ketral
wibako
BSL TURBO
apteka



Programowanie funkcji Volvo L150E

Moderator: mechanior

Programowanie funkcji Volvo L150E

Postprzez Piotr mc 85 » 25 Sty 2018 11:56

Marka i model maszyny: Volvo L150E
Rok produkcji: 2006
Numer seryjny: L150EV9448

Witam.
Chciałbym zaprogramować dwie funkcje w swojej maszynie:
- podtrzymanie silnika po przekręceniu kluczyka na pozycję 0 - silnik pracuje jakiś czas np. 3 min.
- włącznie tylnych świateł roboczych przy wrzuceniu biegu wstecznego - dwa przekaźniki jeden do świateł na atrapie, drugi do świateł na kabinie.
Czekam na odpowiedzi i wycenę od osób obsługujących diagnostykę komputerową tych maszyn.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1181
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 29

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Reklama

Programowanie funkcji Volvo L150E

Postprzez czesciarz » 25 Sty 2018 22:46

w tej maszynie nie ma takiej opcji żeby podtrzymało Ci silnik po przekręceniu na 0, jedynie możesz ustawić automatyczne wyłączenie silnika po jakimś ustalonym czasie ale kluczyk ciągle musi być w pozycji 1, silnik zgaśnie sam po np 2minutach bez naciśnięcia pedału gazu (albo guzika na klawiaturce), ale zapłon będzie włączony cały czas.
Co do drugiej opcji też fabrycznie nie jest dostępna, możesz sobie jedynie zrobić przeróbkę podłączając przekaźnik od świateł roboczych na dachu pod przekaźnik od świateł w atrapie.

czesciarz
Pomocnik operatora

Maszyna: volvo

Firma: Volvo


Re: Programowanie funkcji Volvo L150E

Postprzez Piotr mc 85 » 26 Sty 2018 10:09

czesciarz napisał(a):w tej maszynie nie ma takiej opcji żeby podtrzymało Ci silnik po przekręceniu na 0

Ciekawe w serwisie powiedzieli mi co innego, tylko cena zaporowa - wolę np. komplet zębów za to kupić i jeszcze zostanie.
czesciarz napisał(a):jedynie możesz ustawić automatyczne wyłączenie silnika po jakimś ustalonym czasie ale kluczyk ciągle musi być w pozycji 1, silnik zgaśnie sam po np 2minutach bez naciśnięcia pedału gazu (albo guzika na klawiaturce), ale zapłon będzie włączony cały czas.

Taka opcja jest bez sensu bo czasem maszyna może tak stać godzinę lub dwie. :crazy:
Chyba założę zwykły "turbo timer" z regulacją czasu np. od 1 do 5 min., tak jak mam zamiar zrobić w XCMG gdzie nie ma żadnej elektroniki.
czesciarz napisał(a):Co do drugiej opcji też fabrycznie nie jest dostępna,

Jest, można znaleźć na filmach, nawet w maszynie serii D to widziałem.
czesciarz napisał(a): możesz sobie jedynie zrobić przeróbkę podłączając przekaźnik od świateł roboczych na dachu pod przekaźnik od świateł w atrapie.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś można zaprogramować jeden lub dwa przekaźniki bo są dwie osobne linie, przełącznik ma 3 pozycje : 0 -wył.,1- światła na atrapie+ pozycyjne, 2- światła na atrapie+ pozycyjne + światła na kabinie tył.
Zwykły kabel (sygnał cewki do przekaźnika) tego nie załatwi, bo po włączeniu świateł klawiszem maszyna załączy bieg wsteczny, chyba że dodać jakiś element puszczający prąd tylko w jednym kierunku. Tylko znów budujemy mechanizm, który już jest w maszynie.
Na jednej kopalni widziałem to zrobione "drutowym" sposobem jak operator włączał wsteczny to świeciły się też pozycje, a tak nie może być.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1181
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 29

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Programowanie funkcji Volvo L150E

Postprzez mechanior » 27 Sty 2018 00:35

Piotruś - z całym szacunkiem, skoro wiesz jak to zrobić to po co dupe trujesz?

Btw: element który puszcza prąd w jednym kierunku to DIODA - uczą tego w podstawówce...

W Volvo nic nie jest proste, nowe maszyny wymagają takiego procesu przepływu danych że łatwiej jest obrócić ISS na orbicie niż zmienić ustawienia w komputerze ładowarki V. Dlatego cenią się brzydale za najprostsze rzeczy, bo jest tego dużo - do życia ci to nie potrzebne ale jak chcesz na wypasie to płać... albo DRUTUJ...
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17474
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 697

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Programowanie funkcji Volvo L150E

Postprzez Piotr mc 85 » 27 Sty 2018 09:06

mechanior napisał(a):Btw: element który puszcza prąd w jednym kierunku to DIODA - uczą tego w podstawówce...

Wiem, dioda jednokierunkowa, ale nie jestem specjalistą elektrykiem, wziąłem pod uwagę iż moja wiedza może być nie zaktualizowana i może ewentualnie są inne, lepsze komponenty.

W cenie usługi to sam mogę kupić interfejs, ale po cholerę ma leżeć, maszyna mojej generacji nie wymaga komputera do kasowania przeglądów, poza tym nic się nie dzieje i myślę że tak zostanie.
Zobaczymy, ale Timer z regulacją czasu to chyba najlepsze rozwiązanie. Instrukcja mówi o 30 sek. przed ruszeniem i 1 minucie dla turbiny, ale jak maszyna mocniej dostanie w tyłek to 5 min. to nie dużo - sprawdzałem że tak powiem na dotyk.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1181
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 29

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Programowanie funkcji Volvo L150E

Postprzez mechanior » 27 Sty 2018 20:00

A nie prościej zostawić to tradycyjnie operatorowi?
MECHANIOR - 607848317
CATERPILLAR
SKLEP - 607848217


Image

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 17474
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 19:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 697

Maszyna: Caterpillar Yanmar

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT i Yanmar


Re: Programowanie funkcji Volvo L150E

Postprzez czesciarz » 28 Sty 2018 10:37

Piotr mc 85 napisał(a):Ciekawe w serwisie powiedzieli mi co innego, tylko cena zaporowa - wolę np. komplet zębów za to kupić i jeszcze zostanie.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś można zaprogramować jeden lub dwa przekaźniki bo są dwie osobne linie, przełącznik ma 3 pozycje : 0 -wył.,1- światła na atrapie+ pozycyjne, 2- światła na atrapie+ pozycyjne + światła na kabinie tył.
Zwykły kabel (sygnał cewki do przekaźnika) tego nie załatwi, bo po włączeniu świateł klawiszem maszyna załączy bieg wsteczny, chyba że dodać jakiś element puszczający prąd tylko w jednym kierunku. Tylko znów budujemy mechanizm, który już jest w maszynie.
Na jednej kopalni widziałem to zrobione "drutowym" sposobem jak operator włączał wsteczny to świeciły się też pozycje, a tak nie może być.

Ad1. Zadzwon jeszcze raz do serwisu i się dopytaj lub przeczytaj dokładnie dtr. Tak żybyś mógł wyjąć kluczyk i pójść na kawe to dopiero w najnowszej wersji. Tutaj musi maszyna zostać na zapłonie.
Ad2.Masz rację seria E miala już tą opcje. Trzeba włożyć przekaźnik re303 i zmienić parametr.
Jak chcesz mogę Ci włączyć obydwie te opcje.

Autor postu otrzymał pochwałę

czesciarz
Pomocnik operatora

Maszyna: volvo

Firma: Volvo


Re: Programowanie funkcji Volvo L150E

Postprzez Piotr mc 85 » 29 Sty 2018 08:27

czesciarz napisał(a):Ad1. Zadzwon jeszcze raz do serwisu i się dopytaj lub przeczytaj dokładnie dtr.

Może tak powiedzieli żeby wcisnąć kit, albo nie zrozumieliśmy się. DTR mam po Hitlerowsku bo tam u dealeara kupiona, PL dostałem na email - ale musiałem ten temat przeoczyć. W takim razie dzięki za naświetlanie sytuacji - dla mnie to bezużyteczne rozwiązanie, bo maszyna może stać 5 min., a może 2 godziny z tym zapłonem, a wyrzucić ponad 3k w błoto bez sensu. Timer z regulacją czasu 1-5 min to będzie to co mnie interesuje.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1181
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 29

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej