Strona 1 z 1

Montaż pompy po regeneracji

PostWysłany: 07 Maj 2018 19:10
przez przemek822
Marka i model maszyny: John Deere 3420

Witam

Posiadam ładowarkę teleskopową John Deere 3420 w której regenerowałem pompę wtryskową rotacyjną marki Stanadyne, dawka paliwa w tej pompie sterowana jest elektronicznie/elektrycznie.
Pompę po regeneracji za którą zapłaciłem 5200 zł. odebrałem i zamontowałem do ładowarki, niestety sprzęt nawet nie odpalał więc odesłałem ją z powrotem do serwisu który robił regenerację. Teraz stwierdzili iż ta pompa wymaga prawidłowego montażu w postaci nastawienia rozrządu i zblokowania pompy. Pompa przez moją nie fachową wiedzę podobno wymaga ponownego rozebrania odpłatnego i już twierdzą że w pompie mogło się coś zepsuć itd. więc ponowne koszta naprawy.
Wcześniej Pani z tej firmy powiedziała mi iż ten model tylko się przykręca normalnie bez ustawień ponieważ jest to pompa sterowana elektronicznie.
Czy ktoś konkretnie może mi napisać, wyjaśnić dokładnie jak prawidłowo zamontować,ustawić tą pompę w tej ładowarce tak abym po raz trzeci nie musiał wysyłać jej do serwisu który ewidentnie mimo wszystko robi wszystko aby klient jak najmniej wiedział i wrócił szybko z uszkodzonym sprzętem którego uszkodzenia nie obejmują warunków gwarancji.
Serwis mówi teraz nagle że dla tej pompy muszę ustawić rozrząd na znaki i go zblokować więc całą pokrywę rozrządu odkręcać by dostać się do znaków, naprawdę tak to się robi ?

Montaż pompy po regeneracji

PostWysłany: 08 Maj 2018 12:17
przez grzegorz200
jeśli pompa ma blokadę , to trzeba przed jej zdemontowaniem ustawić rozrząd "na znaki ".zablokować go..następnie zablokować pompę i dopiero wtedy ją zdemontować.po regeneracji dostajesz pompę właśnie w tym położeniu.jeśli była niewłasciwie zamontowana ? to pompiarz powinien ustawić ją tylko na zero i nic wiecej .chyba , ze była zablokowana , a ty próbowałeś odpalić silnik bez wczesniejszego odblokowania samej pompy ( jesli posiada takową blokadę )..w tym przypadku faktycznie można uszkodzić pompę

Montaż pompy po regeneracji

PostWysłany: 08 Maj 2018 17:23
przez przemek822
Dzięki za odpowiedź ale ale nie bardzo mi to pomaga ponieważ dalej nie wiem czy teraz przed montażem pompy muszę rozebrać wszystko to co trzeba i zdjąć pokrywę rozrządu i w ten sposób dojść do znaków ?
Rozrządu niestety nie blokowałem przed demontażem pompy ani samej pompy również. Serwis od pompy teraz odeśle mi pompę zblokowaną specjalną śrubą która u nich dokupiłem więc to będzie ogarnięte ale pozostaje sprawa tego rozrządu.

Montaż pompy po regeneracji

PostWysłany: 08 Maj 2018 17:38
przez zeppelin zm 15
Rozrząd musisz ustawić na znaki. Innej opcji nie ma.

Montaż pompy po regeneracji

PostWysłany: 09 Maj 2018 06:50
przez przemek822
Wiem już to od Pana z serwisu ale chcę się dowiedzieć czy tyle sprzętu trzeba rozbierać w tej maszynie aby dostać się do tych znaków rozrządu czy może gdzieś jest jakaś klapka rewizyjna czy coś takiego dzięki czemu nie trzeba demontować tylu gratów by zdjąć całą pokrywę rozrządu.

Montaż pompy po regeneracji

PostWysłany: 10 Maj 2018 09:09
przez grzegorz200
zrób zdjęcie

Montaż pompy po regeneracji

PostWysłany: 10 Maj 2018 10:38
przez przemek822
Temat można już usunąć.

Rozrządu nie ustawi się bez specjalnego przyrządu, dopiero z nim znaki na kałach mają sens. Już wiem że trzeba zdjąć pokrywę zaworów aby sprawdzić po zaworach i włożyć wiertło 9mm w specjalny otwór to blokowania silnika w pozycji zero. Wtedy zblokowanie pompy i tak montujemy :)
Serwis od regeneracji pompy nie potrzebnie wprowadził mnie w błąd z tym rozbieraniem rozrządu i ustawieniem na znaki ponieważ przez to sporo straciłem pieniędzy na uszczelki które już trzeba wymienić + uszczelniacz wału.

Dzięki za zainteresowanie :)