03 Wrz 2017 11:42
Witam, ostatnio wystompil problem podczas pracy ze zmianą biegów (skrzynia mechaniczna 4 biegi, rewers hydrauliczny) podczas jazdy np.do przodu nie można zmienić biegu, biegi nie wchodzą (derczy) moim zdaniem sprzeglo te na lewarku i na dzojstiku nie reaguje,po naciśnięciu przycisku ładowarka powinna się zatrzymać ale niestety żadnej reakcji. Jak by ktoś mógł jakieś pomysły dac co to może byc
04 Wrz 2017 21:17
Co to: DERCZY?
Sprawdź wiązkę elektryczną. Z którego roku ta maszyny, jak jest sterowana skrzynia? Elektrycznie czy mechanicznie?
04 Wrz 2017 21:44
Rok 2000. Skrzynia sterowana mechanicznie. Sprawdzałem czy prąd dochodzi do wlacznika od sprzęgła i niby wszystko jest. A że mam ja 2 miesiąc to nie bardzo wiem gdzie czego szukać
05 Wrz 2017 08:29
W 2000r na skrzyni jest zawór mechaniczny zmiany kierunku (rewers)??
W kabinie jest mechaniczna "wajcha" PRZÓD-TYŁ? Ciekawe...
Zrób no zdjęcia tej skrzyni spod ramienia.
05 Wrz 2017 12:21
Na samym początku napisałem że rewers ( przód- tył jest elektro-hydrauliczny a skrzynia jest mechaniczną ( biegi zmienia się "wajcha" )
05 Wrz 2017 22:57
Guzik na dźwigni zmiany biegów rozłącza jazdę odcinając prąd na cewce od ciśnienia w skrzyni, tak jak w większości kop-ład, sprawdź czy prąd dochodzi do cewki ( trzecia na górnej części skrzyni) jak dochodzi to sprawdź cewkę, jak cewka ok to zobacz czy zawór którym steruje cewka nie przyciął się czasami
06 Wrz 2017 09:49
(skrzynia mechaniczna 4 biegi, rewers hydrauliczny)
Tak napisałeś więc nie czaruj.
Rewers w tych skrzyniach jest zawsze "hydrauliczny" bo sprzęgła uruchamia ciśnienie oleju tylko w całkiem starych był mechaniczny zawór sterowany cięgnami i dźwignią z kabiny a w nowszych przepływem oleju zarządza elektrozawór, nie było jasno napisane dlatego dopytywałem. Poza tym w wersji mechanicznej na zaworze jest dodatkowa cewka która ma jedno jedyne zadanie: ODCINA dopływ oleju do sprzęgieł i zazwyczaj ona jest winna w tym systemie (lub jej zasilanie)
Mówisz że prąd do wyłączników/wysprzęglików jazdy dochodzi a mimo to po naciśnięciu maszyna jedzie, problem w tym że wysprzęgliki mają PRZERWAĆ dopływ prądu a tu już są dwie szkoły bo część tych skrzyń miało system bezpośredni czyli wyłączniki po naciśnięciu odcinają zasilanie cewek (lub masę) albo też podają prąd (masę) na cewkę przekaźnika przerywającego...
Szukałbym w instalacji elektrycznej wysprzęglików - przejrzyj połączenia, wtyczki, złaczki i przewody szczególnie w miejscach gdzie przechodzą z lewarków/dźwigni do części nieruchomych wiązki zamocowanych do stałych elementów maszyny.
czasem przewód jest przerwany w miejscach wibracji nawet pod nienaruszona izolacją, miejsca podejrzane trzeba sprawdzić naciągając lekko przewody.
06 Wrz 2017 20:07
Na dzień dzisiejszy mam sprawdzoną instalację do miejsca gdzie schodzą się wszystkie kable w dół kabiny. I chyba jest ok. Jak byś mógł napisać gdzie tego szukać na skrzyni. Bo jedynie wiem gdzie (cewki?) Od rewersu ( przód tył ) a jeszcze jedno pytanie, pierwsze te sprzęgło zaczęło się przycinać ze raz zadziała a raz nie a po 2 dniach hamulce siadly całkiem. Ma coś jedno do drugiego ?
07 Wrz 2017 09:10
"Chyba jest Ok" to chyba czy na pewno?? w tej maszynie guzik na dźwigni zmiany biegów jest cały czas zwarty, jest połączony z innymi włącznikami odcinającymi jazdę szeregowo( dźwignia hydrauliki, pedał hamulca, siedzenie, klawisz transmisji,). Naciskając przycisk odcinasz prąd od przekaźnika K2 który w tym czasie nie podaje prądu na przekaźniki K3 i K4 sterującymi cewki jazdy znajdujące się na skrzyni.
07 Wrz 2017 19:39
I przyczyna był właśnie przekaźnik po podmnianie zaczelo wszystko działać. Dzieki
07 Wrz 2017 19:49
Pochwały klikaj kolegom
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.