Kolego RR Łukasz, rozebrałem siłownik, uszczelnienia wyglądają nie najgorzej nie są spękane,naderwane czy twarde ale dla świętego spokoju je wymienię z tego co znalazłem nie jest to duży koszt. Odkręciłem również ten zawór na denku tłoka, jest on na klucz 16,ma on jedno potoczenie na o ring i jest on również ok, w środku jest zawór,kulka która swobodnie pływa nie widać tam żadnych sprężyn, chciałem go rozebrać ale z tego co widać ma on wprasowaną końcówkę i nie wiem jakiej dokładnie siły trzeba użyć żeby go nie popsuć...?. Co gorsza nie mogę go nigdzie znaleźć w internecie:/jak znasz jakiś sklep bądź inny namiar byłbym wdzięczny.
Druga sprawa dotyczy zamka siłownika wykręciłem go z kostki żeby można było swobodnie wyciągnąć siłownik, było widać w nim resztki gumy z tego co widać najprawdopodobniej siadł któryś z o ringów w tym zamku, jak dokładnie zbudowany jest ten zamek, jest on skręcany w którymś miejscu czy wystarczy wypiąć zabezpieczenie na jego końcu, taki pierścień i wyskoczy tłoczek?
-- 03 Lut 2019 18:49 --
Witam
Nie będę zakładał nowego tematu ponieważ, nowy problem również dotyczy teleskopu. Najpierw chciałbym podziękować koledze RRłukasz ponieważ miał racje jeśli chodzi o awarie zaworka w denku tłoka. Duży plusik dla Ciebie i
(sorry że długo z odp).
Nowy problem dotyczy wsunięcia teleskopu. Wysuwanie działa pięknie,teleskopy wychodzą równo, do samego końca i ma on silę od pychu. Z wsunięciem jest taki myk ze zaraz po odpaleniu można zrobić 3-5 razy tą i s powrotem(wysuw-wsuw) a za 6 razem wsuwanie idzie wolniej, za 7 jeszcze wolniej a za 8 nie można wciągnąć teleskopu. Słychać jak zawór przeciążeniowy puszcza silnik lekko schodzi z obrotów. Obstawiam któryś zamek od wciąganie teleskopu. Jeden jest na siłowniku w środku teleskopu którego jeszcze nie rozbierałem;/ Rozbierałem wszystkie zawory a kostce na górnym siłowniku. Są tam 4 zawory jeden mały wkręcany z boku pięknie chodzi nie zacina się. Na samej górze są jakby dwa zamki jeden większy na klucz 32 i mniejszy na klucz 29(myślę że ten odpowiada za wciąganie) a po miedzy nimi na klucz 22 jakby zawór kierujący(jeśli inna nazwa proszę o wyjaśnienie). Wszystkie 3 zaworu rozebrane nie były uszkodzone,zatarte uszczelnienia nie uszkodzone(nie wymienione na nowe,weekend:(brak sklepu itp.).Po ponownym zamontowaniu cały proces się powtarza. Nie chciałbym wymieniać zaworów w ciemno bo nie są tanie,może któryś z kolegów dokładnie wie który zamek/zamki są od wciąganie teleskopu szczególnie na tej kostce na górnym siłowniku? Może coś jeszcze odpowiada za taki przypadek?Ślizgi i węże ok. Prosiłbym o jakie kol-wiek wskazówki żeby nie wpakować się w niepotrzebne koszty.
Po nocnym postoju można wciągnąć teleskop, ale później dzieje się tak jak na początku.
Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam:)