było widać gdzie puszcza. Resztki oleju spieniły się i wychodziła piana. Wrzucili na tokarnie roztoczyli pospawali i teraz nie cieknie
. Są przypadki że pompa hydrauliczna główna przepuszcza olej i pompuje do zmiennika. Po kilkunastu godzin pracy jest pełno i wyrzuca odpowietrznikiem.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.