03 Lis 2017 15:54
Marka i model maszyny: Liebherr L 521
Rok produkcji: 1989
Numer seryjny: 211/373
Witam, jak w temacie, jazda do tyłu działa jak maszyna chwile popracuje, do przodu nie działa wcale,
cewki w skrzyni sprawdzone, prąd dostają, przy próbie przeciągnięcia maszyny tylne koła są zablokowane,
mam pytanie jak odblokować hamulce w tylnm moście? Bo wydaje mi się że to jest przyczyna braku jazdy do przodu,
chyba że ktoś ma inny pomysł, jednak najpierw chciałbym odblokować tylne hamulce żeby wyeliminować tą możliwość, pozdrawiam
03 Lis 2017 18:48
sprawdż cewki na pompie jazdy
03 Lis 2017 19:23
Cewki były wyciągane i sprawdzane, działają, da się rozpiąć te hamulce z tyłu?
03 Lis 2017 19:36
napisałeś że sprawdziłeś cewki na skrzyni a o pompie nic nie pisałeś
06 Lis 2017 19:30
Sprawdzilismy jeszcze raz wszystkie cewki, teraz jedzie do przodu i do tyłu,
ale trzeba kilka minut poczekać zanim ruszy, tak jakby coś blokowało przez te parę minut,
co jeszcze sprawdzić?
06 Lis 2017 19:45
Ale po odpaleniu kilka minut czy za każdym razem gdy zmieniasz kierunek jazdy?
06 Lis 2017 21:49
zamień cewki na pompie miejscami jeśli sie przeniesie to cewka do wymiany jak nie to pompa do roboty.
15 Lis 2017 20:06
Jeżeli musisz czekać kilka minut zanim pojawi się jazda to możliwości są 2. albo maż zawalony filtr hydrauliczny ssący i dopóki olej jest gęsty to maszyna Ci nie pojedzie ( filtr do wymiany , nie do czyszczenia ) albo masz słabą pompkę w układzie hamulcowym ( powinna się świecić kontrolka ale w tak wiekowych maszynach to rzadkość ) i mija kilka chwil zanim dobije olej na odblokowanie przekładni. Prosi się o diagnostykę.
15 Lis 2017 20:15
Filtry wymienione, to nie to, a gdzie jest ta pompka hamulcowa?
Po odpaleniu trzymają tylne hamulce (widać to przy próbie popchnięcia maszyny, przednie koła sa luźne, a tylne zablokowane)
16 Lis 2017 19:58
Pompka jest przy silniku. Z pompek sterowniczych powinna być ostatnia najmniejsza. A trzymać Ci może bardziej hamulec na skrzyni niż w moście. W moście jest hamulec zwykły, jak nie ma ciśnienia to nie jest zahamowany, chyba że coś się uszkodziło.
15 Gru 2017 20:47
Witam, problem pozostał, teraz wcale nie jedzie, prąd wszędzie jest,
jakie ciśnienie powinno być na przewodach od pompki od sterowania?
Bo jest 20 bar, może to za mało?
15 Gru 2017 21:13
Jeżeli chodzi Ci o pompkę hamulcową to na pewno za mało. Jeżeli o sterowanie ogólne to nie jest to za bogato ale nie powinno to mieć wpływu na jazdę. Jazda startuje już przy ok 5 barach ciśnienia sterowania, gdzie mierzysz to ciśnienie?
16 Gru 2017 08:53
Ciśnienie było mierzone na przewodach które wchodzą w skrzynie a wychodzą z pompki przy silniku,
one wchodzą w taki zawór z cewką na skrzyni
16 Gru 2017 11:41
A może ten zawór ci się przyciął. Sprawdzałeś go?
16 Gru 2017 19:54
Kurde, faktycznie, w poniedziałek może zdążymy to rozebrać, dam znać jak coś ruszy w temacie
16 Gru 2017 19:57
Może to być główny zawór który odcina jazdę. Pamiętaj że sprawna cewka nie świadczy że zawór działa. Wykręć go i sprawdź.
17 Gru 2017 20:24
Raczej nie trzymałbym się tego wątku. Jeżeli do skrzyni dochodzi ciśnienie to powinna jeździć na jakimkolwiek biegu. Te maszyny nie mają zaworu odcinającego jazdę. Bardziej bym szukał w układzie hamulcowym. Poszukaj na skrzyni od dołu przy tylnym kardanie punktu pomiarowego. Tam powinien być hamulec postojowy. Jeżeli nie dojdzie Ci tam ciśnienie ( 45 - 60bar ) to po pierwsze nie odhamuje skrzyni ( jeżeli tarcze są dobre to może trochę potrzymać ) a po drugie czujnik ciśnienia nie poda sygnału do komputera i nie pojedziesz.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.