wibako

Słabe wspomaganie i słaba jazda KRAMER 312SL

Moderator: mechanior

Słabe wspomaganie i słaba jazda KRAMER 312SL

Postprzez RR Łukasz » 20 Cze 2017 21:28

Marka i model maszyny: KRAMER-Werke 312SL
Rok produkcji: 1995
Numer seryjny: 124873

Witam, jak w temacie maszyna ma nowe oleje i filtry oraz pompy odpowiadając za wspomaganie i jazdę.

Sprawa wygląda tak: WSPOMAGANIE
nie działa jak powinno tzn. kręcenie kołem kierownicy przypomina próbę ręcznego obracania pełnej betoniarki :) jak doda się gazu to ciutkę lżej ale też bez rewelacji
JAZDA:
po włączeniu jazdy do przodu/tyłu ( nie ważne czy z gazem wciśniętym do dechy czy na wolnych obrotach ) maszyna stoi ok 15-20s i potem powoli powoli jedzie nie ma szans żeby zaparta o np. ścianę na ziemi zakręciła kołami wyjechanie z jakiego kolwiek dołka to wielkie święto, czasem dzieje się tak że jak nie chce wyjechać na z dołka to daje się gaz do dechy i rusza się przednim ramieniem i czasem pomaga jak by maszyna dostaje troszkę więcej mocy i wyskakuje.

w czym może być problem, jakie powinny być ciśnienia a może ma ktoś jakiś service manual do takiej maszyny to chętnie się dogadam.
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

konserwacja i przeglądy UDT wózków widłowych i podestów
tel: 883 960 007

RR Łukasz
Młodszy operator

  • Posty: 157
  • Rejestracja: 07 Sty 2013 14:51
  • Miejscowość: Zamość
  • Pochwały: 3

Maszyna: brak

Firma: mała :)


Reklama

simmet

Re: Słabe wspomaganie i słaba jazda KRAMER 312SL

Postprzez Coval » 30 Cze 2017 00:45

RR Łukasz napisał(a):Witam, jak w temacie maszyna ma nowe oleje i filtry oraz pompy odpowiadając za wspomaganie i jazdę.

Sprawa wygląda tak: WSPOMAGANIE
nie działa jak powinno tzn. kręcenie kołem kierownicy przypomina próbę ręcznego obracania pełnej betoniarki jak doda się gazu to ciutkę lżej ale też bez rewelacji
JAZDA:
po włączeniu jazdy do przodu/tyłu ( nie ważne czy z gazem wciśniętym do dechy czy na wolnych obrotach ) maszyna stoi ok 15-20s i potem powoli powoli jedzie nie ma szans żeby zaparta o np. ścianę na ziemi zakręciła kołami wyjechanie z jakiego kolwiek dołka to wielkie święto, czasem dzieje się tak że jak nie chce wyjechać na z dołka to daje się gaz do dechy i rusza się przednim ramieniem i czasem pomaga jak by maszyna dostaje troszkę więcej mocy i wyskakuje.

w czym może być problem, jakie powinny być ciśnienia a może ma ktoś jakiś service manual do takiej maszyny to chętnie się dogadam.



1. Brak wspomagania - hamulce mocne czy słabe ? Słychać cykliczne cykanie z pod kierownicy? Powinna się palić kontrolka za kierownicą.
2. Stan oleju w przekładni - do wysokości korka wlewowego , za tylnym lewym kołem - ATF II D
3. Sitko ssawne z przekładni - wkręcone jest w korpusie skrzyni, zanieczyszczone powoduje takie objawy.
4. Uszkodzony zawór przy pompie sterującej przekładnia power shift
5. Sterowanie jazdy masz elektromagnetyczne czy z dźwigni przy kierownicy?
6. Ciśnienie nominalne 25 bar na wszystkich sprzęgłach , minimalne 15 bar.

RR Łukasz napisał(a):Witam, jak w temacie maszyna ma nowe oleje i filtry oraz pompy odpowiadając za wspomaganie i jazdę.


Nie działa wspomaganie, no to nowa pompa , a jakże inaczej! Tylko dalej wspomaganie nie działa... :wall: Diagnostyka to podstawa!
Diagnoza i naprawa elektroniki, hydrauliki siłowej oraz silników diesla. Info na PW

Zamiast "Dzięki ", kliknij Pochwała!

Coval
Fachoperator

Maszyna: Żółta

Firma: .


Słabe wspomaganie i słaba jazda KRAMER 312SL

Postprzez RR Łukasz » 18 Lip 2017 17:12

na pewno tak jest z tą pompą i wspomaganiem... tylko diagnostykę robił właściciel i jak już zbrakło mu całkiem pomysłów to zadzwonił do mnie a jako że sie z nim dobrze znam to poprosił o pomoc koleżeńską. Jak się dowiedziałem co już wymienił i czego to on już nie zrobił to za głowę się złapałem...
Wyszło ta: pomierzone ciśnienia, sprawdzone hamulce, jazda, podnoszenie i wszystko co możliwe- zarządziłem demontaż przekładni( zespolona obudową z mechanizmem różnicowym mostu) i okazało się że te wszystkie cuda łącznie z wylewającym się olejem przez odpowietrznik - nadgorliwość właściciela zamiast sprawdzić stan to ciągle za mało za mało aż się przelało i wyszło szydło z worka czyli brak tarczek i przekładek w koszach sprzęgłowych, uszkodzony jeden tłok w koszu, absolutny brak uszczelnień na koszach sprzęgłowych i szczątki tego wszystkiego wszędzie gdzie się da...

Cały układ a właściwie układy rozebrane wyczyszczone, zbiornik wyczyszczony, filtry nowe i czekamy na graty do skrzyni bo coś drogo wyszło i szuka właściciel innego dostawcy. i tu prośba jak ktoś ma namiary na sprzedawcę co ma dobre ceny do kramera i nie każe na nie czekać pół życia to proszę o notkę w temacie
Jeśli pomogłem kliknij POCHWAŁA!

konserwacja i przeglądy UDT wózków widłowych i podestów
tel: 883 960 007

RR Łukasz
Młodszy operator

  • Posty: 157
  • Rejestracja: 07 Sty 2013 14:51
  • Miejscowość: Zamość
  • Pochwały: 3

Maszyna: brak

Firma: mała :)


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej